.

Ei ehkä ihan tätä syksyistä hetkee, mutta jotakin hyvin vahvana muistissa olevaa hetkeä kesällä, tai jonain kesänä. :sunglasses:

Mä makaan nurmikolla kyljellään ja mietin miksi vihaa viljellään,
oijoi, nyt mun puhelin soi
Sanoit; ‘‘Meil on aikaa vaan tää elämä, joten nyt on lähdettävä’’
Roudtrip,
nyt siis priorisoi

Kun Haloo Helsingin biisissä mainitaan Saimaa, siinä ikään kuin nitoutuu yhteen kaksi hyvin keskeistä paikan nimeä elämänkaarellani. Saimaan rannaltahan mie oon kotoisin, mutta Helsinki on ollut sielunmaisemani kaksikympisestä asti.

Go Saimaa!
youtube.com/watch?v=GSdZg8LrCzU

youtu.be/J-BoT3glohU - Mari - Auringossa
Ihana Rantasilan Marin kohua aikanaan herättänyt esitys aurinkokylvystä.

Tässä myös kummelin näkemys tästä aiheesta, se on vain vähän erilainen:

youtu.be/T4AE_LbLsRc :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: EI JUMALAUTA !!

youtu.be/aDDJeM5R4PM - John Lennon - Gimme Some Truth -71 (Lyrics)
Lennonin tekstin viestissä oikeestaan mikään ei oo maailman menossa pahemmmin muuttunut,
vaikka aikaa on kulunut melkein mun iän verran. voisi melkein ajatella, että mikään ei muutukaan…

John Bruce 2 kuukautta sitten
“What a fantastic song so very relevant in all times.”

Ensimmäisen kerran… todella pitkään aikaan en ole seurannut maailman tapahtumia joihinkin viikkoihin ja jätin “urani” mielipuolipalstojen parissa joiltain osin jo neljä vuotta sitten ja ikävuosissa 22-23 oli vähän samanlaista karltalta pois olemista ja tuolloin puhtaasti käytännön syistä ei voinut reaaliajassa seuratakaan kuin viikon vanhoja sanomalehtiä ja huomaan yleisesti, että voi olla hyväksi ihmiselle vapauttaa itsensä loputtomasta "uutis"virrasta ja monta kertaa päivässä tapahtuvasta joutavuuksien päivittämisestä ja tarpeettomasta shittiviihdeosastoista, joilla ei ole paljoa tarjottavaa ehkä kellekään ja pitää breikkiä sometouhuista, vaikkei mulla ainoana miehenä koko Suomessa edes ole käytössä älypuhelinta ja en ole naamakirjastossa ja en muuten maksa ostoksianikaan kortilla…
mutta kylmää ne jotenkin maksan…

jääköhän musta mitään jälkeä mihinkään… tän yhteiskunnan matkustajana lienen jossain tilastoissa, vakkei mulla ole nilkassa fyysisiä seurantalaitteita tai pahempia rekistereitä, eikä velkaakaan tai pahoi epävirallisia kähmöjä…
tietokoneemme langallisinakin vahtivat meidän hakuhisoriamme pohjalta kaikkea, mutta eipä mulla ole salattavaa.

==> and I don´t care about the truth of the world, ´cause all I can do is live my own fuckin´ life, man. peace, man.

youtu.be/LFhrs80Xi6c?list=PL2Ll … sZSOOyXemF - Ismo Kullervo Alanko
Ismo Alangon varsin äsken uunista nostettu tuore levy, joka vaikuttaisi olevan saaneen paljon ponnetta lovesta.

Tunnelmoiva, unelmoiva, uppoutuva. Helppoa kuunneltavaa ja teemalevy, joka on rento,
soljuvan tyylikäs ja ja vaikutukseltaan rauhoittava, kuin tuttu muisto eletystä unesta.
hieman hypnotisoiva, uuisintoja kipeästi vaativa ja paikoin melkein unettavaa,
joten ei sovellu raskaan kaluston ratin kaitsareihin, vaan rakkaan käsikkäin kuljettava ja
kanssaan koettava kuuntelukokemus tähän loskakuun perjantaiseen iltaan, joka saa…

youtu.be/JcVjgqc8Ms4?list=RDJcVjgqc8Ms4 —> Slash, always Slash - sekoitus -
jumittavii jammailui, säkenöivii sooloi ja höpinöitä-niitänäitä sekavassa mytyssä…

