Prosessi on kyllä todellakin saanut ajatukset liikkeelle. Yhden kerran on tullut sellainen olo, että melkein meinasin repsahtaa. Oli ollut todella huono päivä ja lapset ovat testanneet minua uhmallansa jo pitkään. Silloin tuli sellainen olo, että olisi ihana päästä hetkeksi sitä fiilistä pakoon ja juoda hiprakat. Siitä tulikin sitten se oivallus. Tähän asti juomattomuus on mennyt melko kivuttomasti, koska en ole käsitellyt pahoja fiiliksiä. Ennen sitä osti rankan viikon päätteeksi pari siideriä. Sillä pääsi heti rentoon tilaan. Nyt tuo rentoutuminen täytyy löytää jostain muualta.
Onneksi tuossa pahassa tilanteessa tajusin että jos juon niin koko prosessi on mennyttä. Osasin ajatella miten huono fiilis siitä juomisesta tulisi. Menin sen illan tahdonvoimalla läpi ja seuraavana aamuna heräsin vahvempana. Rentoutuminen on kyllä välillä todella vaikeaa. Siinä on vielä paljon treenaamista. Esimerkiksi lapset tappelevat koko päivän ja tarkoitus olisi viettää mukavaa iltaa miehen kanssa. Kun pienempi on kiljunut pari tuntia ja siinä jos tiuskitaan kaikki toisille, niin on hieman hankaluuksia virittäytyä romanttiseen iltaan. Ennen pari lasia viiniä olisi rentouttanut heti. Nyt täytyy tosiaan keksiä jotain muuta ettei parisuhde ihan valuisi karikoille.
Prosessi on varmasti vasta aluillaan. Nyt täytyy alkaa käsittelemään ajatuksia enenevissä määrin. Tälläkin hetkellä eräs asia rupes vaan rankasti, mutta ei mahda mitään. Taka-ajatuksena tuli mieleen että yleensä juuri tässä tilanteessa ostaisin vitu*s-siiderin, mutta nyt en sitä tee. Täytyy vaan jokseenkin päästä tästä pahasta mielestä muulla tavalla eroon. Herkuillakaan en viitsi alkaa korvailemaan alkoholia, ettei paino lähde nousuun.
Mutta onneksi kesä on edessä. Tuoreet mansikat tekee vasta tuloaan. Hyviä asioita on tulossa. Onneksi tämänkään paha mieli ei ole peruuttamatonta. Saan elokuussa uuden tilaisuuden.
Onnittelut alkuun pääsemisestä ja päätöksestä olla juomatta. Täällä taitaa olla useampi lapsiperheellinen. Minulla myös tuo kolme kuukautta juomattomuutta takana.
Kohtuus tosiaankin kaikessa. Alkuun minulla tuli vedettyä makeaa, mutta osin siksikin -että siihenkin oli riippuvuussuhde. Nyt pikkuhiljaa herkuttelu on rauhoittunut. Asia kuitenkin kerrallaan. Nyt minulle on tärkeää olla ilman alkoholia, ei haittaa jos paino hieman nousee. Säänöllisyys on kaikessa aika tärkeää näin alussa, jos kovasti verensokerit heittelee herkuttelunkin seurauksena -saattaa alkaa tehdä mieli juotavaa.
Eka kertaa kirjoittelen tänne . Olen samassa veneessä 3kk täynnä raittiita päiviä. Melkein joka päivä lueskelin plinkin tarinoita.Niistä sain tukea. Ajattelin että kerran tuo niin kyllä minäkin. Nyt alun euforia on ohi . Olen lopettanut ilman tukitoimia.Ajatuksissani mietiskelen, että mitä menetän kun en käy AA-kerhossa. Onko tämän ongelman takana jotain sellaista ,että hyötyisin kerhotoiminnasta. Raittiina pystyn olemaan ilman AA-toimintoja.
Sivistyminen ja mielekäs elämäntäyte on hyviä juttuja. Mäkin menin heti ensi töikseni kouluun, kun vähän nousujohdetta pois päihdekeskeisestä elämästä alkoi tuntumaan reilut 4 vuotta sitten.
Hyvinvoinnin haluajalla siis TÄNÄÄN 3 kuukautta täynnä? Onnittelut! Onnittelut muillekin kuukausipäiviään viettäville.
3 kuukautta raittiutta tuli perjantaina täyteen täälläkin. Tiukkoja paikkoja on ollut kaksi ja kysymys on ollut kannabiksesta. Kumpikin kerta on tapahtunut viimeisen kuukauden aikana, viimeisellä ehdin jo käydä aikamoista petailua ja jaakobinpainia päässäni mutta onneksi kaverini osasi sanoa minulle hienosti että ei. Houkutuksissa on ainakin minulla tärkeää jaksaa kärvistellä seuraavaan aamuun, silloin viimeistään kirkastuu miksi todellakaan ei kannata pelleillä päihteiden kanssa enää.