Velkalista

Laskin juuri kaikki velkaat koska huomenna pitäis mennä velkaneuvontoon…60k euroa! Noin 10 erilasten paikat…
Itkin juuri,tiesin että se oli paljon mutta niin paljon?
En varmasti selvia tämä,en varmasti saa yhdistelmälaina pankista…voi se olla noin että talo menee ulosottoon? Ei on väliä mitä tapahtuu mulle,niin kauan muun perhe saa asua talossa!
Velkaat Ei on mennyt ulosottoon vielä,mutta varmasti menee,mitä tapahtuu sitten?
Pp 7 viikkoa nyt ja jatketaan noin,mutta tuo velkaat! En voi uskoa kuinka se on mahdollista, mitä tapahtui

Siinä se oli,velkaneuvonto sanoi että on vaikea saada pankkilaina,ja neuvonto oli että Anna se mennä UO…kuinka paha se oikestaan on? Menekö elämä ihan paskaan jos se tapahtuu

Velkojahan ei anteeksi saa kuin rankalla lyhentämisellä, jos pääsee velkajärjestelyyn. Minulle velkaneuvoja sanoi, että ei velkajärjestelyynkään pääse, jos on omaisuutta. En tosin edes ajatellut, että velkajärjestelyyn pääsisin. Oletteko tiedustelleet yhteistä lainaa pankista vielä? Sitä ulosmitataanko asunto/talo en osaa kohdaltasi sanoa. Se riippuu siitä kuinka paljon asuntolainaa on eli jääkö siitä muihin velkoihin maksettavaksi mitään. Minun tapauksessani vs mahdollinen käypä arvo sitä maksettavaa jää , joten kyllä tämä talo, vaikka on kotimme on myytävä pois nyt viimeistään.

Velat tänään 3.12.

Norwegian 17 099 e
Op visa 2367 e
S-pankki visa 4898 e

Yhteensä 24 364 e

Ei mene elämä ihan paskaksi. Rahaa tietysti jää vähemmän käytettäväksi, kun ulosotto vie aina osan palkasta. Kaikkeen tottuu. Tsemppiä. :slight_smile:

Velat tänään

S-pankki 10768
Master. 4992
Visa. 528
Mies. 4218
Yhteensä. 20506

Tuo velka miehelle on kasaantunut vuosien varrella erilaisista välttämättömistä menoista, joihin mulla ei ollut rahaa. Mutta varsinaiseen pelaamiseen en ole mieheltä tietenkään rahaa saanut vaikka velkaa ei olisi, jos en olisi pelannut.

Nopeasti asiat kääntyy parempaan, kun on kääntyäkseen. Oon saanut pelit katkolle ja sain asioita järjestykseen. Osa velastakin katosi matkalla :slight_smile:

Norwegian: 18 000 e
Master Nordea: 2000 e
S-Pankki: 1900 e
Yhteensä: noin 22 000 e

Asioilla on tapana järjestyä!

Velat 13.12
Credigo 500
Lainasto 400
Yht: 900, mutta korkojen kera reilusti yli tonnin. Pienet tulot mutta vakituinen työ missä viihdyn.
Suuri osa palkasta menee peleihin, velat tullu lyhyes ajas eron jälkeen. Suhteessa pelasin todella harvoin.

Niin vaan on velka loppuvuotta kohti kasvanut vaikken ole pelannut tänä vuonna senttiäkään, syy on erohomma mihin syksyllä jouduin, loppuvuonna on mennyt rahaa enemmän kuin olen tienannut, on ollut kaikenlaista ylimääräistä menoa vuokratakuista alkaen. Pidän tuota alla olevaa velkaa silti kokonaisuutenaan pelivelkana, minulla olisi vielä säästöjäkin jos en olisi viime vuonna pelannut.
Otan silti tuon velan rauhallisesti kyllä se siitä alkaa pienetä kun elämä muuten tasottuu.

Nyt Norwegianin pelivelka on 28 000€

Velat 19.12.2017 14kpl
ja 43 950.56€

Kyllä ne ulosotonkin kautta vain lyhenee.

