a-klinikalle mars

se on nyt varattu aika a-klinikalle 12.4. edellisestä käynnistä muutama vuosi. sain silloin Naltrexon lääkkeet. ei ne mulla mitään auta. ei myöskään antabus…

tai alussa auttoi, jäi määrät puoleen ehkä. nyt viimiset kerrat kun oon ottanu aamulla, tulee vaan huono olo ja huippaa niin pirusti. töistä ei tuu mitään kun on aamupäivän ihan kuutamolla.

täytyy kysyä jotain muuta. haaveilen että voisin pitää töistä lomaa ja mennä pariksi viikoksi, edes, johonkin kuntoustuskeskukseen.

en oo koskaan käynyt enkä tiedä minkälaisia paikkoja ovat. rahaa vaan ei ole, kustantaako yhteiskunta semmoista… :question:

Hyvä päätös.
Ei onnistu aina ja kaikilla ensi kerralla. Sitten yrittää taas ja ehkä onnistuu.
Nuo hoitopaikat ja tukiasiat selvinnevät tuolla klinikalla. Riippuu paikkakunnasta,
omasta rahatilanteesta, ehkä kenen kanssa sattuu asioimaan.
Noita minnnesota-mallisia itse suosittelen, ainakin tutustumaan, ehkä käymään infossa.
Kallis hoitohan tuo on jos on pennitön ja ei ole riittävää motiivia vaikka hankkia rahoitusta
lainaamalla. Jotkin sos. toimistot antavat noihin maksusitoumuksia, kela käsittääkseni ei.

Antabus ja juomista hillitsevä eivät saa minulta kannatusta mutta ovat varmaan toimivia
joillekkin. Antabus on helppo unohtaa tai sen 'läpi… voi juoda, kaikkiin se ei vaikuta, kuten
ei tapauksessasi, jos oikein tajusin.
Tuo toinen on sellaisille, joilla ei mielestään ole ongelmaa ollenkaan, tai noin kuvittelen.
Jos haluaa lopettaa, ei vaikuta loogiselta sitä käyttää.

tsemppiä.

Magnesium kirjoitti

Kun tuntuu, että apua tarvitset, on oikein lähteä liikkeelle. Klinikalta saat tietoa hoitopaikoista. Neljän viikon hoitopaikkoihin useimmat kunnat antavat maksusitoumuksia, joskus työnantajat maksavat sellaisen.
Avominne järjestää monilla paikkakunnilla hoitojaksoja niin, että päivät voi käydä töissään ja ohjattu hoitoprosessi tapahtuu iltaisin.

Itse olen saanut raittiuden päästä kiinni AA-ryhmissä. Ei maksa mitään ja mukaan voi liittyä, jos on halu lopettaa. Ryhmiä on paljon, kaikkiin olet tervetullut.

Tänään et ole yksin

Hyvää Pääsiäistä Magnesium ja tervetuloa taas mukaan. Vilkaise vaikka ensi alkuun tämän Päihdelinkin palstaa “Mistä apua” jonka löydät teemapalkista. Ilmeisesti olet ollut jo aikaisemmin plinkissä mukana? Yritän löytää kirjoituksiasi samalla nimmarillasi. Tsemppiä.

Laitoskuntoutusjaksot on yleesä 4 - 6 viikkoa, ja yhteiskunta maksaa sen osittain tai kokonaan, mikäli hoitoonohjaus tehdään esim. kunnallisella päihdeklinikalta, ja jos oma kotikunta päihdekuntoutuksia ylipäätään tarjoaa. Tilanne voi vaihdella eri puolilla maata.
.

Kelalta voi sitten saada kuntoutusrahaa kuntoutuksen ajalta, jos/kun muita tuloja ei laitoksessa ollessa voi saada.

tuhannet kitokset kaiklle vastanneille avusta. täytyy juu ottaa a-klinikalla asiat vakavasti puheeksi.

tuli romahdus, nyt on itketty ja huudettu. mietin pitääkö lähteä jonnekin ensi apuun kun pää räjähtää. en oo juonu tänään. nyt helkkari riittää!!!

mies ihmettelee mikä mua vaivaa. en pysty puhumaan. kun ei me muutenkaan puhuta mistään. hyvä jos kerran kuussa tervehditään.

että tämmöistä tervettä meininkiä.

katon jos aamulla meen terveyskeskukseen…

Menitkö terveyskeskukseen?

no en mennyt kun en jaksanut. 3 päivää olin selvinpäin, nyt sitten alkoi taas putki. soitin äsken sairaalan päivystykseen. sanoivat että tule aamulla jos siihen asti pystyn olemaan.

tänään mennyt 9tölkkiä olutta jeti aamusta. nyt en juo ja menen aamulla päivystykseen. lupasivat hyvät lääkkeet ja apua

tämä on yhtä helvettiä kyllä. viime yönä en nukkunut sekuntiakaan kun vaan pyörin ja hikoilin.

miten ihminen voi olla näin tyhmä

Magnesium kirjoitti

Lohduttakoon sinua semmoinen käsitykseni, että et ole tyhmä. Sen sijaan saatat olla sairastunut alkoholismiin. Jos olet alkoholisti, sulla on mahdollisuus toipua raittiiseen elämään, kun otat vastaan apua. Sullehan on luvattu ensiapua jo huomenna. Sinne asti kärsivällisyyttä, olet toiminut oikein ja ottanut jo tärkeän askeleen. Nyt sulla on hyvä tilaisuus päästä alkuun alkoholin orjuudesta vapautumisen tiellä.

Tänään et ole yksin

Onko siellä klinikalla ns. päivystysaikoja? Toi kuulostaa tosi pitkälle menevän tuo sun aika.
Itse laitoin klinikalle mailin tiistaina, sain samana päivänä puhelun ja ajan seuraavalle päivälle.
Aloitettiin saman tien katko kotona, Laitos oli vaihtoehto, mutta mulla oli perjantaille sovittu tt lääkäri aiheen tiimoilta, joten päädyttiin kotikatkoon. Sain ke lääkkeet mukaan ja hain ne klinikalta to ja pe aamuina kotiin.

Tuosta on kohta kolmisen viikkoa. Klinikan kautta olen saanut nyt oman hoitajan ja se ehdotti mulle avomyllyä. Mietittiin tuleeko liian nopeaa, mutta toisaalta oon varma päätöksestä (tällä hetkellä), joten aloitan sen huomenna ja sen maksaa kotikaupunkini.