Slash on tietenkin ollut yksi muiden joukossa, josta on on tullut yhdeksi ja diggalin häntä ensinäppäilystä asti tai
ainakin mietin varmaan tuolloin, että kukahan toi skebasankari oikein on… näkeekö se ees soittaa silinteri päässä…
gunnarit tuli itelle osaksi kroppaa vasta 1992, vikakiertuesekoilunsa aikoihin. käytän vieläkin, enkä tule lopettamaan. ja voin toki lopettaa gunnareiden käyttämisen milloin vain, mutten mä koe sitä ongelmaksi, enkä halua lopettaa, eikä se ole ongelma ja palaan aina välillä musaansa. kattaus on aika suppea, kun eivät tehneet liikaa levyjä, oikeestaan vain neljä. Se oli ryhmä lahjakkaita jätkiä. Duff teki suurimman elämänmuutoksen, myös pakon edessä. Slash keikkailee sydämentahdistimensa rytmissä. Äkseli varmaan kiukuttelee vieläkin ja heittää varsin karmeita ja yli-ikäisen plösön rastatukkakeikkoi… mut paluuta takaisin ei ole, vaikka ne nippuun pistettäisiinkin, ikää on kaikilla yli fifty, hey come on, man !! rokkarin uskottava ikä on tuolta about parista kybästä tonne kolmefemmaan ja SIT VJITTU VEKE SIELTÄ STAGELTA SAATANA !! mut voihan siellä käydä heittää tilapäisrundia. ja jammailla. ja on poikkeuksia, mutta ei vjittu mitään mun ikäsii pappoi taapertamaan ja nolaamaan itteensä dollarin kuvat silmis, etenkin kun laulajan ääniskaala on mennyttä tai kipinä
koko hommaan on jo käytetty, mitä se oli silloin kun se todella kyti ja paloi ja rokkas perkele !!

ja mennyttä loistoa ei enää ole, eikä tule.
pätee jossain muuski touhus ja dokaamises…

Maailman eniten myyty esikoisälppy ja gunnareiden aloitus ja rynnistys isoille areenoilla 1987
youtu.be/POrfK96m9Ns - Appetite for destruction Guns N´ Roses Full Album
ja sehän toimii vieläkin, vajaa 30 vuotta myöhemmin, tarkistin asian hiljattain…
sävellykset, soittaminen, sanoitukset, laulaminen, tunnelma. se kaikki.

(00:00) Welcome to the jungle
(04:28) It´s so easy
(07:50) Nightrain
(12:13) Out ta get me
(16:29) Mr Brownstone
(20:15) Paradise city
(27:00) My Michelle
(30:39) Think about you
(34:29) Sweet child o´ mine
(40:22) You´re crazy
(43:38) Anything goes
(47:04) Rocket queen

youtube.com/watch?v=mJLg1tVncJU

Absoluuttinen nollapiste: Ja jos

Ei tää nyt tätä hetkeä kuvaa, mutta kuuntelen silti… :wink:

youtu.be/qOfAQw9hoXg - ISMO ALANKO - VUODEN TURHIN LAULU
Minäpä kuuntelen kaikki tämän vuoden ja kaikkien muiden tämän vuosituhannen vuosien muusikkiesitykset
kerralla tyhjäksi tekevää Alangon pistelevää ja maaliin nasevasti osuvaa sanomaa ajan hengestä. toki tästä lausunnosta ei saa ottaa nokkiinsa. itsetunnoltaan etevimmät uudenmusantekijät voivat olla todella hyviä. tokkopa minä olen heidän kohderyhmäänsä ja ehkei se asia edes ole markkinakoneiston kannalta häiritsevääkään.

.

^ Moro jaxava kirjoittaja ja oivii valintoja ja Maijahan tietenkin on mulle kuin pullo… hunajaa tai kolpakko… colajuomaa, jota himoitsen, sillä olen vierottumassa kaikesta lisälääkesokereista, sillä kukapa niitä tarttee…

youtu.be/4LbC5xRfL2g - J. Karjalainen Electric Sauna - Mä Tahdon Olla Lähellä Sinua
Mua vitutti aivan äärettömästi ysärillä eräs saatanan maaninen maarit, joka tuntui koko ajan
puuttuvan mun asioihin eli ryyppäämiseen sun muuhun, se sotki ittensä puheillaan mun
elämää häritsevästi, sillä alkoi opastaa meikää sivutoimenaan ollessani n. 25 v ja vanhempi
ja siihen aikaa tää biisi soi jonkin verran ainakin putkiradiossa, sillä telkkaria ja soittoravintoloita
ja nettiä ja lankapuhelintakaan ei vielä tuohon maailman aikaan etenkään Suomen mansessa ollut ja

sieluni pelastaakseni käänsin tän kertsin sanat muotoon: MÄ EN TAHDO OLLA LÄHELLÄ SINUA.
sanat käyvät just helvetin yksiin tän keissin kanssa ja ehkä se olikin tehty vastaavasta tilanteesta…
pelastuin karjalaisen psyykepiisillä ja pysyin koossa päivästä ja viikosta ja vuodesta toiseen, sillä
siitä maaritista en prkl meinannut millään päästä… toinen arka nimi oli katja. ja kaksi tuittupäätä.
Asiaan tuli korjaus 20 v myöhemmin, kun tapasin ja asioin asiallisen Katja-hoitsun kanssa ja
oivalsin, että ei ne kaikki katjuskat ookaan sellasii ku määä luulin.
ei oo mikatkaan. esim. Waltari, Häkkinen ja Salo… joo.

