Satuin löytämään 15kpl 50mg tramaleita. Ja koska loppukuusta on rahat aina loppu, niin ajattelin vetäistä nuo kaikki. Toleranssia ei pahemmin löydy, koska käytän säännöllisesti vain kannabista. Kertokaapa te, että saako noista 15kpl, mitään oloja?
750mg tramalia on liikaa jos ei ole Toleranssia . Syö mieluummin puolet eka ja odota 2-3 tuntia. Jos ei olot riitä ni syö loput.
ilman toleranssia ottaisin joku 3-5kpl ja lisää jos ei ala toimimaan halutusti/kun alkaa vaikutus haihtumaan.
Mä itse aikanaan avasin Tramal kapselit (just noita 50 mg:sia) ja kaadoin suoraan sen lääkeaineen sieltä kielen alle ja siellä sulattelin. Tehos nopeesti. Tosiaan jos ei ole tolea niin ei varmasti tarvitse eikä kannata 15 kapselia kiskoa. Kyl mulla tolettomana muistaakseni ihan parikin toimi ja sit saatto ottaa myöhemmin lisää. Paljon paremmat fiilikset siitä sai kun esim. Panacodista, joka ei tosiaan sano mulle juuri mitään, paitsi lievittää siedettävämmäksi iskiaskivun tulehduskipulääkkeen kera.
8kpl vetänyt viimeisen kahden tunnin aikana. Aamusta asti on tullut polteltua lehteä, samalla kun otin kaksi ekaa tramalia niin poltin ihan jees nugi paukut ja vetäisin pari kaljaa. Tuota nugi, kalja, tramal komboa olen tosiaan jatkanut viimeiset 2h. Eikä sano oikeen mitään. Arvasin, että tässä käy näin että pitää nuo kaikki 15kpl vetää yhen illan aikana, vaikka en usko vaikutusten silti olevan oikeastaan mitään sanomattomia.
Kouristusriski on aikamoinen ilman toleja ja varmaan tolejenkin kanssa tuolla annoksella.
Mäkin olen muuten availlut noita Tramal kapseleita. Niistä tulee ihan vitun paha olo sillä tavoin nautittuna, ainakin mulle.
Mulle tuli ihan vitun törkeä pahoinvointi ja oksettava olo kun join joskus Jouluna 2 lasia viiniä kun olin Tramalia ottanut. Onneks se hirveä olo meni nopeasti ohi, kun tajusin jättää sen viinin. Muuten Tramalia olen vaan pariin kertaan syönyt, mutta mua se piristää.
Pahoinvointia se ei mulle tee yksinään. Panacod kun ei viinan kanssa taas aiheuta mitään pahoinvointia, tulee vaan hirvee jurri päälle. Tosin nuo kerrat kun olen niitä yhteiskäyttänyt ovat olleet tavallaan vahinkoja. Kännissä särkenyt päätä, ja ei ollut muuta lääkettä mukana kun panacodia. Tramalin kanssa taas ihan vaan täysin unohdin sitä edes ottaneeni, tai ettei se tee kovin hyvää välttämättä alkoholin kanssa. Ei mulla paria tuntia ennen juomista otetut bentsot (kun kyse lyhytvaikutteisesta xanorista) vaikuta mitenkään humalatilaa nostavasti. Eikä ainakaan aiheuta pahaa oloa, täten ajattelin että ei kai nyt pari tuntia sitten nautituista Tramaleista voi olla haittaa jos pari lasia viiniä ottaa, kun oli Joulukin. Hmm… Väärässä olin.
Joo, tulee alkoholin kanssa melkoisen karsea olo Tramaleista. Vittu mä luulin joskus, että mä kuolen siihen. Ja kyse oli 25 mg:stä, jonka söin kapselista, koska ajattelin sen nostattavan fiilistä, kun oli jotkut pakolliset kissanristiäiset ja mua ei olisi huvittanut yhtään ryypätä. Aikoinaan, kun sain vielä Tramaleja vapaasti terkasta, niin mulla oli tolea sen verran, että pystyin kyllä ryyppäämään niidenkin kanssa.
