800 biisiä huumeista...

Nettiin on ilmiintynyt uusi saitti, jossa voi keskustella huumeista kertovien biisien lyriikoista. Löytyy osoitteesta www.huumebiisit.fi

Sivuilla voi kuunnella biisin, kommenoida niitä ja halutessaan lisätä sieltä puuttuvia huumebiisejä. Sivuston tarkoituksena on kerätä huumebiisejä yhteen paikkaan ja herättää siellä keskustelua niiden sisällöistä.

Tässä tapauksessa huumebiiseillä tarkoitetaan siis biisejä joiden sanoituksissa viitataan tavalla tai toisella huumeisiin. Ainahan tämä suinkaan ei tarkoita, että biisi kertoisi huumeista, mutta siitähän siellä on hyvä keskustella.

Joten kuunnelkaa, keskustelkaa ja lisätkää: www.huumebiisit.fi

Todella mielenkiintoinen sivusto kyllä, paljon sellaisia biisejä joita ei ole kuullutkaan ennen.

huumebiisit.fi:lle on perustettu myös FB-sivu, jonne nostetaan viikottain jokin aiheeseen sopiva ralli → facebook.com/pages/huumebiis … 8159462528

itse samaa mieltä en kyllä sivustoon ole tutustunut, mutta jos ei sivustolle ole kerätty
psyke biisejä niin aika tyhmää…
esim kun itse olen esim dexmeillyt niin sottolistan kyhännyt niin et alkaa biiseillä missä on niin sanonut selvät sävelet esim shpongle, pink floyd, joskus kaipaa jotain infected mushroomia ja sellaista. mut kun trippi alkaa nousemaan yli kolmannen plateun niin musiikki saa alkaa muuttumaan enemmän surrealistiseksi… ja neljännellä plateulla ei tarvi olla enää mitään mistä voi saada kiinni…
sellaista ääniä vaan mitä voi kuvitella mitä kuuluu muutenkin sielä… kun joskus kun olen dexmeissä suihkussa ollut niin se suihku on soittanut mulle kauneinta musiikkia mitä olen koskaan kuullut… :smiley:

Sivuilla on tarkoitus yksinkertaisesti keskustella laulujen sisällöistä eli teksteistä. Tämä jättää ulkopuolelle niin insrumentaalit kuin konemusiikinkin.

Sivuston on tarkoitus olla neutraali mesta, jossa on sulassa sovussa niin huumemyönteiset kuin -kielteisetkin rallit. Joka tapauksessa nykyään on huumeilmasto muuttunut siten, että meidänkin yhteiskunnassa voi pikku hiljaa keskustella huumeista kiihkottomasti ja asiallisesti. Tavallaan tuon sivuston on tarkoitus ajaa tätäkin asiaa eli siellä ei biisejä jaeta teemaan mukaan “hyviin” tai “pahoihin”.

Joka tapauksella useallakin foorumilla noista huumebiiseistä on vuosien varrella keskusteltu, joten tässä on ajatuksena rakentaa yksi paikka, jonne niitä olisi mahdollisimman kerätty kuunneltavaksi ja kommentoitavaksi.

Emmee kattoo ku ei huvita tai sit oon vaan laiska, no sitä ny ainakkii :unamused: . Rasitan muistiani, että mitäköhän täsä tulis mielhe iliman luntteja… :confused: . Nimet voi olla jottai sinne päin…

J.J.Cale: Cocaine (musta ei Claptonin!)
Neil Young (?): Needle and damage done
J.J.Cale (no siltähän löytyy… :wink: ): Somebody call for a doctor
Marianne Faithful: Sister Morphine
Velvet Underground: Heroin
Rolling Stones: Mother´s little helper

Lyhyeksi jäi lista… :confused: .

Nääpä melki kaikki sieltä löytyikin:
huumebiisit.fi/rock/j-j-cale-cocaine/
huumebiisit.fi/rock/marianne … -morphine/
huumebiisit.fi/rock/neil-you … mage-done/
huumebiisit.fi/rock/velvet-u … nd-heroin/
huumebiisit.fi/rock/the-roll … le-helper/

Tuo JJ Calen “Call the Doctor” ei ole vielä sivuille tietään löytänyt…

Musta toi oli hyvä sivusto ja ideana kiva. Ainakin itse kuuntelen huume-biisejä, toki muitakin, mut niitä voi sit etsiäkin muualta. Ei kaiken tarvi samassa paikassa olla.

Sopisko susta /jostaki muusta toi Call the doctor sinne…?

[i]Somebody call for a doctor, I think I´m sick
Ain´t had my medicine in over a week
My mind´s fine, but my body feels weak
Call the doctor, I think I´m sick

A shady lady took all my bread
Ravished my body, Lord, and messed with my head
I don´t know but I´ve had my fill
Call the doctor and tell him I´m ill

My money´s gone and I´ve got no place to go
I don´t believe, I´ve ever felt so low
If you got the time while you hang around
Call the doctor and tell him I´m down
[/i]

J.J.Cale, Naturally- levy

Miksi juuri 800? miksei 901?

Vain koska lähtötilanteessa tuonne sivuille laitettiin öböt 800 biisiä. Alkukartoituksessa saatiin listoille reilusti toistatuhatta biisiä, mutta kun niistä poisti instrumentaalit ja muuten sellaiset biisit, joista ei meidän mielestä mitään huumeviittausta löytynyt jäi silloisesta massasta jäljelle 800 rallia jotka tuolle sivulle syötettiin. Sittemminhän immeiset ovat lisänneet tuonne jo lisää kappaleita eli kyllä se 901. biisikin vielä tulee vastaan :smiley:

Nythän tosin meinasi käydä niin hullusti, että oli lähellä koko sivuston hukkua bittiavaruuteen kun YAD:lta pamahti palvelimet. Varmuuskopio pelasti, mutta se on valitettavasti viikon vanha. Enemmän tästä voip lukea vaikkapa StriibaTiimin blogista: yadstreetteam.wordpress.com/2011 … varuuteen/

Miksikäs ei. 60-70 luvuilla taidettiin biiseissä useammankin kerran viitata tohtorilla diileriin. Tosin en löytänyt tämän biisin kohdalla netistä mitään vahvistusta tälle teorialle. Onko kellään mitään tietoa?

Toi Lou Reed on aika pysäyttävä… hienot on sanat…