muuten kaikki maailman ja maan mainiot maaritit on ihan okei varmaan, eikä tämä ollut nimikysymys, mut
ihmisen ärsyttävyys on vieläkin muistissa. eikä se lähtenyt poijes selvinpäinkään, :laughing: :laughing: :laughing:
huh, onneksi se kaikki on vanhaa ja kuollutta aikaa. mut ääriliikkeitä voi myös fiksusti väistellä,
minä voin olla jollekin sellainen ja toden totta olen joillekin ollutkin, ah ah ja yap yep. :sunglasses:

mut hyvä biisi. ja myönteinen, kun jättää tuon mun stoorin pois… tai ei se olekaan. olin väärässä.

.

^ oikein paljon peace.

ja kaikki manseen katsomaan valoshouta tänäkin iltana. siten pelastetaan tän maan talous pieneltä osin, sillä
==> viihdeala työllistää ==> palkkoja nostetaan ==> palkoilla ostetaan ==> lisää palkataan ==> kierre jatkuu

tai sitten vain sähkölasku moisesta turhuudesta on jätettävä kaupungin hoidettavaksi ja tulee pelkkää persnettoa.

youtu.be/5cme6QXAkqo - The Agents & Ville Valo - Jykevää on rakkaus
aika korni piisi ollut aina ja täs VALOn Ville oli aika nuori jannu -99 ja kohtuullinen, ehkä valoisa lupaus.
kun keikkapaikalla valo on sammunut, ei mitään enää ole tehtävissä, ja on mentävä himaan kynttilänvaloon.

youtu.be/l_lc3Bc4kT0 - Iiro Rantala “Woman” from the album “My Working Class Hero”
live at Berlin Philharmonie

Iiro on itseoppinut ja lahjakas, hyvällä ja rennolla huumorilla varustautunut taiteilija,
joka ei kuulu klassisia piirejä piinaavaan ja alati jäytävään kankean jäykkään muottiin.

Virhesoinnuista hän totesi näin:
1 virhe - mahdollisuus
2 virhettä - soolo
3 virhettä - apuraha

Iltaa,

Atomirotta rallilla Nenä Vie, sopii mun fiiliksiin, kuin nenä päähän :slight_smile:

youtu.be/U3uy8eMRRSk

Olipas nyt nokkelaa taas toi nenä päähän…

youtu.be/J76MeYAGaH8 - Before The Beginning - John Frusciante
Johnny vähän jammailee… skitan revitysbiisi… ja video aika psyteskeelinen ja spytekeelinen.
Liittyy sikäli tähän iltaan, että mansen keskustan täälläkin kauppamani valoshousessio sai aikaan
naiselleni aivan vitullisen migreenin… tuohan on sikäli yhtä helvettiä, kun se voi laueata monesta tekijästä…
Sen verran psykedeelinen siis, vaikkei pitäis normaalille aiheuttaa pahempia oireilua, mut kas: olemme erilaisia.
mut eihän ne ikuisesti kestä. oireilut ja elämäkään ja shout. siel se jengi kiertää koko maapalloa sen sirkuksen kanssa, seuraavaksi kuusankoski ja sitten jonnekin Sveitsiin ja minne nyt vaan… kellä tollasta hommaa on, hä…

tais toi biisin video vaan olla melko photosoppakauhatavaraa. mähän en enää oikeesti muista, mitä mä oon tänne ladannut, oon ollut tän ketjun suurkäyttäjä ja vetänyt monenlaista genreä esiin ja tuonut arveluttavaa kamaa päivänvaloon… ja Johnnyhan on yksi ikäiseni sankari. raitistunut RHCP:N entinen kitaristi, jolle ei sopinut se megasuosio, vaan sai siitä oman päänsärkynsä, jota hoiteli sen seitsemän vuotta sepon henoiinilla.
mutta toiset tarinat päättyy paremmin tai ne ovat ainakin kääntyneet pois pahimmilta raiteiltaan.

youtu.be/QEqlBveP_Rg - The Rolling Stones - Time Is on My Side ==> koska talviaika.
ja jos ei nyt vielä sitä tiedä, niin on pahasti poissa ajastaan. mut on siinä se lisätunti asiaa auttamaan.

Tuo laulu- ja soitinorkesteri on monta ajankuvaa käynyt läpi ja ajan saatossa sitä povattiin monta
kertaa lopettavaksi bändiksi jo 1960-luvulla, mutta mun mielestä ne ois voinut lopettaa vuoteen
1989, jolloin tuli vielä ihan iskevä levy ja viimeinen kuuntelukelpoinen plätty tuolloi vinyylinä.
On karmeaa seurata noiden nyt satavuotiainen rollaattoreiden maailmankiertueita,
mutta eihän niitä onneksi tartte joka paikkaa mennä kattelemaan.

rollarit rollareina, silloin ku niiden soitossa ja musassa oli vielä rollaria:

youtu.be/IDs-t64W5II - Rolling Stones - Steel Wheels

youtu.be/mspKnPl1HsI - The Rolling Stones - Almost Hear You Sigh ja sopii tähän ekaan talviajalliseen sunnuntaiaamuun. Videon mustavalkoisuus tietenkin pyrkii nuorentamaan tämän poppoon takaisin teineiksi… Tämä erityispoimintona, sillä Keef on tässä niin Keef… ja ollut irti aineista jo vuosia, joten ne huhut ja muut puheet on ja oli muutenkin aina liioittelua kaiken vetämisestä… ja verenvaihtovitsit, kamoon hei oikeesti… moni plinkis asuva ja käynytkin tulija/menijä on dokannut enemmän kuin Keith Richards. tai ainakin suomalaista hanaolutta. sitä paitsi ei täällä kukaan tee maailmankiertueita, ne vie aikaa ja pitää olla timmissä kunnossa, eikä ehdi liikaa nojailla baaritiskeihin tai luuhaaman strippibaareissa tai seurustelemaan diilereiden kaa ja makoilla jossain kamaluukuissa, sillä hienostopiirien kokkelikemut on poissa laskuista, paitsi zäkkeri niissä tais olla itteensä esittelemässä kun poti kaikille esiintyville yhtyeiden laulajille tulevaa lss-tautia eli leadsingersyndroomaa…
mut offia ja sit vaa tätä sunnuntaita :arrow_right:

youtu.be/1hMHoy_8UNM - Ismo Alanko - Aivokääpiö
Hienosti laitettu, osuvasti todettu, analyyttisesti arvioitu ja puusta pudotettu,
enkä itse ois paremmin pystynyt luonnettani niputtamaan sanoiksi, khuul !!
…muttei kuvaa tätä hetkee, vaan koko elämänmittaista pitkää hektistä hetkeä :laughing:
mutta vakavasti puhuen… ei elämää kannata ottaa liian henkilökohtaisesti.

youtu.be/mwMdO3HK_ws U2 “Kite” Live from boston '01
Uusintana tähän ketjuun biisi luopumisesta, on se sitten kaveri tai
oma isä, joku muu läheinen yms. tunneshitti, you name it.
Bonon jäähyväiset isälleen - todella kova veto sanoisin ja
huomioisin myös oleellisena osana Edgen kitaravedon.

Something
Is about to give
I can feel it coming
I think I know what it is

I’m not afraid to die
I’m not afraid to live
And when I’m flat on my back
I hope to feel like I did

And hardness
It sets in
You need some protection
The thinner the skin

I want you to know
That you don’t need me anymore
I want you to know
You don’t need anyone
Or anything at all

Who’s to say where the wind will take you
Who’s to say what it is will break you
I don’t know
Which way the wind will blow

Who’s to know when the time has come around
Don’t want to see you cry
I know that this is not goodbye

It’s somewhere I can taste the salty sea
There’s a kite blowing out of control on the breeze
I wonder what’s gonna happen to you
You wonder what has happened to me

I’m a man
I’m not a child
A man who sees
The shadow behind your eyes

Who’s to say where the wind will take you
Who’s to say what it is will break you
I don’t know
Where the wind will blow

Who’s to know when the time has come around
I don’t want to see you cry
I know that this is not goodbye

Did I waste it
Not so much I couldn’t taste it
Life should be fragrant
Rooftop to the basement

The last of the rocks stars
When hip-hop drove the big cars
In the time when new media
Was the big idea
What was the big idea

:arrow_right:

youtu.be/5tFmpn_y-s0 - The Rolling Stones - Worried About You ja “I just can´t seem to find my way…
Suosikkini Tattoo You-albumin ajoilta, jonka olen ollut olemassa ja elänyt oikeesti… ihan ekoja omia vinyylejä… mut okei, olin jotain kybän verran… :smiley: 1981 ja voi vjittu noita keefin ilmeitä, ah ah ah :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: mahtava pätkä… joo.

“Worried About You”

Sometime I wonder why you do these things to me
Sometime I worry girl that you ain’t in love with me
Sometime I stay out late, yeah I’m having fun
Yes, I guess you know by now you ain’t the only one
Baby, sweet things that you promised me babe
Seemed to go up in smoke
Yeah, vanish like a dream
I wonder why you do these things to me
Cause I’m worried
I just can’t seem to find my way, baby
Ooh, the nights I spent just waiting on the sun