Oma tarinani hieman tavallaan offtopic kun pelaaminen ei ollut ongelmana, mutta lopputulos molemmissa sama.
Kaikki alkoi n 3v sitten kun otin pankista lainan liian kalliiseen autoon jota ilman olisin myös pärjännyt hyvin, huoltoihin ei ollut varaa kun alkoivat nimeltämainitsemattomasta mersusta hajoilla kaikki mahdolliset kalliit osat. Löysin kulutusluotot. Lumipallo lähti pyörimään heti ensimmäisestä 2000€ kulutusluotosta täyttä vauhtia ja vuodessa oli kertynyt jo yli 12000€ kulutusluottoja kun lainaa maksettiin aina vaan lainalla ja korkoja jäi silti rästiin. Päätin noin vuosi sitten puhaltaa pelin poikki ja otin banknorwegianin yhdistelmä lainan, mutta en tarpeeksi suurta. Ei riittänyt enää12000€. Korot kasvoi, laskut erääntyi ja paniikissa otin uusia luottoja ja tekohengitin talouttani aina kuukauden kerrallaan. Tänä päivänä kokonais summana siitä yhdestä 2000€ kulutusluotosta noin. 50000€ maksettavaa, lähestulkoon puolet pelkkiä korkoja. Siinä mielessä olen onnekas, että eilen avauduin asiasta vihdoin perheelleni ja vanhempani eivät edes harkinneet muuta vaihtoehtoa kun ottaa pankista laina ja maksaa kaikki pois, heille olen sitten lähivuodet velkaa joka tuntuu todella helpottavalta. Luottotiedot säilyi. ihme ja kumma.
Jos joku muu kamppailee tällä hetkellä samanlaisessa tilanteessa ja on halukas pistämään kierteen poikki niin suosittelen puhumaan asiasta jollekkin läheiselle. Voin kertoa että jo vaan se että saa puhua asiasta jollekkin on kaikkein tärkeintä. En ole kahteen vuoteen ollut näin levollisin mielin kun nyt olen.
Nyt on sitten se elämän raadollinen kantapäänkautta kuljettava puoli koettu, velka on edelleen olemassa mutta taho on hieman erillainen.
Koron saaja elää leveästi ja hyvin, maksaja elää henkilökohtaisessa pimeässä helvetissään miettien miten huomisesta taas selvitään.
Voimia kaikille jotka kamppailee samanlaisen asian kanssa! Puhukaa, se auttaa.