Pelipiru vei 6-0

Hei, en tosiaan sanonutkaan että koroton ja kuluton laina olisi huono vaihtoehto tuossa tilanteessa, koska nuo on kuitenkin pakolliset hankkia. Tartuin vaan siihen, kun itse sanoit ettet laske sitä velaksi, sillä faktahan on, että jos jotain joutuu osissa maksamaan vielä seuraavassakin kuussa, niin se on velkaa, ihan sama onko kuluja. Jos olisit lainannut tuttavalta rahaa samaan asiaan ja maksat sen myöhemmin takaisin, niin onhan sekin velkaa vaikka tuskin tuttavatkaan korkoja perivät.

Ja siitä syystä velka on huonoa, kun jälleenmyyntiarvo putoaa nopeasti. Tarkoitan että jos on pitkä sopimus, niin voi olla että uudet tarvii hankkia jo ennenkuin edelliset on maksettu pois. Jos esim. Maksat noita 3vuotta. Lähtökohtaisesti kyllä kaikki velka joka ei ole asuntovelkaa, on varmaan huonoa :laughing:
Itse olisin tehnyt varmasti samalla tavalla, ihan viisas päätös säästää puskurit myöhempään!

Koroton & kuluton osamaksu :smiley:. Oikeasti homma toimii niin, että jos maksaisi ne tavarat heti käteisellä tai kortilla ne saisi vähän eri hinnalla. Esim. jos läppärin ja puhelimen osamaksuaika on vuosi kuukausittaisissa tasaerissä nuo voisi saada, vaikka 1.400 eurolla mikä vastaa jo 12% korkoa.

Muutenkin kun osamaksut naamioidaan korottomiksi&kuluttomiksi ihmisiltä löytyy kummasti enemmän maksuhalua.

67anne67 hyvää uutta vuotta 2021!

Miten sinulla menee? Kerrohan kuulumisia näin vuoden alusta ?

Moi Anne!
Aivan huippua, kun eksyin tänne pitkästä aikaa kirjoittamaan omia kuulumisia, että löysin sut täältä. Oon välillä miettinyt mitä sulle mahtaa kuulua.

Budjetointi on kyllä koukuttavaa ja koen, että sun entisen blogin ansiosta sain siihen kipinän ja innon mikä piti mut pelaamatta ja sai maksamaan velkoja pois hyvää tahtia.

Toivottavasti käyt täällä jatkossakin kertoilemassa miten menee :heart: