Peggy ei juo?

Ihanaa maanantaita :smiley:
Ompas freesi olo. Koko viikonloppu meni selvinpäin. Itseasiassa tässä tulee kohta viikko vissiin. Ei ole ollut mitään hinkua alkoon. Olen oikein ihmetellyt. No, kivahan se on. Olen ulkoillut treenannut leiponut ja katsellut leffoja. Ihan tavallista arkea siis.
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille. Tsemppiä niille jotka sitä tarvitsee!

Hyvää sunnuntaita!
Jo toinen selvä viikonloppu ja kohta paukahtaa kaksi viikkoa selvistelyä. Jee hyvä minä! :smiley:

En ole ajatellut pitkälle, olen vain ollut. Nukkunut olen yössä 10-12h välillä herännyt ja taas jatkanut unia.

Erikoisesti tsemppiä toivotan nyt Yhdet vielä Ninni ja Lempeä kettu! Kaikille muille myös tsemit. Hyvin meillä menee kun annetaan hyvälle mahdollisuus :slight_smile:

Kaksi viikkoa selvinpäin.
Haluan vain todeta tähän muistiin, että tänään alkoholi tuntuu yhtä samantekevältä kuin se, että joku syö Mustamakkaraa.
Ja että ajatusten keskittäminen esim. romanttisiin äänikirjoihin auttaa. Turha täyttää päätä jatkuvasti alkolla. Oli ne sitten ajatuksia tai nestettä.

Selvistely jatkuu.
Mietin mitäköhän on tapahtunut huumorintajulleni? Olen vähän ihmeissäni. Onko minusta tullut nihkeä tosikko vai mitä tämä on?
Moni asia mille olen kikattanut vedet silmissä ei olekaan enää hauskaa.

Esimerkiksi kännissä toilailut. Siis kun joku kertoo omia kännisiä mokiaan naureskellen ja minun pitäisi osallistua nauramalla että olipas sulla reissu taas. Tai muuta vastaavaa. Jotenkin tulee väkinäisesti vaan hymähdettyä.

Tai esimerkiksi Juha Vuorisen Juoppohullun päiväkirja. Luin sen aikoinani ja se oli minusta niin nokkelasti kirjoitettu ja niin hauska että nauroin vedet silmissä. Siis sehän on ihan nuija kirja. Onko vitsit vanhentuneet vai minä?

Sitten on komediat joissa näyttelijä esittää juopunutta. Horjuu ympäriinsä kuin sekopää ja puhe sammaltaa liikaa, silla tavalla yli näyttelee. Hah hah onpa hauskaa. Esimerkkejä on monia. En tiedä. En ymmärrä.

( Kyllä silti vielä nauran. Nauran arjen tahattomalle komiikalle, mieheni sukille, Tanhupallolle ja Mr Beanille :laughing: )

Täällä tuli 3 viikkoa selvinpäin!

Tsemppiä kaikille!

Moi,
ei se mustakaan ole hauskaa se, että ihminen on kännissä klovnimainen tai voihan se joskus olla, mutta paljon on kyllä sellaista suhtautumista, jossa alkoholia väärin kohotetaan korkeampaan asemaan. Kai tässä on kulttuurin muutosta tapahtunut ja tapahtumassa, tai varmasti on, uskon.
Mutta tsemppiä, Peggy ja siis hieno homma! Sä olet nyt hyvässä prosessin vaiheessa ja toivottavasti homma jatkuu hyvin, vaikka vähän vastuksia ilmaantuisi.
Mulla on aikomus ottaa vuoden alusta 100 päivän 0-linja.
Eipä tässä ole tullut otettua kuin lähinnä perjantaisin, mutta tuhdisti silloin ja sekin kyllä haittaa jo asioita.
Hyvää itsenäisyyspäivää ja joulukuun jatkoa, ihmiset,
t. Urzi

Kiitos tsempeistä Urzi. Sinulla on kova tavoite tuo 100 päivää. Toivottavasti saavutat tavoitteesi. ?
Minä jouduin torstaina nollaamaan laskurin. Nyt tavote selvistellä vuoden vaihteeseen ja sitten tietenkin tammikuu.
Ehdottomasti joulu ja uusi vuosi selvänä. Niin olin viime vuonnakin. Enkä kyllä menettänyt mitään päin vastoin.
Tsemppiä kaikille tähän viikkoon!

Ihan mahtavaa kun nukun niin hyvin verrattuna entiseen. Tulee nukuttua yö melkein putkeen ja herään virkeänä. Sitten on alkanut nauru tulemaan ihan eri nuotilla. Aidosti, syvältä, hersyvästi. Tulee mieleen koulu ajat kun tunnilla nauratti joku asia ihan älyttömästi ja sitä yritti pidätellä ettei lentänyt ulos luokasta. En sillä että nyt pitäisi paljoa pidätellä, mutta fiilis on sama ja aiheet yhtä hölmöt.
Eilen koristeltiin kotia jouluun ja yksin kuuntelin joululauluja ja tirautin pienet itkutkin. Jotenkin kaikki tuntuu nyt joltain ja rakastan kun on tunteita ja kokee asioita ja fiiliksiä aidosti täysillä. Kohta on joulu ja minusta sekin on ihanaa.

