Jotain rotia nyt, eihän kukaan täysissä sielun ja ruumiin voimissa oleva aikuinen ihminen kuuntele mitään black metallia.
Eihän tuo “musiikki” nyt ole edes millään muotoa hauskaa, mutta sitä esittävät sketsihahmot ovat kieltämättä ihan huvittavia youtube.com/watch?v=RWzlSeGR5bU
Kaikista hauskinta on, että nämä tyypit eivät usein edes itse ymmärrä miten koomisilta vaikuttavat ja miten idioottimaisen kuvan antavat itsestään. Viinaa vedetään kaksin käsin (eikä mitään vitun hippien höpöheinää) ja ollaan niin “älykköjä” ja “filosofisia” että :mrgreen:
Minä ainakin henkilökohtaisesti kuitenkin suhtaudun musiikkin vain ja ainoastaan viihteenä.
Mutta kyllä sitä hyvää mustaametalliakin löytyy. Musiikki tyyli on kuitenkin aika originelli ja välillä löytyy sellaisia helmiä että alta pois. Jäätävä ja nihilistinen tunnelma on vain on makuun. Itse pidän esimerkiksi death metallia varsin turhanpäiväisenä tyylinä vaikka löytyy siintäkin ihan hyviä iskelmiä.
Itse odottelen Black coren ilmaantumista, kauhulla.
Uusimmalta Bodomien levyltä löytyy raita minkä kuuloistaa pahasti siltä että vesitetty Black metal riffien käyttäminen olisi tulossa muotiin.
CHILDREN OF BODOM - Halo of Blood (OFFICIAL TRACK)
Tuon jälkeen kun kuuntelee Dissectionin storm of the light’s banen niin jotain samaahan noissa on. youtube.com/watch?v=7BE0QxfBT2Q
Onhan tuo Bodomienkin kappale ihan hyvä mutta silti.
Juu, epäilemättä löytyy sitä hyvääkin tavaraa. Kyllä itsekkin pystyn ottamaan jonkun Venomin, Mercyful Faten tai Celtic Frostin, nuo Norja-meiningit menevätkin sitten jo todella kovaa ohi sektorin. Lopulta on kuitenkin kyse teatterista, ja vieläpä huonosta sellaisesta. Teatterista
joka on tehty jo 70-luvulla paremmin.
Tarkoitus ei ollut väheksyä Celtic Frostia, tai sen vaikutusta moneen genreen. Kirjoitin black metallista kokonaisuutena, joka nyt lähinnä on luuseriteineille suunnattua amatöörimäistä teatteria, esitystä, poseeraamista. Miksi sitä nyt kukin tahtoo kutsua.
Rammsteinin Mutter “levy” soi youtubessa. Lienee sen verran tuttu itse kullekin, että mitäpä sitä tänne linkittelemään, varsinkin kun puhelimella se on hankalaa.