Kesäloma ja huh kun on hellettä. Alkukuussa piti pankista ottaa 1kk määräaikastili ja maksan sillä ensi kuun vuokran enpähän pysty sitten niitä rahoja hukkaamaan mihinkään. Ja sitten vähän osakkeita ja lisää rahastoja, koska en halua olla missään taloudellisessa lähtöruudussa kun velat on kuitattu.
Harmi kun moni kirjottaja täällä sotkee asiansa syvempään suohon . Yrittäkäähän nyt olla kunnolla!
Kiva lukea sun kuulumisia
Sä edelleen laitat betsejä kun pelkäät rahojen katoavan, vai? Jos näin on, niin miksi?
Itse oon onnistunu olemaan pelaamatta, ei edes mieli tee. Tässä on valitettavasti vaan se tilanne, että olen ”onnistunut” siirtämään riippuvuuden peleistä seuraavaan asiaan. Ei ole terveydelle tai mielelle hyväksi, mutta taloudelle kyllä. Ihan paskaahan tää on, mutta jotenkin oon hyväksyny tän tilanteen, että parempi näin, kun ne pelit….ehkä seuraavaksi kun tästä päästään, niin keksin jonkun terveellisen riippuvuuden
On sitä tullut betsattua eikä se ole enää mitään nappikauppaa. Krhm… saa varoa ettei polta näppejänsä!
Rahojen loppumista joutuu varomaan, koska palkkaa tulee töihin nähden liian vähän. Ihan TES:sin mukaan maksavat mutkun paska TES … Sitten huomaan muutenkin jotenkin tuhlaavainen luonne tarttunut muhun. Tuhlaamisesta pysyy erossa kun yrittää olla ostamatta mitään. Huomisen palkan jälkeen seuraava “normipalkka” tulee 30.8 no ei varmaan auta kun lahjakorttia itselle ostamaan.
En tiedä kumpaa tarkotit tuolla näppien polttamisella, mutta varmasti molemmille hyvä olla varovainen toisaalta itse ajattelen, että mikä tahansa muu on parempi kuin pelit, se kun sekoittaa sekä talouden että mielen ihan liian nopeeta, ei mikään muu riippuvuus tuhoa niin nopeasti, niin paljon. Ja minkäs teet, kun luonne on altis kaikelle paskalle Mieli on kuitenkin 100x parempi, kun ei pelaa.
Oon kans huomannu et rahat hupenee, vaikkei sitä periaatteessa pitäisi mihkä kulua en ymmärrä, oon nyt alkanu siirtää rahaa aina s-tilille, ja niillä ostetaan sit ruuat sun muut. Lahjakortteja kans mietin, mut toisaalta nyt niin luottavainen mieli pelaamattomuuteen että en viitsi vaivautua. Itelle tulos kans ens kuus pieni tili ja pitäisi nyt saada säästettyä, että pärjää laskujen maksun kanssa. Pitäisi olla helppo juttu, mutta kuten sanoin- johki ne rahat silti vaan häviää.
Mähän oon betsannu vaan lätkää, niin nyt ei siitäkään ole onneksi huolta. Mut onhan se niin, että mikää kympin parin betsi ei pian tunnukaan miltään, tai ees single. Et kyl ne panokset vaan pikkuhiljaa suurenee…
Uossa
Weststar 2000e
Finance House Nord 2100e
Gothia 2100e
Intrum 4900e
Yhteensä 11.100e
Ei uossa
Nordea opintolaina 9300e
Meni veronpalautukset ulosottoon ja aika paljon lyhenivät. Harmi kun menee taulukkomaksut veronpalautusrahoista niihin meni joku pari sataa . Ehkä henkisesti kohta helpompaa kun uo summa menee pian 4-numeroiseksi summaksi.
E: Lisätään sen verran vielä nyt tippui yhden päivän viivästyskorot hiukan alle kahteen euroon tarkalleen 1,88e. Toivoa ainakin paremmasta joskus varhaisajalla kun uo hommaan joutui lähtemään päivän korko huiteli jossain femmassa ? !
Uossa
Weststar 1900e
Finance House Nord 2000e
Gothia 2100e
Intrum 4900e
Yhteensä 10.900e
Ei uossa
Nordea opintolaina 9300e
Huh, kun meni aikalailla parin viikon palkka ja lomalta paluurahat ulosottoon ja vuokran maksamiseen. Ei pystyny millään odottamaan torstaihin kun sillon eräpäivä vuokrassa (olisi ehkä rahat loppunu?). Yhden vuokrakämpän kun oon jo menettäny pelaamisen takia tämän kanssa ei mitään riskejä .
Montaa eri rahastoa säästän myös pankissa pikku summilla ei arvot vaihtele liiaksi (joku 50 erilaista yhteensä n. satasen arvosta). Hiljalleen saisi summat kasvaa, vaikka nihkeätä onkin… Bitcoinien säästämisestä ei oikein mitään tule kun 1BTC arvon vaihtelu viimisessä 30 päivässä (31,5k€, 43k€) välissä eipä ole tuommonen vaihtelu tervettä…
Uossa
Weststar 1700e
Finance House Nord 2000e
Gothia 2100e
Intrum 4900e
Yhteensä 10.700e
Ei uossa
Nordea opintolaina 9300e
Nyt näkee tuon tilanteen yhdessä velassa, mikä on niillä oikeasti ylivelkaantuneilla ihan arkipäivää eli viivästyskorot/korot ylittävät velkaan tulleen maksun. Uo-mies heitti jonkun “nimellisen” pari kymppiä Intrumille ja edellisen kerran sitä lyhennettiin veronpalautuksista ja nyt Intrumin kokonaissumma on enemmän mitä oli veronpalautuksien jälkeen. Onneksi tuossa on hyvää, ettei enempää sitä lyhentänyt, koska se on suppeassa ulosotossa ja muut 3 parin tonnin velkaa normaalissa ulosotossa.
Töissä odottelen kumpa palaisi se aika pian kun bruttopalkka päälle 2500e/kk sillon lyheni velat nopeasti. Vähän rankkaa se oli tehdä päältä jonkun verran päälle 200h töitä kuussa. Muuten ylityöt oli ihan hauskoja rahat riitti eri tavalla kun nyt.
Uossa
Weststar 1700e
Finance House Nord 2000e
Gothia 2100e
Intrum 4700e
Yhteensä 10.500e
Ei uossa
Nordea opintolaina 9300e
Kaikki yhteensä 19800e
Pikku hiljaa uo-velat lähestyy 10000e rajaa ehkä jo kuun lopussa alittaa ko. rajan. Taas meni uo rahat Intrumin korkoihin onneksi niitä on enää pari hunttia jäljellä (8 hunttia menny jo korkoihin…) ja sitten pääseekin lyhentelemään jotain 3200e pääomaa . Huh onpahan siinä tarpeeksi yhdelle ihmiselle.
Uossa
Weststar 1800e
Finance House Nord 2000e
Gothia 2100e
Intrum 4400e
Yhteensä 10.300e
Ei uossa
Nordea opintolaina 9300e
Kaikki yhteensä 19600e
Huh tulipa ne vanhat korot Intrumin velasta maksettua loppuun ja pääoman lyhennykseen meni vielä kympit. Lisäksi sen velkasaldo on nyt vielä muutamalla kympillä alle sen mitä se oli 3,5v sitten kun meni uohon. Pääomaa on joku 3200e siinä riittää hetkeksi puurtamista puuh.
Uossa
Weststar 1800e
Finance House Nord 2000e
Gothia 2100e
Intrum 4400e
Yhteensä 10.300e
Ei uossa
Nordea opintolaina 9300e
Kaikki yhteensä 19600e
Pari kymppiä jäi vajaaksi, ettei saanut tota uo-velkaa <10.000e ja sitten kun on vielä toi pyöristys satasten tarkkuudella ylöspäin siihenpä rahat sitten suli kuin viime talven lumiukko. Mun pitää yrittää koulutus hankkia oli sitten velkaa tai en kestä tätä ‘ainaista’ rahattomuutta ja kädestä suuhun elämistä …
Uossa
Weststar 1700e
Finance House Nord 1800e
Gothia 1900e
Intrum 4400e
Yhteensä 9800e
Ei uossa
Nordea opintolaina 9300e
Kaikki yhteensä 19100e
Jääny vähän tämän päivittäminen. No eipä se mitään. Palkkapäivä tuli ja sai kuin juustohöylällä riipastua velkoja alemmas. Onneksi tänään on marraskuun (vuoden paskin kuukausi) viiminen päivä ja huomenna saa alottaa joulun odotuksen . Joku kaamosmasennus mulla varmaan aina tässä kohtaa vuotta. Ei auta muuta kun mennä eteenpäin ja tuleen ei saa jäädä makaamaan.
Pikku hiljaa sullakin velat vähenee. Sulla on suunta ainakin ollut koko ajan oikea. Säkin ilmeisesti fillarilla liikut töihin ? Onko pitkäkin matka ? Itsellä ei ole kuin 6km. Nyt lumien tulon ja -20 kelien jälkeen on itseäni ainakin “vähän” vituttanut. Välillä tosin ihan terapeuttista ja saahan siinä liikuntaa
Autolla menen töihin päivän työmatkat helpolla sen sata kilometriä. Onneksi saa kilometrikorvauksia . Eikä edes bussit taida kulkea kaikilla mun maakuntakierroksilla.
E: Niin ja oli mulla, vaikka vuosi sitten suunnilleen samat velat suuremmilla summilla ja sitten muutama tonni jotain muita velkoja. Eipä sitä tilanteen parantumista ite oikeen huomaa.
Uossa
Weststar 1600e
Finance House Nord 1800e
Gothia 1900e
Intrum 4300e (kuitit oli vähän kadoksissa *tirsk)
Yhteensä 9600e
Ei uossa
Nordea opintolaina 9300e
Kaikki yhteensä 18900e
Kattosin äskön ja hieman yllätyin alkaa pääomat pyörimään hiukan päällä tonnissa noissa muissa uo-veloissa paitsi toi Intrumi siinä simmonen 3 tonnia …huoh… (syvä huokaus). On sentään hyvin edistyny kun ei ole noissa kolmessa enää mitään vitun kahden tonnin pääomaa monIEN satasien korolla. + Lisäksi viivästyskorkoa kertyny jotain kymppejä niiden entisten satasten tilalle D. Eteenpäin pääsen nyt paremmalla fiiliksellä kuin pari viikkoa sitten.
Noh kohta vuosi taas vaihtuu ja toivottavasti ensi vuonna molemmilla lainat lyhentyneet huomattavasti Meinastiko muuten vielä lähteä opiskelemaan lisää ? Ainakin muistan lukeneeni, että suunnitelmia oli. Itselläkin kävi mielessä, mutta eihän siitä varmaan mitään tulisi kun raha-asiat painas niskaan. Eli pitää ainakin nuo velat saada itseltä selätettyä. voi aloittaa “puhtaalta pöydältä”.
Mukavaa Joulun odotusta myös sinne ja Hyvää uutta vuotta myös !
Joo mä olen kyllästyny paskaduuniin, mistä maksetaan niin surkeasti vaikeaa saada kaikkea mitä tarvii maksaa maksettua. Jos yliopiston saisi käytyä loppuun olisi varmasti parempi työ ja parempi palkka.
Uossa
Weststar 1600e
Finance House Nord 1800e
Gothia 1900e
Intrum 4100e
Yhteensä 9400e
Ei uossa
Nordea opintolaina 9300e
Yhteensä 18700e
Jaa sieltä taas sitten se uusi vuosi tulossa . Toivottavasti ensi vuosi olisi parempi kun tämä nykynen töissä melkein koko ajan yt:t koronarajotusten takia no onneksi mitään lomautuksia ei ole ollut yhtään koko korona-aikana . Mutta silti jotenkin stressaavia nuo jatkuvat yt:t…
Ensi vuodeksi ajattelin ottaa tavoitteeksi saada maksettua joku uo-velka pois ennen kun elokuussa tulee veronpalautukset. Säästyisi rahaa, ettei taulukkomaksuja kerry sitä kautta kun veronpalautuksista uo-mies lyhentää vähän joka velkaa. Tuota en ota mitenkään kiveen hakatuksi tavoitteeksi turha pettyä liikaa jos epäonnistuu.
Uossa
Weststar 1600e
Finance House Nord 1800e
Gothia 1900e
Intrum 3800e
Yhteensä 9100e
Ei uossa
Nordea opintolaina 9300e
Yhteensä 18400e
Jaa nyt tuo uo-mies haluaa alkaa kovaa tahtia lyhentää tota Intrumin velkaa. Parista palkasta mennyt siihen koko rahalla lyhennystä. Sinänsä tuo on sääli, kun muutamalla satasella lyhenee vaan sen joku 5% johonkin muuhun kun olisi rahat laittanu menisi helpolla 10%. No eipä auta enää kun jonkun kalliin Aasan 3500e velan joskus mennyt ottamaan…
Olipa sentään jotain positiivista tämän päiväsessä palkkapäivässä. Rahat ei ollu kokonaan loppu uuden palkan tullessa ja autossa oli puolisen tankkia bensaa . Nyt vaan jatkamaan tuota parempaa kehitystä loppukuulle. Tammikuun lopun palkassa tuleekin kovempi tulikoe menee sen jälkeen seuraavaan palkkaan 2,5 viikkoa viikonlopun takia. Eiköhän tuostakin selviä .
Uossa
Weststar 1600e
Finance House Nord 1800e
Gothia 1900e
Intrum 3500e
Yhteensä 8800e
Ei uossa
Nordea opintolaina 9300e
Yhteensä 18100e
Pari kertaa uo-mies vaihtui nopeasti. En tiedä miksi kahdesti piti vaihtaa . Saa nähdä meinaako tuo uusi nyt lyhentää ton Intrumin velan suunnilleen samoihin summiin kuin nuo muutkin? Vähän siltä vaikuttaa hetken aikaa mennyt Intrumille palkasta koko rahalla lyhennyksiä.
Laskuja ei ole onneksi rästissä muita kuin muutama uo-velka. Maksuhäiriömerkintöjen lähtemiselle hyvä ettei velkaa/maksettavaa tule koko ajan lisää uohon.
Uossa
Weststar 1600e
Finance House Nord 1800e
Gothia 1900e
Intrum 3400e
Yhteensä 8700e
Ei uossa
Nordea opintolaina 9300e
Yhteensä 18000e
On tämä kyllä aika rankkaa yrittää maksaa tota uota surkealla palkalla (brutto joku 2 tonnia kuussa). Korkoa eivät kauheasti kasva ja aina välillä saa jotain korjattua satasella tai kahdella alaspäin…
Ahdistus veloista ja tästä talvesta painaa NYT pahasti päälle. Tarvii koittaa rämpiä etiäpäin ja toivoo velkakurimuksen loppumista joskus huh ?..