25 päivää juomatta jokin alku kait sekin.

Hei vaan!
Nyt vierähtänyt 25 päivää raittiina. Olen siivonnut kotia, harrastanut liikuntaa, lukenut katsonut netflix sarjoja ja töissäkin jaksanut paremmin. Mielitekoja ei ole vielä ollut mutta tiedän että tulee. Fyysisesti menee jo paremmin mutta henkisesti en niin tiedä. Mietin liikaa menneitä ja omia kännäilyjä, mokia ja morkkiksia. Ne ei anna rauhaa. En ole juurikaan ihmisiä nähnyt ja jotenkin vatvon asioita ja mietin liikaa mitä ihmiset minusta ajattelee. Tietyllä porukalla monesti juotu ja kaikki me ollaa ns. Normaali työssä käyviä ihmisiä mutta tuntuu että itse olen se porukan känniääliö joka hölmöillyt.
Ehkä tämä ajan kanssa helpottaa ja pääsen näiden pakonomaisten ajatusten eteenpäin.
Tsemppiä kaikille viikkoon <3

Hei!
Sehän on oikein hyvä alku. Voimia vain lopettamiseen?

Marika, lohdutuksen sanoja sinulle; en usko, että ystäväsi ajattelevat sinun känni mokistasi juurikaan yhtään mitään. Ihmiset ovat aivan liian kiireisiä omien juttujensa kanssa märehtiäkseen toisten tekemisiä. Meillä kaikilla on varmasti ystäviä tai tuttuja, jotka ovat joskus olleet älliömäisiä kännissä, mutta en minä ainakaan sitä ajattele kun näen heidät uudestaan. Jos he ovat ystäviäsi tai edes sellaisia tuttuja, jotka kuitenkin tulevat seuraasi niin kyllä he sinusta pitävät.

Ymmärrän kyllä, että tuossa tilanteessa vanhoja pohtii eikä kai se huono asiakaan ole, mutta älä liikaa eristä itseäsi. Mukavaa raittiin talven jatkoa sinulle!

Kiitos paljon tsempistä. Ehkä teen tämän ongelman vaan oman pääni sisällä. En minäkään muiden mokia tosiaan mieti tai jos joku mokailee niin en siitä ajattele kun suurin osahan joskus mokailee. Ehkä on nyt aika yrittää eteenpäin ja olla armollisempi itselleen.

Hei Marika,
täällä samanlainen matka juomatta, nyt siis 26. päivä. Yllättävän helppoa on ollut, kun alkuun on päässyt. Känniääliö olen ollut itsekin ja välillä mietityttää kaikki tekemiset, mutta eipä se auta niihin jäädä kiinni. Ei niitä tekemättömäksi saa - valitettavasti. Nyt jo tuntuu, että voisikai sitä vaikka pari olutta ottaakin, kun pystyn näin hyvin olemaan ilmankin. Pitäis vaan muistaa, ettei se itsellä oikein jää siihen yhteen eikä kahteen, mutta kun sekin tuppaa unohtumaan. Tsemppiä!

Heippa! Itsellä tänään 23. pvä menossa ja onhan tämä tosi hyvä alku! Kaikki pitää jostain aloittaa ?.

Vilma kirjoittikin hienosti, että tuskin kukaan joka välittää muistelee töppäyksiä. Kaikillehan niitä välillä sattuu. Selvinpäinkin. Ehkä itseä on helpompi ruoskia asioista joita on tehnyt tai jättänyt tekemättä alkoholin takia tai vaikutuksen alaisena ?. Ja itse ajattelen, että se humalainen minä en ole kuitenkaan ihan minä vaan oikeasti olen ihan hyvä tyyppi, etanoli vaan muuttaa minua. Ja nyt voin tehdä asiat paremmin ja omana itsenäni ?

Kirjoittaminen on jotenkin vaikeaa kun ajatukset ja oivallukset vilistää päässä niin hurjaa vauhtia ettei niitä osaa oikein muotoilla. Mutta tärkeimpänä halusin sanoa, että tsemppiä jatkoon! ??

Täytyy vaan yrittää muistaa kun juomishalut kasvaa kaikki ne morkkiskset, töppäilyt ja henkiset olotilat.
Miettiä monta kertaa mihin se johtaa ja kun se tosiaan ei siihen pariin jää.
Tsemppiä sinnekkin hieno alku jo meillä niin nyt ei anneta periksi.

Hyvä ajatus sinullakin ja hieno alku. :slight_smile: tsemppiä sinnekkin.

Täällä kans tämä vuosi mennyt selvänä ja mielitekoja ei vielä juurikaan ole ilmaantunut. Jotenkin tällä kerralla tää lopetus tuntuu erilaiselta, en ole jättänyt sitä ovea raolleen, että joskos joskus vielä.

Onhan tuota alkoholin kanssa tullut aikanaan perseltyä ja ekan viikon piehtaroin niissä, sitten palasin nykyhetkeen ja totesin, että aivan turhaan, minkäs niille enää tekee.

Jotenkin tunnen uskomatonta vapautta ja kiitollisuutta. Pystyn taas nauttimaan pienistä arkisista asioista, mistä en vuosiin enää ollut saanut iloa. Olen aina ollut hirveän negatiivinen ja nyt tuo kiitollisuus tästä “uudesta” elämästä täyttää mun koko kropan, en tiedä mikä ruuvi on tipahtanut.

Lyhyt aika vasta takana, mutta uskon ja toivon nyt onnistuvani.

Kuulostaa hyvälle ja tuota vapauden tunnetta minäkin odotan ja pikkuhiljaa suunta parempi. Työt aiheuttaa tällä hetkellä suurta stressiä ja painetta. Toivon että senkin osalta helpottaa niin helpompi iloita muustakin elämästä paremmin. Nyt neljäviikkoa mennyt viimeisestä juomisesta. Kiitollinen olen etten ole stressiä hoitanut nyt juomisella.
Iloitkaamme selvästä viikonlopusta :slight_smile: