120:s päivä - sehän on jo 4 kuukautta :mrgreen: …
Pelaamattomat päivät: Lisääntyy…
Isyyteen tarvittavat taidot: Lisääntyy…
Painon pudottaminen: Ei onnistu, vaan paino lisääntyy …
Mut elämän pituinen taival jatkuu…
120:s päivä - sehän on jo 4 kuukautta :mrgreen: …
Pelaamattomat päivät: Lisääntyy…
Isyyteen tarvittavat taidot: Lisääntyy…
Painon pudottaminen: Ei onnistu, vaan paino lisääntyy …
Mut elämän pituinen taival jatkuu…
Kaks asiaa pitää mieltä korkealla…
Se ett pelaamattomuus ollu helpompaa ku luulin… sekä laskeskelin ett peli firmoilta jääny puuttumaan mun n. 2000€ näiden 4 kuukauden aikana :mrgreen: …
Nekin rahat menny normaaliin elämiseen, sillä nyt olen enemmän maksanu puoliks asioita avovaimoni kanssa…
Taival jatkuu kohti ääretöntä ja sen yli…
Nyt on töissä tieto peliriippuvuudestani - en olisi kertonut lain, mut meitä ruvetaan kouluttamaan veikkauksen myyjiksi kerroin asian vain isoimmalle jehulle, joka kertoo asian sit osastopäällikölle - mut muut työläiset eivät saa tietoa, en ole siihen vielä valmis!!
Olen koko elämäni työntäny rahani veikkauksen jos jonkinlaisiin peleihin, niin en jotenkin näe nyt tässä vaiheessa paranemis prosessia parhaimpana ratkaisuna olla veikkauksen mannekiinina…
130:s päivä aluillaan…
Siitähän ei ole enää kuin 50 päivää puoleen vuoteen, joka oli alussa vain kaukainen haave…
Nyt osaan sit myydä veikkauksia - voi kun olen onnellinen …
Mut onneks osastopäällikkö on se verran viksu ihminen, ettei päästä mua myyntityöhön ainakaan näillä päivillä … Se tietää tietenkin muita töitä johon on lisäkoulutusta tulossa, mut itsehän olen itseni tähän tilanteeseen saanu
joten kaikki on vastaanotettava, jos meinaan työssäni jatkaa…
Sitä olis isyyslomaakin enää pari päivää jäljellä ja työt kutsuis… Kyllä sitä mieluummin vain jäis kotiinsa täällä ne kaikki itselle Tärkeimmät ja Rakkaimmat vaan on…
Hyvää viikonloppua teille muille…
Oikeaa ostamisen riemua…
Pistin eilen rahaa palamaan 50€ ja hankin Bluetooth kaiuttimen…
Enpä muista milloin viimeks jotain tämän tapaista olisin ostanu spontaanisti… Ku yleensä on tarvinnu suunnitella kuukausia, ett rahavarat riittäis…
Pelittömät päivät jatkuu…
Hienoa PR…
Juu tosiaan jossain ketjussa olikin puhetta siitä kun pelaaminen ei maksa mitään ja siihen saatavat pikavipitkin oli vain osa pelaamiseen liittyvää “bonusvoittoa”, jonka sai sijoittaa ainoastaan pelaamiseen… Niin se pelipiru minua määräsi…
Kaiuttimen osto oli jotain aivan muuta kuin mitä pelipirulla on mielessä… Silloin kun pelasin, muistan kun jokaisessa ostoksessa piti miettiä kuinka paljon jää (enää) pelaamiseen. Itse olen täällä hetkellä tilanteessa jossa en voi ostaa mitään ylimääräistä, mutta saan kuitenkin velkani maksettua… Joten joskus…
En ole velaton minäkään…
Tuollaiset 28 tuhatta olis vielä jäljellä periaatteellista lainaa
Mut maksuaikaakin on vajaa 10 vuotta, joten en konkurssiin mene sen suhteen…
Ei pelejä, niin on mahdollisuus pärjätä…
Elämän mittainen taival jatkuu…
Olimme suunnitelleet elämää niin, että vanhemman koiramme (jo yli 14v) elämän liekki sammuu… Kaikenlaista pientä vaivaa jo on… Mut koiranelämän kriteerit vielä täyttyy, niin on seurana elämässämme…
Ja nuoremman (alle 6v) kanssa olisimme sit lähteneet koko perheen voimin kulkemaan pitkiäkin lenkkejä maastossa, sen kulkiessa vapaana ja onnellisena…
Mutta kun elämä on epäreilu…!!
