Hei,
Nyt tarvitsisin jotakin apua…
Olen siis juonut 12 viikkoa taukoamatta… Olen sinä aikana käynyt matkoilla yms. mutta silti valehtelematta jokaisena päivänä olen juonut itseni humalaan tavallinen päiväannos on n. 14 annosta, toki vaihtelee.
Olen vasta 24v. mies jolla on edessään ihan lupaava tulevaisuus vaikkakin synkkä menneisyys takanaan (koti).
Joka aamu olen ajatellut lopettavani mutta kas kummaa iltaa vasten keksin jonkun kivan tekosyyn juoda (yksin).
En halua jatkaa tälläistä elämää! Mursin selkäni pahasti (en kännissä) josta seurasi 2kk saikku mikä luonnollisesti ruokkii juomista kun ei ole velvotteita juomisen suhteen.
Haluan vain lopettaa tän juomaputken kun rahat alkaa huveta (Kelan sairauspäiväraha) ja ensimmäisestä päivästä asti olen halunnut lopettaa tämän mutta tahdonvoima yms. on jossain ihan muualla…
Noilla määrillä ja juomisputkesi kestosta johtuen voi olla, että putkea on vaikea saada katki ilman ulkopuolista apua. Kannattanee ottaa yhteyttä a-klinikkaan ja/tai tiedustella paikkakuntasi katkomahdollisuuksista.
mä suositteln kanssa katkoa jos ei riitä omat voimat lopettamiseen tai siis putken katkaisuun - katkolta pääsee hyvään alkuun jos ei omat voimat riitä putken katkaisuun…
Moro.
Been there, done that.
Itse katkoin pitkät juomaputkeni aina kuin seinään ja fiilikset olivat myös sen mukaisia. Tapani juoda on nimittäin aamudrinksusta eteenpäin kohti iltaa tissutellen ja sammuen jossain käänteessä. Ihan sama onko työ- vai vapaapäivä. Itse aloitetut katkot olivat pelkkää ahdistusta ja vainoamisentunnetta, ihmiset, sähköpostit ja jopa puhelin pelottivat.
Tosiaan kannattaa mieluummin noin pitkä putki katkaista ulkopuolisen avun tukemana, en suosittele tuota omatekoista kummitusjunaani. Siinä lipsuu helposti takaisin tasoittelemaan ja kohta huomaa taas tasoitelleensa viikon. Ei siinä A-klinikassa ole mitään hävettävää ja saat apua heti. Ne on siellä nähneet aika monta katkoa ja osaavat auttaa, jos sitä mietit. Mutta tee ensin joku suunnitelma mitä puuhailet sitten kun pullo jää hyllylle. Huomaat nimittäin, että sulle jää aika hillitön määrä vapaa-aikaa tehdä kaikkea järkevämpää dokaamisen sijaan.
Itselläni on tammikuusta lähtien juominen vähentynyt ja loppunut käytännössä kokonaan, mutta se vaati ensin pientä suunnittelua ja muutoksia mm. siihen ajankäyttöön.
14 annosta /vrk laskee jossain vaiheessa promillet nollaan… riippuen tosin alkukännistä… yleensä juomisnopeus monella alkaa laskea loppua kohti… mutta jos nostaa promillet heti alkuun jonnekin lähelle kolmea… sen jälkeen nautiskelee lavan kepardia joka päivä… on aika kova annos… promillet ei käy missään vaiheessa nollilla ja silloin suosittelisin laitospuolta tai avokatkoa. katkolle jos menisit nyt.ei sinun tarvitsisi kauaa kärvistellä, kunnes sinulle annettaisiin bentsot naamariin. Itse en ole ollut katkolla, mutta katkonut putken kadulta saaduilla bentsoilla