Mun velat, per 1.7.2017 → 26.12.2017
Fellow Finance 9.677,97 → 9.152,84
Tuohi Master card 6.539,64 → 6.477,00
S-pankki 5.568,14 → 4.893,35
Santander 1.226,72 → 705,22
Resurs Bank 939,93 → 856,37
Lindorff 364,85 → 164,17
Klarna 152,61 → 0,00
Eli yhteensä 24.469,86 → 22.248,95
Pelaaminen mun osalta loppui 7.7.2017
Ensimmäinen 6 kk ja laskua - 2.220,91. Hidasta on :confused: Mutta alaspäin tulee kaikki muut sentään, paitsi tuo ainoa luottokortti. Mulla oli jo pieni puskurirahasto, mutta viime ja tän kuun ikävämmät yllätykset veivät sekä puskurin että myös luottokortin limiitin nolliin. Periksi ei kuitenkaan anneta. Ensi vuoden puolella pitäisi jo päästä parempaan vauhtiin. Ellei sitten jotain isompaa hajoa. Vaikka pelaamattomuus jatkuu ja tietää ettei uutta velkaa ottaisi mitenkään pelaamista varten, niin jo pelkkä ajatus “uudesta” velasta (puhelin/auto/pesukone/?) syö naista niin sanotusti. Mutta elettävä on ja jotkut hankinnat on vain pakollisia. Ja alku se on tuokin, taistelu jatkuu 2018 :wink:

Mun velat, per 1.7.2017 → 28.1.2018:
Fellow Finance 9.677,97 → 9.065,38
Tuohi Master card 6.539,64 → 6.412,47
S-pankki 5.568,14 → 4.780,33
Santander 1.226,72 → 617,93
Resurs Bank 939,93 → 823,19
Lindorff 364,85 → 0,00 !!!
Klarna 152,61 → 0,00
Eli yhteensä 24.469,86 → 21.699,30
= tultu alas 2.770,56
Pelaaminen mun osalta loppui 7.7.2017
Lindorff nollattu :smiley: Mun taktiikkana on tuo “lumipallo”, mitä Surutar alkuun vihjaisi. Eli muihin minimilyhennys ja yhtä lainaa kerrallaan yritetään maksaa sitten isompia summia. Klarnan nollauduttua sen 20 e lyhennys siirtyi lisäksi Lindorffiin jonka erä oli alunperin 27 e. Nyt kun Klarna ja Lindorff on maksettu nollille niin tuo 20+27=47 e siirtyy seuraavaan. Seuraavaksi pienin olisi Santander, mutta siinä on liki mitätön korko (autolaina), niin päätin ottaa Resurs Bankin seuraavaksi. Sen minimimaksuerä on 30,96 ja nyt tuo vapautunut 47 e siirtyy siihen lisämaksuksi. Oikea summa olisi 77,96, mutta päätin pyöristää 80 e. Ja tietysti kaikki mahdolliset “ylimääräiset” menee siihen myös. Se puskurirahasto on hankala saada pysyyn tilillä. Oon ikuinen tuhlari :laughing: Aina kun vähänkin saan rahatilannetta paremmaksi niin sit iskee se “mutta ku mulla on rahaa nii voin ostaa vielä tän ja tuon ja…” Että ehkä on vaan tyydyttävä tuon tuohen pitoon sinä vararahastona ja käytettävä ne muut liikenevät sitten noiden lainojen lyhennyksiin, niin ei tuu sitä “mut onhan mulla rahaa” tilannetta. Toivottoman hidasta hommaa, mutta edes jotain edistystä näkyy kuitenkin! Alun 7 velkaa on nyt enää 5! Mulle toimii henkisesti paremmin tää et saa jotain nollattua pois kuin että ois yks iso laina mitä maksaisi “ikuisesti”, eli hinkua yhdistelyyn ei ainakaa vielä ole…

20.9.2017 19kpl velkoja 47 352.51€

→ 28.1.2018 14kpl velkoja ja 42865€

Eli -4487€, ulosoton kautta tosiaan lyhenteen hiljalleen…

Säästettyä olen saanut noin tonnin verran. Tosi tiukasti kyllä omasta mielestä nyt elelen. Kuukausi budjetti on 400€. Mutta toisaalta, on siinä 300€ enemmän kuin silloin kun pelasin :smiley:

voi Anne, miten hienosti olet saanut ton velanmaksun rullaamaan! Onneksi olkoon! Olet niin inspiroiva esimerkki meille kaikille, että asiat järjestyy kun on pelaamatta ja käy velkojen kimppuun määrätietoisesti. Mä tykkään lukea noita "raha"blogeja, ja mm. Money money money-blogi (joka ei valitettavasti enää näy ainakaan mulle) kertoi juuri siitä, kuinka kirjoittaja sai lumipallotekniikalla velkansa tosi lyhyessä ajassa nollille. Se vaan toimii! Minulla 4 kk pelaamattomuutta ja arki rullaa jo kohtuuhyvin. Välillä revin hiuksia ja kynsiä kun en pääse pelaamaan, mutta kun en pääse niin en pääse. Tämä on ainoa mahdollinen tie. Laurakin pärjäilee hienosti! Tsempit meille!