Panacod taasen ei mulla vaikuta alkoholin kanssa mitenkään merkittävästi.
Oon ottanu 19x 150mg joskus. En suosittele. Ei muista mitää ja olo on sama ku ois ottanu 5-10kpl. Ainoastaa päivät menee sekasi ja liikkuminen vaikeaa ja voi sammua johki ihan ihme asentoo ja halvaantua/delaa.
Frendi veti joskus 4000-5000mg Tramalia ni äijä meni siniseks ja kylmäks, piri piti ilmeisesti hereillä ku se dokas viel samalla ja piti “hauskaa”. Vähän oli joo toleja…
Tuttavani sai epilepsian noiden rouhimisesta turhaan.
edit: NUG on ruotsalainen taiteilija… ;o
Muistelen et kouristus-riski tulee jo 600mg kerta-annoksen jälkeen, et tosta suuremmat annokset on vähän riskipeliä…
Oon kyllä itekkin ottanu aikoinaan tosta yli meneviä annoksia, mut eipä siinä hirveästi järkeä ole et “hukkaan” siinä menee aineet kun liian paljon ottaa. Tulee vaan sellanen sekava olo ja tuntuu et elimistö ei tiedä, et “pistetäänkö nyt jarrua vai kaasua” päälle…
Tramal on kyllä hämmentävä lääke, välillä se toimii ja välillä ei, useimmiten ei. Annokset on ollut 50-1900mg.
Aloittelijan olisi kyllä ollu hyvä ottaa huomioon, että aina yli 400mg tulee kouristelu/epilepsia kohtaus vaarat.
eli silloin alle diapamia tai rivatrilia. Ja tosiaan Tramal on ainoa opiodi mikä ei oikeen sovi mitenkään alkoholin kanssa, paha olo vaan tulee…mun mielestä ja näköjään parin muunkin mielestä.
Itse asiassa kouristelua on joillain tullut jo 100mg annoksesta, mutta yleensä turvallisena rajana pidetään 400mg vuorokauden aikana. Toleranssi ei myöskään vaikuta tuohon kouristusriskiin.
^/^^ Joo niin olikin, muistelin et se olis ollu 600mg mut oikeassa ootte, kyllä se oli 400mg. Kiitti petri ku korjasit, toi kannattaa muistaa jos tramalin kans leikkii viihteily mielessä tms.
Minkälaista olotilaa odotit? Miten otit ne, nielemällä kapselin vai avaamalla ja snorttaamalla?
Onko tietoa kuinka vanhoja Tramalit olivat, päivämäärä mennyt umpeen vai ei?
Onko aikaisempaa kokemusta opiaateista tai oliko tolea pohjalla?
Muistakaa tosiaan aina tramadolin kanssa se, että toleranssi ei millään tavoin suojaa siltä kouristusriskiltä. Vaikka jonkun opparitolet olisivat niin taivaissa, että se kiskoisi päivittäin kilokaupalla Sepon henoiinia ja saisi sillä olonsa vain normalisoitumaan, niin Tramal saattaa silti aiheuttaa kouristuksia jo pienelläkin annoksella, jos on herkkä kouristamaan. Juuri tuon vuoksi pitäisi aina olla jotakin bentsodiatsepiinia alla, jos mennään yli 400 mg:n vuorokausiannoksiin ja mielellään jo matalammillakin annoksilla, jos on aiemmin, syystä tahi toisesta, kouristellut.
Tunsin yhden tyypin, joka kuoli Tramalin yliannostukseen ja siinä kuolemassa vaikuttivat nimenomaan nuo kouristukset, ei suinkaan opparivaikutuksen aiheuttama hengityslama. Tällä kyseisellä tyypillä riitti kyllä opparitoleranssia, vaikka muille jakaa, minkä vuoksi kait sitten, paremman puutteessa, oli överöinyt Tramaleilla oikein kunnolla ja krampannut itsensä hengiltä, kun oli yksin kotonaan, eikä enää kohtauksen iskiessä päässyt tietenkään soittamaan apua itselleen .
Edit: Luin tarkemmin noita ylempiä postauksia ja mulle ei tule Tramalista mitenkään huono olo alkoholin kera nautittuna. Pikemminkin se antaa aluksi lisäbuustia siihen iloiseen nousukänniin ja sitten, kun on kunnolla örvellyskännissä, Tramalin vaikutusta ei enää pahemmin huomaa sen kaamean alkoholikooman lävitse. En kuitenkaan missään tapauksessa suosittele noiden kahden substanssin sekakäyttöä, vaikka se hyvältä tuntuisikin, koska saattaapi olla oikeasti vaarallista. Itse en ota koskaan yli 400 mg:n vuorokausiannoksia. Ei siksi, että kouristuksia pelkäisin, koska mulla vaikuttavat aina benzot alla jossakin määrin ja jos otan vähänkin isompia tramadoliannoksia, otan myös hieman tavallista enemmän benzoja ihan varan vuoksi. Olen vain sitä mieltä, että yli 400 mg:n annokset ovat tuhlausta. Jollei tuo sillä annoksella toimi, niin sitten kannattaa jättää väliin kokonaan ja vetää jotakin, mikä toimii tai olla toki mieluiten vetämättä mitään . Myönnän kyllä joskus nuorempana ja hullumpana kiskoneeni Tramalia joillakin +/- tonnin annoksilla, mutta eipä siinä mitään järkeä ollut, kun ei se olo siitä mitenkään sen paremmaksi muuttunut, joten mitä suotta hengellään leikkimään
.
Mulla oli tramalit respalla about vuoden 400mg/pv. Tulihan niitä napsittua välillä vähän enemmän. Kunnes aloin saamaan niistä kouristuskohtauksia. Joku 5 kertaa kouristelin vuoden sisällä kunnes tajusin, että ne johtuu tramalista. Ei tosiaan tarvinut syödä kuin 150mg niin aloin kouristelemaan.
Ei enään ikinä tulis mieleenkään syödä näitä!
Tramadoli alentaa huomattavasti kouristuskynnystä samoin kuin leptit etenkin jos on päällä vielä SSRI-lääkitys. Tramal ja Panacod ovat Suomen suosituimpia oppareita koska sitä terveysasema lekurit saa määrätä melko vapaasti. Jos tarvitaan jotain vahvempaa niin lääkärit pelkää Valviran huomautuksia tai kääntyy ylilääkärin puoleen josko mahdollisesti voisi kirjoittaa astetta vahvempaa kipulääkitystä. Usein kovista kivuista kärsivä potilas jätetään omalla terveysasemalla joko Panacodin tai Tramalin varaan.
Tramal pitäisi kieltää Suomessa. Ei muuta kun kouristuksia eikä mitään kivunlievitystä. Hyi vittu jopa Panacod on parempi. Mutta toisaalta mulla on SSRI-lääkitys käytössä joka blokkaa tramadolin vaikutusta. Monet naiset syö Tramalia menkkakipuihin, tai jännityspäänsärkyyn ja heille se taas toimii hyvin. Oli miten oli niin Tramal on paskin opiaatti, jopa Abalgin on parempi.
Kahdekasannella luokalla, ilman käytännön kokemusta opiaateista/opioideista(panacod oli tuttu). Kaveri antoi mulle yhden 50mg kapselin. Otin sen, ei siitä nyt tutkalle mennyt, mut tuli jotenkin paremmalle tuulelle selkeesti. Pientä mielihyvää.
Jos suosittelisin kokeilemaan, sanoisin tolettomalle ihmiselle että ota 200mg niitä nopeita kapseleita ja kato mitä sanoo. Ite sit myöhemmin kun oli jo subut, oksyt ja mopot testattu otin aina 300mg nopeana jos halusin saada miellyttävän “pilven”. Nyt 20v myöhemmin olin vuoden pois korvaushoidosta ja mulla ei 40mg oksikodoni annos toiminut sairaalassa “ollenkaan”(hyvin pieni mielihyvä, kaukana mistään notkusta), vaikka sain alle mansikka pamia montakymmentä mg, ja opamoxia. Kesto tole, aivot tottuneet. Kun kotiuduin sairaalasta sain 150mg depot tramaleita, niitä piti ottaa vähintään 4x150mg(600mg) että sanoi mitään ja tuli edes terveeksi. Ei niistä mitään notkuja saanut enää. Välillä muistaakseni otin, 5kpl niitä depotteja ja bentsojen päälle se annos(750mg depot) sanoi kyllä jonkun verran, ei kuitenkaan notkua. Mutta lämmin, miellyttävä “villapaita”/huolet häviää pilvi-olo.
Mulle nyt, jos haluisin notkut opiaateista, pitäisi varmaan ottaa pari bisseä, min.30mg diatsepaamia ja i.V +60mg morfiinia jonka päälle pienet paukut budia. Että pääsis notkuun(se juttu mistä diggasin opiaateissa/oideissa, kun aloin käyttään). Se on sellainen juttu, et sitä notkua on aina vaikeampi ja vaikeampi saada kun käyttövuosia tulee. Vaikka olis pitkään ilman, niin aivot muistaa vanhat tolet.
Joten en suosittele kenellekkään minkään “notkun” jahtaamista, koska se on ikuinen oravanpyörä ja lopulta ne annokset on niin suuria, et ei kellään ole sellaisia rahoja. Ja notkulla tarkoitan siis valveunia, sitä tilaa kun “tipahtelet tän maailman ja valveuni maailman välillä”, puoliksi tajuissaan puoliksi unessa. Näkee kaikkia siistejä valveunia ja kaikki huolet on jossain toisessa universumissa. Siitä nimi “notku”, kun porukka aina notkahtaa fyysisesti kun ne tipahtaa siihen valveuneen. Mutta siitä saa maksaa kalliin hinnan. Notkussa kun “kaikki on hyvin”, voi käydä niin että et huomaa mitään, kunnes olet asunnoton, kaveriton, perhe hylännyt, työtön sairas nisti, mutta kun saat seuraavan notkun “kaikki on hyvin”
Sen takia opiaatit/opioidit on niin petollisia aineita ja sen takia niihin niin suuriosa kokeilijoista jää jossain välissä koukkuun. Omasta kaveripiiristä, ne jotka kokeili opiaatteja, niin helposti yli puolet jäi jollain tavalla fyysiseen/psyykkiseen koukkuun. Osa delas, osa pääs eroon, loput k-hoidossa.
Varsinkin nykyään, kun on suorastaan rikos ihmisyyttä vastaan, että oksikodoni maksaa 1e/mg keskimäärin kadulla. Eli 80mg oxycontin 80e. Kun aloin käyttään joskus 2002-2003 noita, niin 40mg oxycontin sai 7e:lla, ja vähän sen jälkeen 80mg oxycontit oli aina sen 30e/kpl. Mulla meni pahimmillaan 3-4x80mg oksikodonia päivässä kun myin ja vedin niitä samalla rahoittaakseni käyttöni. Nykyään näillä hinnoilla pitäisi laittaa melkein 320e/pv pelkkään oksikodoniin että tulis toimeen. Hulluutta.
Ryhtykää vittu kapinaan, se ei todellakaan ole sen arvoista mitä siitä pyydetään nykyään. Älkää ostako tohon hintaan niin se pakosti putoaa. Mun mielipide on että yli 50cent/mg hinta OC:tä on täyttä kusetusta ja hyväksikäyttöä. Älkää maksako noita mielisairaita hintoja.