Ferratumista puheenollen. itse jätin koko paskan maksamatta, ja ilokseni huomasin että kun siirtyi perintäyhtiölle, niin korko vaihtui n.8% eli viivästyskorkoon nyt sitäkin maksaa ihan mielellään eikä ketuta yhtään.
Toki kasvoihan se siinä 3kk aikana korkoa, mutta jos olisin jatkanut sen kanssa taistelemista, niin olis ollut paljon vaikeempaa! OK perinnän kanssa homma sujuu oikein hyvin!
Miten velan saa korottomaksi?
Eipä mitään velkaa “jälkikäteen” kaiketi saa korottomaksi, ellei ole sitä ollut jo alunperin?! Esim mulla on puhelin ostettu velaksi, mikä on koroton ja kuluton velka, kun on puhelinyhtiön tarjoamalla rahoituksella ostettu…
28.1.2018 → 26.2.2018
Fellow Finance 9.065,38 → 8.977,92
Tuohi Master card 6.412,47 → 6.286,81
S-pankki 4.780,33 → 4.661,21
Santander 617,93 → 331,09
Resurs Bank 823,19 → 697,63
Lindorff (oli 1.7.-17 = 364,85) → 0,00
Klarna (oli 1.7.-17 = 152,61) → 0,00
Alkutilanne 24.469,86
Nyt 26.2.2018 → 20.954,66
Eli 3.515,20 tultu alas 8 kk.
Helmikuukin oli “hyvä” kuukausi. Resurs bankin piti olla mun seuraava lumipallo. Mutta auto taas muistutteli kuolevaisuudestaan. Joten maksoin siihen nyt 200 e ylimääräisen lyhennyksen ja yritys olis ens kuussa saada se maksettua kokonaan pois. Uutta kun on hankala ostaa jos tää edellinenki on maksamatta… Sain silti myös Resurs bankille nipistettyä 131 e vaikka 80 e olis ollut sen lumipalloerä. Tää alkaa pikkuhiljaa pelittään, ehkä Nyt vaa täytys pystyä pitää suu säkkiä myöten ettei tuu taas samanlaista notkahdusta ku marras-joulukuu oli
Moi! Nyt kyllä vituttaa, retkahdin pelaamaan 4kk pelaamattomuuden jälkeen. Useampi tonni meni taas parissa päivässä taivaan tuuliin ja kohta ulosotto todennäköisesti alkaa… Voi perseen perse perse… Olin säästänyt pahan päivän varalle ja nyt pelasin kaikki… Mikä tämä dopamiini juttu on?? Itse retkahdin juuri nyt kun asioiden piti olla hyvin jos ei siis raha-asioita lasketa ( velkaa lähes 100 000 e ) Perse perse perse!!!
Mä oon jollain kierolla tavalla liki kateellinen tosta ulosotosta Siinä menee velat takuuvarmasti vain siihen yhteen suuntaan, eikä lisävelkaa heru. Mäkin olin jo tosi lähellä 20 K rajapyykkiä, mutta sit ostin auton ja nyt päätin vielä isomman huollon tehä heti alta pois. Onneks nuo mun uudet velat ei kuitenkaan pelaamiseen liity mitenkään. Hidastaa toki mun suunnitelmia, mutta täältäkin noustaan vielä. Pelaamattomuus sentään jatkuu…
Hei,
onko täällä kellään tietoa sellaisesta että voiko luotonantaja kieltätyä lainakiellosta jos on vielä velkaa?
Näin teki ainakin ege minulle,muilla on onnistunut.
Nyt on riski että hätäpäissäni sieltä taas nostan vaikka isolla työllä oon saanut melkein kaikki maksettua.
Oma kokemus sellainen että yllättävän hyvin suhtautuvat,mullakin asuntolaina ym. Jo valmiiksi mutta takaajien kera sain yhdistelmä lainan suunnilleen noille silmille kuin sinulla.
Rohkeasti kysymään vaan.
En sen enempää luettele velkojani kun alkaa masentaa. Kaikki kuitenkin 2kk sisällä. Elämä hyvin pitkälle pilalla.
Yhteensä 68000-72000~ n.
tähän lisäksi asuntolaina+autolaina josta oma osuus ~n.106000€
Velkajärjestelyyn tässä menossa (tuskinpa onnistuu mitä olen lukenut, pelaamisen lopetin kuitenkin vasta viime viikolla.)
Yritän myös varmaan saada jotain järjestelylainaa muttanoh, summat niin isot + miten ne hankittu niin saapa nähdä.
Vaimolleni kerroin ja hän ei ainakaan vielä minua jättänyt vaikka maailma romahti, lisäksi meiltä löytyy 8kk pikkupoika.
Epätoivo se vaan puskee päälle taas, minulla on tiistaina ensimmäinen tapaaminen liittyen peliongelmaani terapian merkeissä.
En tiedä miten tästä selvitään, itsetuhoisuus kuitenkin karkasi mielestä kun sain avauduttua läheisille.
Pelit on loppu, se on varma. Sen lupauksen tein vaimolleni ja siitä pidän.
Lopuksi sanon; On tämä saatana perseestä, miten ihminen voi olla näin tyhmä.
(tein jo oman threadin aikaisemmin jos haluaa lueskella ahdinkoani, vielä kun olisin voinut itseni pelastaa vähän helpommin… kts "Mitä h*elvettiä tapahtui)
Raivoska, jos yhtään lohduttaa niin samoilla veloilla mennään, sain kevään aikana 40 K€ lisää kun repsahdin. Samoin kävi mulla jopa 40K€ vo itto suli hetkessä. Meidän nyt täytyy mennä eteenpäin päivä kerrallaan ja olla ajattelematta kovin paljon koko asiaa, muuten elämästä tulee kyllä todellista helvettiä jos ei muuta ajattele. Kyllä se elämä kantaa niinhän sitä sanotaan ja vaikka se pelaamattomuus jo tässä vaiheessa ei kovin paljon auta kun kaikki on jo perseellään niin yritetään nyt olla pelaamatta se kuitenkin antaa itsetuntoa takaisin kun pystyy hallitsemaan himojaan.
Eipä lohduta, harmittaa niin v*tusti meidän molempien puolesta…
Mitenkäs, saitko jotain järjestelylainaa vai UO:n kautta jos saa kysyä?
Minulla on aika suuria kulutusluottoja sinne tänne, en ole vielä ulosotossa yritän vielä mennä eteenpäin, noitahan norjalaisia pankkeja on ja erilaisia op j s-lainoja, niiltä saa luottoa varmaan yli 100 K€ kun oikein yrittää jos on tiedot kunnossa ja tulot ok. Siksipä onkin paras olla pelaamatta. Minun ei ole tarvinnut turvautua noihin korkeakorkeisiin vippeihin vielä kuin satunnaisesti, ole maksanut ne heti pois kun on ollut mahdollista. Uskon vielä selviävän ainakin vuoden ilman ulosottoa kun en enää pelaa. Voimia sinulle Raivoska.
Pelit poikki, sinullekin minun on ollut tarkoitus kirjoittaa pitkän aikaa, mutta kun pyöritän omaa arkiruljanssia, on jäänyt kirjoittamatta, ja eilen, jonka oli ollut tarkoitus saada rauhallista aikaa tänne pöllähti ihan kutsumatta ystäväiseni. Se vierailu oli ihana, ja meillä oli mukava ilta. Miesystäväni myös luurailee täällä, koska tarjolla on hyvää ruokaa ja minä “mama” paapomassa, ja silloin en ole netissä. Nyt hän on taas kalastamassa, ja sain tämän sunnuntai-iltapäivän itselleni.
Anne, toivottavasti voit hyvin. Minä olin pitkään polttamatta, mutta tuli järkyttäviä uutisia, ja sorruin onneksi siihen, enkä pelaamiseen. Kohta se tupakointikin loppuu uudelleen.
Olen saanut paljon apua läheisiltäni, ja terveydenhuollosta masennukseni suhteen. En itse edes pidä itseäni masentuneena, mutta keskivaikea masennus todettiin, ja myös sain sitten tuossa toukokuussa pelihimodiagnoosinkin, vaikka en enää ollut edes pelannut. Tämä on samankaltainen riippuvuus kuin alkoholismikin, että ei edes pidä kokeilla pelaamista tai sitä yhtä olutta tai viinilasillista. Kaipa me tarvitsemme dopamiinia aivoillemme, jotta jaksamme arjen, mutta näillä kummallakaan ei pidä leikkiä eikä kokeilla.
Rahahuolet tai uskottavuuden/luotettavuuden menettämisen pelko on mielestäni aiheetonta. Olisinpa silloin jo aikoinaan uskaltanut kertoa kaiken terveydenhoitohenkiläkunnalle. Nyt, ette mieti mitään järjestelylainoja, vaan hakeudutte terapiaan ja kerrotte kaiken. Apua saa, kun sitä hakee.
PP, katsopas YLE-areenasta suomalaista maalaiskomediaa. Siellä on vain muutaman päivän ajan katsottavissa Akaton mies, ja Akallinen mies. Siinä kuvataan suomalaisen perusmiehen-/naisen mielialaa, ja erilaisia variaatioita niin hauskasti
Kiva Pelitöntulevaisuus kun ilmaannuit tänne, tämä on Annen sivu ja toivon myös puolestani kaikke hyvää hänelle, toivottavasti Anne kirjoitat tänne kuulimisia moni odottelee sitä.
Minä olen lähdössä heinäkuun alusta kuukaudeksi myllyhoitoon hoitamaan päihderiippuvuuttani, toivon että samalla voisin saada apua myös tähän peliriippuvuuteeni. En ole käyttänyt alkoholia reiluun kuukauteen mutta ongelmat ovat molempien osalta vielä ratkaisematta.
Toki nämä riippuvuudet seuraa minua aina kuten PP tuossa hyvin totesit, ensimmäinen peli ja paukku käynnistävät prosessin.
Kuitenkin olen toiveikas että löydän joitakin työkaluja ja saan selviteltyä päätäni vuoden kovan kieputuksen jälkeen.
Mukavaa kesää PP , Anne ja muut.
Mukavaa kesää sinulle ja muillekin. Stressi on yksi syy, miksi ihminen käyttää päihteitä ja minullakin se oli iso syy pelata ja saada talous kuntoon, mutta sillä sen talouden saa vaan enempi retuperälle. Täällä Suomessa on niin loistava pätevyys terveydenhuollossa, että voi olla onnellinen siitä. Kyllä uskon, että kuukausi myllyhoidossa auttaa, ja pääset ,PP, relamaan siellä.
Asiat on aina muistettava suhteuttaa eikä menneille oikein voi mitään jälkikäteen. Minulla tosiaan lähipiirissä osui rankasti viimeisin kuolintieto. Olen hautausjärjestelyissä nyt se joka jaksaa . Nyt kuollut henkilö vielä viimeeksi tavatessamme sanoi minulle: “Ole huoleti. Kyllä asiat järjestyvät” ja otti minua kädestä kiinni. Onhan se niin, että kun olen jo 54-vuotias, niin kuolintapauksia sattuu… Kummatkin kuolintapaukset olivat luonnollisia, mutta tulivat yhtäkkisesti. Eli teen itsekin vielä surutyötä.
Mikään, ei siis mikään, ole ihmiselämää arvokkaampaa. Ollaan mokattu, mutta virheistä pitää vain oppia. Voikaa hyvin kaikki tälle palstalle kirjoittelijat. Jatkan duuneja…
Velkaa jäljellä nyt 37 060€ ja 11 kpl. Vuoden olen aktiivisesti seurannut ulosottovelkaani ja reilut 11 000€ se on sinä aikana lyhentynyt eli noin 920€/kk. Tavoitteeksi asetin itselleni olla velaton 15.6.2021. Töitä se vaatii ja ylimääräisiä lyhennyksiä mutta sitä kohden.
Hienoa Laura. Minäkin huomaan, että velat kuitenkin lyhenevät. Hitaasti, mutta varmasti ja maksan yhtäkin tässä sitten maksusuunnitelmalla, ulosoton ja talolainan lisäksi. Lopulta ihminen pärjää aika pienellä rahamäärällä, kunhan ei vaan sorru peleihin. Olen suosiolla jättänyt taas veikkauksenkin pelit väliin. Ei houkuta mitkään 38 miljoonat, koska ilman niitäkin voi velkaisena elää onnellisena. Mukava työ, läheiset ja ystävät sekä mielekäs muu tekeminen ovat tärkeitä.
Anne, luethan vielä tätä palstaa? Jos sinua ei kiinnosta kirjoittaa pitkästi, voisit vain kuitata, että vielä silloin tällöin luet palstaa. Huolestuttaa aina, jos aktiivisesti kirjoittanut katoaa langoilta. Hyvää alkavaa syksyä kaikille.
Itse myös kaipaan annea. Hän on ollut mulle niin iso tsemppari ja motivoinut ja tsempannut aina uuteen yritykseen repsahdusten jälkeen.