12 viikkoa selvin päin

Hei!
Kuulumisia…
12 viikkoa ilman alkoholia tuli täyteen. Monia yrityksiä aiemminkin ollut ja muutamien kuukausien jälkeen repsahtanut juurikin tuohon tylsyyden tunteeseen. Muutaman kerran kokenut nyt tuota samaista tunnetta mutta olen palauttanut niitä kamalia morkkiksia, itseinhoa, örvellyksä ja toilailuja mitä juomisesta seurannut. Näin selättänyt tylsyyden tunteen.

Pitkään meni kun ryvin menneessä enkä antanut itselleni anteeksi en sitten millään.
Muutaman kerran olen kokenut katkeruutta ja vihaankin etten voi juoda. Ikävöinyt nousuhumalan tunnetta.

Elämäniloa ja mielenrauhaa saanut pikkuhiljaa takaisin ja se on paras palkinto. Olen liikkunut enempi ja paino tippunut -5 kg.
Päivä kerrallaan eteenpäin.

Hyvää viikonloppua! Tsemppiä ja voimia alkoholia vastaan. Yhdessä pystytään mihin vain​:heart::heart::heart:??

Kolme kuukautta se täälläkin on selvänä oltu, lähes kymmenen vuoden joka päiväisen juomisen jälkeen. Nyt alkaa tuntua että voiko tästä oikeasti selvitä, voiko uskoa tulevaan. Sekä uskaltaa nähdä itsensä sellaisena kun on ilman juomista <3 Tsemppiä ja voimia!!

Moi. Täällä vasta 2vkoa1pv raittiutta takana, 4kk tissuttelin 2-5kertaa viikossa. Tänään oli lyhyt mieliteko siideriin,mutta se meni ohi aika äkkiä. Mulla kanssa välillä ollut kompastuskivenä toi tylsyyden tunne. Nyt eio kyllä ollut juurikaan tylsää,vielä… toinen kompastuskivi ollut se että haluan muka rentoutua ottamalla muutaman(joka on lopultakin ehkä 5 tai 6 puolen litran sidukkaa) nyt sitten herkutellut liikaa,kun Alkon tilalle tullut herkut korvaamaan ja nyt niistäkin pitäisi päästä eroon ?

Täällä vasta 2viikkoa1pv raittiutta takana. Tänään teki mieli sidukkaa, mutta hainkin herkkuja. Tullut liikaa nyt haettua niitä,ja nyt pitäisi niistäkin päästä eroon ja saada terveellinen ruokavalio,koska silloin vointi on paljon parempi. Ja laihtuakin pitäisi vähän. Kunto on huonontunut,ja liikuntaa oon nyt lisäillyt. Muuten vointi on ollu aika hyvä. Mulla ollu kans kompastuskivenä toi tylsyydentunne…tuntuu että hyvin vähän siedän tylsyyttä… toinen kompastus ollut että muka haluan rentoutua,ja ottaa muutaman (joka on sitten äkkiä 5 tai 6 puolen litran sidukkaa)

Tsemppiä teille. Miten vointinne on parantunut raittiuden myötä? Mitä muuta positiivista se on tuonut elämäänne? Mitä muutoin kuuluilee?

Tuli 2 samantyyppistä viestiä kun luulin ettei eka tullu perille :smiley: ?

Täällä kans samat lukemat, eli 12 viikkoa…
Alun ahdististen jälkeen kohtuu helppoa on ollut. Olo on rauhallisempi ja tasapainoisempi, kuin vuosiin.

Ihana kun saa taas iloa arkisista ihan pienistä asioista, jotka alkoholi vie. Ei sitä tajuakaan miten salakavalasti se tulee ainoaksi merkitykselliseksi asiaksi elämässä.

Eli kiitollisena eteen päin :heart:

Ihana kuulla Miltag että olosi on seesteisempi kuin aikoihin. Mullakin alkaa olemaan. Ja sama juttu,että nautin näistä arkisista asioista, jotka todellakin jää,kun tissuttelee… juu kyllä,salakavalasti se kaikki tapahtuu ? nyt vasta tajuaa että kuinka paljon join ja kuinka kaikki muu elämä kapeni… tsemppiä sulle ja muille myös ? päivä kerrallaan ?

[quote=“Nooralotta”]
Täällä vasta 2viikkoa1pv raittiutta takana. Tänään teki mieli sidukkaa, mutta hainkin herkkuja. Tullut liikaa nyt haettua niitä,ja nyt pitäisi niistäkin päästä eroon ja saada terveellinen ruokavalio,koska silloin vointi on paljon parempi. Ja laihtuakin pitäisi vähän. Kunto on huonontunut,ja liikuntaa oon nyt lisäillyt. Muuten vointi on ollu aika hyvä. Mulla ollu kans kompastuskivenä toi tylsyydentunne…tuntuu että hyvin vähän siedän tylsyyttä… toinen kompastus ollut että muka haluan rentoutua,ja ottaa muutaman (joka on sitten äkkiä 5 tai 6 puolen litran sidukkaa)

Tsemppiä teille. Miten vointinne on parantunut raittiuden myötä? Mitä muuta positiivista se on tuonut elämäänne? Mitä muutoin kuuluilee?

Vatausta kysymykseesi :slight_smile:
Vointi on kyllä parantunut, jaksan paremmin liikkua ja olla läsnä arjessa. Olen huomannut että teini-ikäiset lapseni viihtyvät paremmin seurassani ja se varmasti tärkein asia <3
En ole viettänyt sellaisten kavereiden kanssa aikaa keiden kanssa tuli ennen juhlittua/juotua. Nyt korona aikaan on ollut hyvä sen piikkiin pistää :wink:
Heikkoja hetkiä kyllä tulee ja itsesyytökset on kovat, Jospa näistäkin joskus pääsisi eroon.

Hienoa, kyllä me kuule tästä selvitään <3