Kyllä nyt mennään kiikun kaakun. Tuntuu kuin pidättelisin henkeä. Kävin jo alkossa ja ajattelin että punaviiniä ottaisin. Jokin pistää hanttiin. Tavoite oli vuoden loppuun olla. Nyt se on vielä vaikeampaa kun on juomaa…

Moro
Älä juo, jos kerran olet päättänyt. Vie joulutervehdykseksi tutulle. Jos ajatus tuntuu hölmöltä, etkä haluaisi, se on alitajuntasi, joka yrittää saada viinin. Se janoinen ihme menninkäinen. Päätä sinä, älä anna menninkäisen päättää.

T. Puuhapete

Puuhapete kiitos viestistäsi. Se tuli nyt ratkaisevalla hetkellä.
Yöllä nimittäin join 3 annosta alkoa. :blush:
Nyt se harmittaa ja ajattelinkin että mitä väliä voin juoda lisää. Mutta kyllä sillä on väliä.
Kiitos Puuhapete ja iso tsemppi sinulle olen lukenut ketjuasi ja toivon että sinulla kaikki menee hyvin ?

Olen nyt onnistunut alkoholin vähentämisessä. Juon nykyään kohtuudella. Tosi hyvä. Nyt vaan kiristetään tavoitetta ja pidennetään juoma välejä. Yritän olla lupailematta liikoja, mutta tiedän että joulu menee selvinpäin.
Tammikuussa jatketaan vegaanihaastetta ja tipaton tammikuu on tietysti.
Kaikille rauhallista ja raitista joulua!

Hyvää menoa! Rauhallista mieltä ja Joulua ilman alkoholia.

T. Puuhapete

Ai kamala. Join eilen 7 annosta alkoholia. Sain mielestäni ihanan luomu punaviiniin. Vegaanisen. Kalliin. Sitten siinä oli paljon tanniinia ja pää siitä tuli heti kipeäksi. Pahaakin se oli. Jäi osa juomatta. Join mielummin halpis olutta. Niinhän siinä sitten kävi, että vaikka join hitaasti enkä mitään örmynnyt, tuli niin kova migreeni että oksensin. Enkä tosiaan ollut mitenkään räkäkännissä tai mitään. Tuli vaan niin kova päänsärky. Join päivällä. Menin ilta kuudelta nukkumaan. Ei edes tehnyt mieli juoda mutta koska haluan aloittaa tipattoman niin en halua mitään houkutuksia kaappeihin. Tyhmää. Tiedän. Nyt olo on helpottunut. Enää ei TARVITSE miettiä juomista. Voin jo aloittaa tipattoman.

Toivotan kaikille plinkkiläisille hyvää vuodenvaihdetta. Kiitän tuesta ja siitä että kirjoittelette täällä. Joskus on hetkiä jolloin pelkästään tarinoiden lukeminen helpottaa oloa. Monien juttuihin samaistun joitain joutuu ehkä vähän makustelemaan. Kiitos ihan jokaiselle :heart:
Minun vuosi vaihtuu riisipiirakoita ja perunasalaattia syöden. Lasissa jotain alkoholitonta. Raketit katson ikkunasta ellen sitten nuku.
Tsemppiä päiväänne varsinkin jos arvotte vielä sitä mitä illalla lasissa on. Jos se mietityttää, voi aina valita alkoholittoman juoman ?

Samoin, hyvää vuodenvaihdetta ja kiitos kun kirjoittelet! Minulla on vissyä lasissa, tai oikeastaan pullossa. Se taitaakin olla aika suosittu janojuoma plinkkiläisillä, hyvä niin! Pian saunaan ja toivottavasti suht ajoissa koisaamaan.

Vissyä on juotu täällä vaan ja siis selvinpäin oltu. Lueskelen plinkkiä mutta yritän myös pitää totaalisia vapaa päiviä alkosta.Ihan ajatuksen tasollakin. Harrastan ruuan laittoa joten olen nyt keskittynyt siihen sekä lukemiseen.
Tavoitteeni on kyllä lopettaa jossain kohtaa kokonaan alkoholi. Koska minulla on lääkitys jonka aikana ei saa juoda ja lääkitys on pysyvä. Ensin vähennän kunnes lopetan oli ajatus. Nyt olen tipattomalla tammikuulla kuten vissiin moni muukin. Menen pienissä pätkissä. Lopullinen on kuitenkin niin kamalan lopullista. En pysty ajattelemaan. Ehkä siksi että tiedän että epäonnistuisin enkä kestä sitä.

Hyvää uutta vuotta kaikille ?

Sorry! Kirjoitin väärään ketjuun.

t. Juhani

Join eilen 5 annosta alkoa. :blush: En osaa selittää miksi. 9 päivää olin vain juomatta. Jotenkin kamala stressi siitä ettei saa juoda. Ajattelen jotenkin oudosti. Päätin että jatkan päivä kerrallaan ilman pidempiä tavotteita.

Join lauantaina 7 siideriä ja eilen su 2.5 annosta siideriä. Ei tästä mitään tule. Olen helvetin heikko ja ihan täysin epäonnistunut. En halua tätä enää.