12 päivää juomatta.

Ilolla ilmoitan että olen nyt ollut 12 päivää alkotta :smiley: . Olen viimepäivinä muutenkin miettinyt omaa elämääni ja kaikkea sekoilua jota tuli kännissä harrastettua. Vieläkin puistattaa ajatus siitä että piti juoda 6-8 kaljaa jotta edes tärinä loppuisi. Teloin kännissä aina itseni kun koordinaatio ei pelannut. Kämppä oli kuin pommin jäljiltä ja suihkussa en muistanut käydä ja syödä en muistanut. Edes alkuvuodesta ollut laitosjakso ei auttanut. Jostain syystä olen menettänyt alkon himon lähes kokonaan :smiley: . Olen todella iloinen itseni puolesta ja niin ovat myös vanhempani joka asuvat toisella puolella kaupunkia. Tunnen itseni normaaliksi ja se on mahtavaa. Olen miettinyt kuinka sekaisin ja finaalissa oikeasti olin…se ei ollut enään hauskaa vaan pakkopullaa…vitutti juominen mutta silti sitä kaljaa piti vain ostaa niin kauan kunnes rahat loppui ja terveys petti (delirium). Olen saanut myös inspiraationi takaisin. En näe enään mitään syytä juoda. Eiköhän kolmen vuoden pituinen alkoholissa rypeminen kuitenkin sitten opettanut jotain. Näköjään piti käydä aika pohjalla ennenkuin “heräsin”. Olen saanut myös lääkityksen joka auttaa nukkumiseen. “olanzapin 7,5mg—2 iltaisin”. Pakko oli jakaa tätä hyvää oloa täällä. Olisi ollut aika karua jos olisin 29-v kuollut alkoon :open_mouth: …ei se kovin kaukana ollut. Nykyään syön ja nukun hyvin ja muutenkin tunutuu että asiat loksahtavat kohdilleen :smiley:

Hyvä ettei niin käynyt ja hyvä, kun olet saanut kiinni elämänlangastasi.

Joku näsis sanoi, ettei raittius kenenkään elämää pidennä se vaan tuntuu siltä. Nyt mulla kuitenkin tuntuu juuri siltä, että päivä on ollut hieman liian pitkä ja se tuntuu päästä varpaisiin. Jos ei mitään muuta ilmaannu, niin kauniita unia muillekin.

Menestystä sinulle raittiuden polulla.
Kirjoitit käyneesi aika pohjalla, toivottavasti erehdyt ja se oli kuitenkin ihan pohjalla. Ihan pohjalta pääsee vain ylöspäin, aika pohjalta on vielä matkaa alaspäin.
Itsensä normaaliksi tunteminen on iloinen ja itsetuntoa kohottava asia. Toisaalta muistettava, että alkoholin käytön kontrollikyvyn menettänyt ihminen ei yleensä koskaan palaa normaaliksi alkoholikäyttäjäksi.

Hyvää raittiutta sinulle!