Kyllähän nuo Laura89 velat lyhentyy hurjempaa vauhtia <3 Ja kiitos surutar mut mulla vaan ei oo yhtää esimerkillinen olo, ite ku oon tainnu parinkin omakotitalon verran pelata ennenku nyt lopulta (toivottavasti) löyty järki. Aiemmin sai asunnon myynnist aina sen verta että velat nollautu. Nyt asuin jo vuokralla ja ku velkasumma alko hipoo 25K niin oli vaa pakko ottaa lusikka kauniiseen käteen ja alkaa tosissaan makselee velkoja. Toi lumipallo-taktiikka on oikeesti ihan hiton hyvä ja toimii tähän velkojen maksuun! Mä tosiaa sain jo toisen lainan nollattuu ja nyt nousi tietty taas innostuskin kun näkee että tää toimii oikeesti. Tällai ite ku makselee niin voi ite päättää summatkin, tosiaan esim Lauran lainat lyhenee huomattavasti nopeemmin. Pisti mutkin miettiin että pitäskös vähä munkin tiukentaa budjettia :wink: Mun tulot toki on pienemmät, (ja korot kai suuremmat kuin ulosoton kautta?) mutta mä en käytä ku vähä reilu 1/4 tuloistani velkojen maksuun, eli enemmänkin pitäisi kyllä pystyä nipistämään ku oikee tiukkaan laskis :wink: Ja yritin juu stalkkaa tota blogia mistä vinkkasit, mutta suljettu on :confused: Kuulosti kyllä tosi mielenkiinoiselta! Jos löydät jonkun uuden, niin vinkkaa ihmeessä, mäkin lukisin mieluusti tollasta! Tsemppiä kaikkien velkojen maksuun myös ja sitä pelipirua kannattaa vaa pitää ulkoruokinnassa, pitkässä juoksussa se on ainoa tapa millä “voittaa” :wink:

En tiedä onko tuollaisten kirjottaminen hyvä asia täällä. Itselle ei onneksi tuo aiheuta enää pelihimoa, mutta tuollaiset viestit ovat todella pahoja jos taistelee pahan pelihimon kanssa. “Voitin rutosti rahaa, maksoin velat, mutta en suosittele teille tätä”. Voittoon on hirveän vaikeata lopettaa, mutta toivottavasti pääset peleistä eroon.

Täysin samaa mieltä Pelaaja214 kanssa! Mutta paniikki ohi. Vielä kun muokkaat omastasi tuon lainauksen pois, niin tää episodi on käsitelty… kiitos jo etukäteen…

Ei ollu tarkotus mitenkään hehkuttaa. Ymmärrän hyvin pointtinne. Olin tosi ajattelematon ja tyhmä. Viesti poistettu. Lupaan että en kirjottele enää ikinä tänne Valtti foorumille.

Älä nyt tuollaisia lupaa, ettetkö tänne enää kirjoittelisi, mutta ehdottomasti voisit kyllä miettiä, miten kykenet olemaan pelaamatta jäljellä olevia voittojasi takaisin, koska aivan varmasti häviät ne lopulta kaikki ja tuskin saat uudestaan noin suurta voittoa. Mieti mielessäsi, miten p***a fiilis sen jälkeen on, kun olet hävinnyt nuo voittosi ja mietit, miten hyvin asiat oikeastaan olivat ennen kuin jatkoit pelaamista. Kun häviät voitot, todennäköisesti kohta otat jo vippejäkin “saadaksesi takaisin” nuo voittorahat.

Kyllä, helpommin sanottu kuin tehty enkä tiedä, miten omakaan itsekurini riittäisi. Nosto- ja ostorajoituksia voimaan ja tee kaikenlaisia tarpeellisia hankintoja nyt, niin ei kaikki rahat ainakaan valu takaisin peleihin.

Tämä oli siis tsemppiviesti, jos saattoi tylyltä kuulostaa. Sellaista puhetta kuin itselleni puhuisin, jos suuria summia olisin voittanut :smiley: