Eli olin kuntoutuskeskuksessa ja kävin lomalla lääkärissä. Sain respan koska hän näki kuinka karmeissa oloissa olin. Sitten hoito jatkui mutta söin omia. Mutta alle respan määrämän 4x0,5mg riva. Koska lääkkeet mulla pysyy hanskassa, viina ei. Eli nyt oon juonu viikon yhtäsoittoa ja tapasin kivan naisen hänkin ihmettelee juomistani hän ei tajua että olen addikti. Lisäksi mulla on firma joka kaatuu jos en saa tätä poikki. NA ystävät jätti mut
Morjens, Spark!
Taitaa olla katko paras vaihtoehto nyt. Toivottavasti naisesi on tukena ja ymmärtää. Sen firman kannattaa nyt antaa olla sen aikaa että pääset selvemmille vesille.
Tsemppiä!
^^ Kerrot että kävit lekurilla hoidon aikana ja hän näki kuinka kurjassa kunnossa olit? Oliko syynä siis bentsojen vieroitusoireet?
Nyt sitten dokaat ja vedät rivoja? Eiköhän tuossa tilanteessa olisi vain hakeuduttava taas katkolle ja sitä kautta uuteen hoitoon…
Ps. Ne NA-ystävät kyllä ymmärtää jos olet rehellinen ja haet itsellesi apua, myös bentsoriippuvuuteen jos sinulla sellainen on. Muuten on varmaan niissä piireissä turha odottaa hyväksyntää…
Yritä olla juomatta pidempään. Hanki vaikka antabusresepti - se auttaa. Juttele täällä ihmisten kanssa, mene AAhan tai a-klinikalle. Tee kaikkesi. Mitä pidempään kykenet olemaan juomatta sen parempi. Tähtää aluksi pienin askelin kohti 4kk ja sen jälkeen jatkat raitistelua. Mulla helpotti juomahalut 5kk jälkeen, mutta olin idiootti ja kieltäydyin alkoholipitoisesta shampanjasta ja puolivuotta raittiutta valui hukkaan.
Perusongelma taitaa olla siinä, että etanoli ja bentsot vaikuttavat pohjimmillaan samalla tavoin, samaan osaan aivoissa. Jos ei lopeta molempia, ei elimistö päästä irti koukusta.
Ei kai se nyt ihan hukkaan mennyt. Olit kuitenkin yli viisi kuukautta juomatta ja koit kuitenkin onnistumisen monena päivänä ja jopa kuukautena. Hukkaanhan tuo aika olisi mennyt, jos olisit tuonkin ajan juonut. Pystyt siis olemaan juomatta ja juomishalutkin kerkesivät helpottaa, niin uudelleen kohti tuota ja eteenpäin
Komppaan ylläolevaa täysin. Yksikään raitis päivä ei ole mennyt hukkaan eikä kukaan voi ottaa raitista aikaa sinulta pois. Ehkä tärkeämpää kuin päivien laskeminen on sisäistää mitä kaikkea raittiina kautena on saanut aikaan. Ylempänä mainittiinkin, että et enää aloita nollapisteestä vaikka retkahditkin. Tsemppiä.
Nimenomaan. Omaa rappiotaan ja siitä toipumista katsoa aina isommasta perspektiivistä ja laittaa merkille kuinka monta päivää on tietyllä ajanjaksolla ollut ilman päihteitä. Jos seinäkalenterin jokaisen raittiin päivän kohdalle vetää vihreän ruksin, ja jokaisen rappiopäivän kohdalle punaisen ruksin, niin siitä sen ongelman laajuus noin ylipäätään selviää.
Jokaisena uutena vuotena pitäisi suorittaa seuraavanalainen kirjallinen tehtävä:
“Vuodessa on 365 päivää, ja viime vuonna olin rappiolla ___ päivää.”
Itse olen ollut tänä vuonna 2014 “vain” 47 päivää rappiolla (690 annoksen voimin), ja jos uutena vuotena 2015 voin sanoa saman, niin olen ollut raittiina vuonna 2014 yhteensä 318 päivää. Raittiusprosenttini olisi tällöin noin 87%, mikä on mielestäni jees.
Vertailun vuoksi, jos joku ottaa tänä vuonna yhden saunaoluen joka ikinen viikko, hän on ollut peräti 5 päivää enemmän rappiolla kuin allekirjoittanut! Alkoholiyksiköillä mitattuna (oma 690 vs saunoja 52) olisin tietty yli 10-kertainen juoppo, mutta ainahan näitä tilastoja kannattaa katsoa siitä perspektiivistä josta itselle tulee paremmannäköinen omakuva!