No mielipiteet ei voi olla vääriä, mutta en mäkään tajua miksi kaikki on kehuneet tuota abre los ojosia niin paljon, varmaan vaan siksi että se on orkkis-lattari pätkä ja vanilla sky-hollywood höttöä.
Kökkö viihdepläjäys oli mielestäni se koko pätkä, ei sitä halpisscifiä olisi jaksanut katsoa jos ei olisi ollut karismaattisia naistähtiä ja sitä nättiä poikaa siinä.
Ja se poikakin oli suurimman osan leffaa joku mutantti… hmmm
Vanilla Sky’sta olen vain alun nähnyt, mutta se vaikutti kyllä yllättäen ainakin visuaalisesti tyylitellymmältä, vaikka mä luulin että tää orkkis-pätkä oliskin ollut se “taidepläjäys”-versio.
Tom Cruisesta pitää sanoa sen verran, että en osaa määritellä onko se hyvä vai huono juttu leffassa… toisaalta se on tosi koominen, mutta vie samalla aina kaiken uskottavuuden roolihahmoltaan.
Johnny Depp saa Captain Sparrowhin laitettua karismaa. Mä oon usein miettinyt mitä karismaattisuus on. Sen mä oon ainakin huomannut että minun tuntemani karismaattiset ihmiset ei tunnu tuntevan ollenkaan yhteisön/ryhmän painetta. Karisma ja se et joku on cool on vähän eriasia. Joissain on vaan sitä jotain, jotkut ihmiset on suorastaan lumoavia.
Mä jostain syystä suhtaudun karismaattisiin ihmisiin erittäin varauksella, mulle vaan tulee sellanen tunne et tolla on oltava jotain vilunkipeliä mielessä.
Sanakirjan määritelmä:
Karismaattinen usk. armolahjoihin perustuva, jumalalallisen kyvyn omaava; ihailun ja sokean luottamuksen kohteena oleva henkilö.
Tuossa on yllä määriteltynä vain uskonnollinen karismaattisuus, jolla ei ole kauheasti tekemistä karismaattisuuden kanssa niinkuin me sen ehkjä olemme tottuneet ymmärtämään, vaikka sanan etymologia kai onkin teologiassa.
Karismaattiset uskonnolliset johtajat yleensä nimittäin ovat hyvin “epäkarismaattisia”…
Vanilla Sky oli musta hyvä kun sen aiemmin näin…
mutta nähtyäni ton alkuperäisen, tykkäsin siitä kyllä enemmän.
abre los ojosissa kolahti ihan kyllä muut jutut, ku kauniit ihmiset…
eikä se mies ees ollu musta hyvän näköinen.
ja sen “mutanttius” oli paljon aidomman oloista ja karumpaa, ku vanilla sky:ssä cruisen.
mut joo, cruise on outo. ärsyttävä, mutta toisaalta hyvä.