Tämän viikon tiistaina 16.4 jouduimme antamaan eläinlääkärille luvan sammuttaa nuoremman koiramme elämän liekin… Täysin terve koira siihen asti… Mut nyt löytyi samalla kerralla niin sydänsairaus kuin sappirakon sairauskin… Pienet olisivat olleet mahdollisuudet, että molempien leikkauksien jälkeen koiranelämän kriteerit olisivat vielä täyttyneet…
Olemme itkeneet silmät päästämme!!
Miksi näin piti käydä, sillä oli vielä ainakin saman verran vuosia vielä jäljellä…
Miksi ei minkäänlaista oiretta näkynyt…
Miksi…??
Odotan edelleen aamuisin, että pienet kynnet rapisevat vasten lattiaa ja koira ilmestyy luokseni rapsutuksia haluten…
Olen pahoillani sun koiran puolesta. Ei ole helppoa joutua luopumaan lemmikistä. Saman kävin mieheni kanssa läpi viime kesänä ja molemmat kans itkettiin silmät päästämme. Nyt on kiitollisuus ajasta mitä saimme yhdessä viettää ja ihanat muistot. Myös ajatus siitä ettei toisen tarvitse enää kärsiä helpottaa. <3 Kaikkea aikansa ja kaikista rakkaistamme joudumme joskus luopumaan : ( Mielummin silti otan sen yhteisen ajan ja kärsin sen kuolemantuskan, kuin en ottaisi sitä ollenkaan.
146 päivä…
Seuraava tili tulee olemaan isyysloman vuoksi n. 300€ pienempi kuin normaalisti… Joten yritin säästää 250€ tämän kuun palkasta no, yritykseksi jäi…
Juuri tuon verran meni ja avovaimolla muutama € vielä enemmän, kun koiran lopetus + lääkärikulut maksettiin… Vakuutuksesta pitäis saada jokunen € takaisin päin…
Periaatteessahan me päästiin halvalla - ku sappi leikkaus olis maksanu yksistein 1200€ …
Elämän on jatkuttava…
Ilman 2kk lastamme olisimme ihan pihalla… Mut hän pitää meidät arjessa kiinni ja onneks mulla on työni ja ihanat työkaverit… Siellä saan jauhaa niin paljon ku vaan asiasta haluan ja aina löytyy kuuntelija …
Juuri nyt niin paljon muuta ajateltavaa, ettei pelit vaan yksinkertaisesti mahdu ajatuksiin… Ei minkäänlaisia mielitekoja edes vedonlyöntiä kohtaan…
Olen pystyny hyvin kannattamaan Spursia kohti Mestareiden Liigan voittoa :mrgreen: ja kiusimaan veljeäni Leijonamieltä siitä, kun hänen suosikkinsa Arsu etenee vain Eurooppa Liigan peleissä…
Jostain se on vaan ilo elämään saatava, olkoon se sitten vaikka vahingon ilo …
Pelaamattomuus jatkukoon…
Ensinnäkin onnittelut perheenlisäyksestä ja pelaamattomuudesta.Pahoitteluni koiran poismenosta.Itselläni ei ole lapsia mutta minulla oli 2 erittäin rakasta lemmikkiä molemmat ovat kuolleet.Vanhoja olivat ja sairaita kun jouduin päätöksen tekemään.Toinen kuoli n.3 v sitten ja toinen tasan vuosi sitten.Ikävä on kova.Sen halusin kertoa että on erittäin hyvä että olet päivittänyt tilannetta tänne.Itse olen uusi täällä ja sinun kirjoittelusi luo minuun uskoa että voin myös itse olla pelaamatta.
Hyvä jos epämääräiset kirjoitteluni jotain auttaa??
Jokseenkin helpolla olen päässyt pelaamattomuudessani, taitaa olla 3x käyny pelit jollain tapaa mielessä?? En ole nähny unia niistä - en kyl muutenkaan juuri muista uniani…
Hassu sattumus: kaikki ylijäämäiset rahani olen suunnilleen Veikkaukselle työntäny ja sit ku vedonlyönninkin lopetin (jos vielä joskus vakiota??) niin opetettiin myymään veikkauksia … Siinä on mukava katsoa ku tutut äijät lyö satasia miltei päivittäin ja ei ne ainakaan samasta paikasta voittojaan nosta, jos niitä saavatkaan…
Ei siis mitään uutta auringon alla
Taival jatkuu ja puoli vuotta siintää jo horisontissa…
Todellakin auttaa!Nyt kun olen vapailla niin aioin myös kahlailla kaikkien muidenkin kirjoituksia.Uskon että täältä saan valtavasti apua lukemalla muiden tarinoita ja vielä kun uskaltautuu itsekkin kirjoittelemaan.On kyllä todellakin hassu sattumus tuo veikkausmyynti.No eipä varmaan tee senkään vuoksi mieli pelata kun tosiaan näkee ettei ne muutakaan voita.
162 päivä alkumetreillä…
Koiran kuolema vei ajatukset kauas poies peleistä, varsinkin kun eilen oli mahdollista menettää toinenkin koiramme - mutta eläinlääkärin sanoin “ei luovuteta vielä” niin sai vanhus jatkoaikaa ja minusta tuli sen omaishoitaja …
Nyt on jollain tapaa helpottanu pelaamattomuus… En jaksa laskea joka päivä pelaamattomia päiviäni, vaan ku tulen jotain kirjoittamaan, niin lasken missä mennään…
Raha-asiat pysyy kyllä mielessä, ei oo raha pysyny omalla tilillä vaikka pelit loppu!! Olen jo useampaan otteeseen miettiny mitä jää seuraavasta tilistä “käteen” ku laskut maksan ja velan lyhennyksen teen… Ei jää paljoa!! Tässä kuussa avovaimon yksin maksamista asioista en saa ees omaa puolikasta maksettua, mut ens tilistä sitten…
Tyhmästä päästä kärsii koko ukko…
166 päivä…
Olen lukenu koko aamun muiden kertomuksia, niin täällä Päihelinkissä kuin myös Peluurissakin… Hyvä nähdä pieniä onnistumisia, saa voimia omaankin taapertamiseen :mrgreen: …
Aina olen herkkuja mässyttäny ja sen olen näköinenkin laihduttanu jollain tapaa koko 2000-luvun… Mut heikoin tuloksin…
En ole salilla käyvää sorttia, joten pitäis jaksaa kävellä useampi tunti päivässä - ei riitä mielenkiinto!!
Nyt on kiloja taas kasaantuu useampi lisää ja herkuttelu lähteny lapasesta … Mielen täytyy siis olla aina johonkin riippuvainen… Kun yhdestä pääsee(??) niin toinen nostaa päätään…
Ei oo tehty elämästä heleppoa…
171 päivä - puoli vuotinen lähestyy…
Nyt on kuukauden ajan joinain päivinä käyny jännä ajatus mielessä…
Näin kesän alkaessa piha vaatii rahaa ja paljon - no, sitähän ei liiemmin ole… Joten joutuu kaiken tekemään pienissä erissä… esim. pihakiveä tilasin reilun 500€ edestä, niin kuin salama kirkkaalta taivaalta tuli ajatus - et peleistä vois saada extraa… Mut samantien tajusin sen olevan mahdotonta… Tällaisia ajatuksia tullu vähän jokaisen isomman ja välillä pienemmänkin ostoksen yhteydessä… ja tosiaankin vasta nyt kun pelaamattomia päiviä reilu 4 kk… Ei lainkaan alkupäivinä…
Tuo yli 500€ lasku vie suuren osan tilistä, jäljelle jää 3 viikoks alle 200€ ja ristiäiset tulossa - pitäis kuulema vaatteet ostaa, en sais mennä verkkareissa …
Tänään tutkiskelin vakio veikkauksen kohteita mielenkiinnolla… Potkupallo kohteet alkaa ja tulosten veikkaaminen vaikeampaa, niin mullakin mahdollisuus pieniin voittoihin… Mut jätän tekemättä… Enpä ole päässy ennenkään niiden 25 vuoden aikana juurikaan rikastumaan vakiolla, päinvastoin… Niin mikä nyt olisi voittava tekijä??
Aurinko paistaa ja pihatyöt kutsuu…
PUOLI VUOTTA ILMAN PELIN PELIÄ :mrgreen:
ja Suomi voitti jääkiekon MM-kultaa…
Ei vois paremmin mennä…
Elämä jo hymyilee,
mut raha-asiat vaan painaa mieltä…
En voi käsittää sitä, Miksen pystyny yksin lopettamaan pelaamistani… Niiden jälkimmäisten 10 peli vuoden aikana, mietin varmaan kuukausittain ett tämä on viimone pelisessio - tapahtui se sitten automaatiolla tahi netissä… Ei vaan onnistunu - ei ollu sitä viimeistä halua kuitenkaan…
Uskon ett lauantaisen VAKIOn viikottainen pelaaminen, max 20€/viikko, riitti pitämään pelihimoja päällä…
Mut nyt ku avovaimo tietää ett pelit vei ja viikottainen vakio olikin vain jäävuoren huippu… Niin pelien lopettaminen ollu hyvinkin yksinkertaista… Yksi soitto Peluuriin ja tilitietojen näkyminen avovaimolle (pelien näkyminen ja lusikat jakoon), myös kortti noston raja 50€ - tarvitsen työmatkaan linja-autoa… Tämä olisi riittäny, mut asetin vielä veikkauksen sivuille omat estoni 10€/viikko ja siitä laskien 40€/kuukausi - ihan vaan vakion peluuta varten…!? En tiedä tulenko pelaamaan vakiota enää ikinä…?? Mut on siihen mahdollisuus …
Olen kertonu peliriippuvuudestani vain avovaimolle (jäin peleistä kiinni), äitille, veljelleni Leijonamielelle (hän on ehkä sanonu vaimolleen) ja töissä tietää johtaja sekä osastopäällikkö…
Näillä eväillä on saavutettu jo puoli vuotta…
Postilaatikkoon on tipahtanu ensin Veikkaaja (alun perin sanomalehti), sittemmin uudistuksen myötä UrheiluSanomat ja nyt viimeisen vaihdoksen jälkeen UrheiluLehti… Ollu periaatteessa vakion suunnittelun helpottamiseen… Toisena tullu vasta urheilu osiot muuten…
Viimeisten viikkojen aikana itäny ajatus lehden tilauksen lopettamisesta… Luen sen kyllä kannesta kanteen, mut saan samat tiedot muualtakin ilmaiseksi…
Urheilun seuraaminen vähentyny huimasti, ku ei jokaiseen kinkeriin ole vetoa tehty :mrgreen: … Senkin reilun 100€ vuodessa sais lainan lyhennykseen, lapselle, tahi ihan mihin vaan parempaan - ostais vaikka avovaimolle jotain kivaa …
Pelit siis poissa jo yli puolen vuoden ajan… Mielessä käyny pelaaminen varmuudella alle 10 kertaa… Vain kerran - ihan Matkani alussa käännyin automaatioita kohti, mut jatkoinkin matkaa ohittaen ne…
Silti ainakin seuraavat 8 vuotta joudun laskemaan rahojeni riittävyyttä samalla tavalla kuin pelien aikaankin… Mut nyt vain rahat menee elämisen maksamiseen ja ehkä joinain kuukausina saan rahat riittämään seuraavaan tiliin asti…!?
Peliriippuvainen tulen olemaan aina, mut pienin askelin kohti parempaa elämää…
Jos oikein olen laskeskellut, niin huominen olis 200 pelitön päivä…
Sekä 4 koiraton päivä mutta elämän on jatkuttava, vaikka suru on syvällä…
Raha-asioista on aina niin mukava kertoilla, joten tehdään se esim. eilen ostin 2x250g mansikkarasiaa - maksoi miltei kympin!? Tiukkaa teki vieläkin tehdä tuo ostos, mut mietin siinä ett nyt mulla on rahaa tällaisiinkin ostoksiin ja pistin ostaen…
Entä velkojen maksu - 30 000€ jaoin maksu ajan 10 vuodelle ja sain 250€ kuukausi erän… Nyt menny jo 7 kuukautta ja keskiarvo lyhennyksissä on 342€ - eli lyhenee enemmän ku pitäis ja silti rahat riittää… Lomarahoista saan varmaan jotain ylimääräistä maksettua, kuin myös veronpalautuksista, joten hommat on hanskassa, eikä hanskat ole edes hukassa… Edellisestä tilistä jäi yli 70€ jäljelle, ku jo seuraava tuli… Taitaa olla ennätys …
Veronpalautukset tulee kesällä, joten joululahjarahat täytyis joko säästää tahi ostaa joulun aikaan lahjoja vähemmän…
Pitäis vissiin saada myös säästötilille jotain, ett olis eläkepäiville enemmän …
Tänään paviljonkin pystytykseen ja ehkä kesän ensimmäiset krillaukset…!?
Loppuun sanat jotka täytyy muistaa…
Peliriippuvainen tulen olemaan aina, mut pienin askelin kohti parempaa elämää…
Ikävä kuulla, että menetit koirasi
Muuten meininkisi kuulostaa hyvältä ja asiat alkavat järjestyä ja voit nauttia rennosta kesämeiningistä grillaillen.
Samanlaiseen meininkiin toivon pääseväni ensi kesänä, mutta sen eteen pitäisi alkaa työskennellä suunnitelmallisesti jo nyt ja pikku onnen potkujakin tarvitsisin (muuten kuin rahapeleissä).
Aurinkoista ja rentoa kesää sinulle!