Tulee mieleen se lapsuuden leluämpäri, jonka kannessa oli pyöreä reikä, nelikulmainen reikä ja kolmioreikä, ja tehtävänä oli pudotella pallon, pyramidin ja kuution malliset palikat kannen läpi laatikkoon.
Fundiksen kanssa “keskustelu” on kuin tunkisi kuutiota pyöreään reikään: käännät palikkaa mihin asentoon tahansa, aina tökkää, ja lopuksi tekee mieli lopettaa sovittelu ja kokeilla jotain suoraviivaisempaa voimametodia.
Rovaniemellä kokoontuu 10 ryhmää. Niissä on ihmisiä, jotka eivät ole kuulleetkaan sinusta saati kaivelisi poliisin numeroa esiin ellet nyt ihan kirveen tai pyssyn kanssa mene palaveriin.
Signeeraat jatkuvasti viestisi sanoilla “AA:lainen alkoholisti” ja haukut joskus sen varjolla muita. Millon olet viimeksi käynyt ryhmässä, toipumisen sanaa kuulemassa?
Ja sen poliisi-läpän voi antaa olla. Uskon että jopa Rovaniemen poliisilla on muutakin tekemistä kuin mennä AA-ryhmään kanssasi. Syökööt vaikka donitseja.
Yks-silmäseen tarttekaan vastata. Toi sensuuripalvelu on siksi huono, että omakohtaisesti olen piiiiitemmällä ajalla löytänyt monelta nimmarilta aivan odottamattomia näkemyksiä ja historiaa siihen, miksi he/ne/me aattelee niin kuin tekee + helemiä jopa. Näin ei kävis, jos tunkis silmät ja korvat umpeen joka ainoo kerta plinkis liikkues, napsis vain parhaat palat eli ne stoorit, joista vois ehkä tykätä ja olla samaa mieltä. juuei, joskus kyllä, vaan: Muuttuiko jonkun kirjoittajan tilanne ajan kuluessa vai uudistuinko ite, molempia tai sinnepäin tai jotain muuta, suvaitsevaisuuttako, kanske tai sinä päivänä olo oli sellanen eikä tommonen, nysse o tällane.
Määäää oon hiljanen siksi, että tää kirjottamismetodi on aivan liiiiiian hidas, kun nää asiat tulis puhumalla vartis selväks, eikä kiehdo mikään shättäily, ehkä seuraaminen enemmän ja vähemmän. Tavatkaamme kaikki kerralla samas paikas juu-noeitod.
Menemättä hlöihin, tykkään sekä Keton, että Rossendaalin kirjoituksista. Mikskö palstan nykytilanne ei oo pysyvä, silloin kun se on mieluinen. Monestihan me/te/he haluaa turvallisuutta, jota ei kuitenkaan ole, nykytilanne on vain-sen-hetkinen, ihan niinku laiffis oikees. Tänään vitutti ihan kunnolla, kun hurtta veti jotain pazkaa ja suutuin, oisinko juonut, kyllä, mutta ei se käy, kun mulla menee koko palanssii ruvelle. Onneks tajusin. Vihasuus voi todellakin saada huikkaamaan, yksinäisyyttä voi säädellä ja on tottunut jned.
Koitammeko hallita täällä palstaleella ja keskusteluissa jotain, kuten addiktiotakin, elämä on se ongelma, ainakin mulla päihteetön ei-liian-helppoa ja viinatonta aikaa vielä vähän ja se on uutta edelleen. lisää tulee hoppas. Ilman mouhouhoa ja lungisti, niin se o helpointa, jos mikään o. Ajatus ja teko, ei mikään suodatin-filtterisätkäpaperi.
Muistakaa siirrellä isoo viisarii, summertimeblues baby ja maanantai on kiva, kun se tulee nopeemmin, suorastaan rynnnistää isosti sänkyyn. Selkeet aamut meinaa unohtaa totena, kyllä ne kannattaa arvostaa ihan paalulle asti. Niin ja muistetaan, että vain ottamaton viina on hyvää viinaa ja ei huikkendaaaalia suihin, ollenkaan. Ja koskapa tämä on piilomesitsi, toivon myös että joskus nää paskanjauhamiset tosiaan loppuu, että voi todeta, että voi vittu kun pääsin tostakin vaiheesta lopulta eroon, ah ah ah… fuck that shit, maaaaaaaaaan. + tää koko palsta oli okei siihen asti, kun nää vitun trollipellekolmikantapaviaanit sen sotki. Sairasta väkee, voi pyhä kvitto sentään. Jengi toisaalta ruokkii niitä minkä ehtii, vaan kun sä saat mitä tilaat, NIIN PIDÄ VARASI. Mikä on oikein ja mikä on väärin ja tähän asti vähän liikaa on ollut just sopivasti. saunan jutut on kiinnostavia, sitä raadollista rehellisyyttä on niin monen kirjaavaa… vaan eipä siinä, meitsi jatkaa laiffiaan ihan hyvis fiilixis joupjoujou och Goodbye.
Ny doggille safkaa.
Ilman rabbiksia mukavia vointeja kaikille ja kaikin kavereille. hey hey my my rock n roll will never die
Kolmipilkku ei muuten valehtele!
Miksi jotkut AA-laisiksi itseään sanovat yrittävät peitellä ja vähätellä AA.n hengellisyyttä ja hengellisen heräämisen kuulumista 12 askeleen toipumisohjelmaan?
AA eo ole eikä tule olemaan “ei-hengellinen”, niin kauan kuin ihminen kieltää hengellisyyden ja korkeamman voiman (hengellisenä voimana) hän ei toivu.
Ei AA.n vetovoima ole kiemurtelun tarpeessa.
Palstalla on totuus esillä mutta vielä on myös asioiden vierestä puhujia jotka luultavasti eivät vielä ole tarpeeksi juoneet ja omaa pohjakosketustaan löytäneet. Nöyryys annetaan ihmiselle kun sen aika on.
Kuka kaipaa tänne “viisaita” jotka ovat Ketostixin, kolmipilkun, Hannun tai minun tai muun AA:sta kertoneen takia lähteneet?
Ei kukaan alkoholisti, sillä he eivät sanahelinää tarvitse vaan vertaistukea jota 12 askeleen tuntevat antavat!
Vaikka olisit juonut viimeksi vuonna 1883, tällä foorumilla me näemme ainostaan kirjallisen antisi. Oikeassa elämässä voisit löytää kosketuspintaa todellisuuteen juurikin vaikkapa AA-ryhmästä. (ja anna edelleen niiden poliisien olla missä ovat! : )
Et sinä minun kirjotuksista mitään opi. Mene oikeaan elämään oppimaan ja kasvamaan. Niin minäkin yritän tehdä.
Ei kukaan mene tällä keskustelufoorumilla “halpaan”, niinkuin sanot. Loukkauskin häpäisee vain sen lausujan, kuten Konfutse sanoo.
Ja kyllä tällä foorumilla sen AA:n mokaa ihan muut kuin minä. Ja sitäpaitsi; ryhmässä käymisen kysyminen on ihan normaali kysymys päihteistä toipujien kesken. Naimisesta kysyminen tai sen esiin tuominen ei mun mielestä oo.
Siis: koska kävit viimeksi AA-ryhmässä, sinä “AAlainen alkoholisti Hannu” niinkuin itseäsi jatkuvasti tituleeraat?