Mulle diadetes lääkäri määräsi 3*300Mg aamulla ja sama illalla Lyrikaa, kehu olevan melko turvallinen lääke. Silloin ei vielä ollut komiota, alla oli Diapam ja Temgesig. Ei hyvä kombo, sitten sanottiin että mulla on neuropatia ja voit lopettaa Lyrikan ja antoi neljä 150Mg tabua pussiin, tulipa podettua melkoiset viekkarit.
^ Sinä se sitten jaksat vuodesta toiseen valehdella tuosta Lyrica-annoksestasi. Keksisit edes sellaisen jutun, jonka joku voisi uskoakin. Toki voisi olla mahdollista, että joku puoskari tuollaiset doset määrää(Lääkärikuntaan kun mahtuu kyllä kaikenlaista hiihtäjää…), mutta viimeistään apteekissa olisivat kyllä nostaneet metelin, jos sinne tuollaisen respan kanssa olisit mennyt lääkkeitäsi hakemaan.
No joo, ihan yhtä typerää taitaa olla innostua joka kerta tuosta höpöhöpöstooristasi tällä tavalla .
Ne vaihdettiin samankokoisiin Gapapentin annoksiin, itse olen vähetänyt yhden aamuksi ja kaksi illaksi. Annokset on tosia ja nuorehko lääkäri sanoi lääkkeem olevan melko harmiton, mitä nyt seksi loppui ja usein lirahti kusta sänkyyn. Pari päivää keinutti mutta siihen tottui.
^ Gabapentiinin kohdalla paritonniset annokset ovatkin täysin normaaleja lääkinnällisiä annoksia. Olkoon vaikka kuinka samankaltainen lääke, kuin Lyrica, niin se on silti eri lääke, ainakin, mitä milligrammamääräisiin annostuksiin tulee. Ihan sama juttu, kuin vaikkapa diatsepaamin ja klonatsepaamin vertailu. Molemmat ovat benzoja ja hyvin samanlaisia lääkkeitä, mutta Diapamissa esim. 20 mg:n päiväannos on ihan normaali lääkärin määräämä, jos nyt kärsiin esim. ahdistuneisuushäiriöstä. Rivatrilin kanssa 20 mg olisi puolestaan aivan järjetön töttöröö- ja väärinkäyttöannos, eikä sellaista kukaan lekuri määräisi mihinkään tarkoitukseen.
Onko kukaan kokeillut muuten pregabaliinia ja gabapentiiniä samaan aikaan?
Tää lääke on ihan saatanasta, kyllä Pfizerin sedät ja tädit keksi melkoisen pirun, ja hintakin oli jotain ihan sairasta ennen patentin raukeamista.
Eli oma kokemus: mulle määrättiin tätä työterveydessä muistaakseni vuonna 2013 2 x150mg/ vrk. Lisäksi oli Opamox 30mg 2-3 krt/ vrk. Syy: yleistynyt ahdistuneisuushäiriö. Olin jo tuolloin ollut pari vuotta bubrekoukussa, mutta siitä en tietenkään puhunut mitään ja sama työpaikkakin oli yli yli 5 v ja työsuhde päättyi, kun koko yksikkö lakkautettiin. Pystyin tekemään töitä siis koko bubrekoukun ajan, mutta tuon yksikön lopetuksen jälkeen vajosin pohjamutiin pääni kanssa enkä kyennyt hakemaan uutta duunia. Oli myös vaikea parisuhde, joka nyt luojan kiitos ohi. Mutta siis Lyricaan, se määrättiin, koska en voinut työaikana syödä Opamoxeja, koska koin meneväni niistä sen verran tokkuraan silloisilla toleilla.
Juu, kyllähän se Lyrica auttoi, sai tosiaan puhtia, tarmoa ja itsevarmuutta muille jakaa. Sittenpä jo useamman vuoden sitä syöneenä, loppui tuo työsuhde ja sitä myötä työterveys yksityisellä. Ekalla käynnillä julkisella lääkäri puolitti kyselemättä lyrica-annoksen (2 x75mg) ja Opamoxit vaihtoi 2 x15mg/ vrk. Eli enemmän vielä kuin puoliksi. Mun olis pitänyt vaatia hitaampaa ja hallitumpaa tiputusta, mutta olin/olen niin auktoriteettiuskollinen, että en osannut pistää vastaan. Tästä ne ongelmat alkoi, aloin popsia ihan miten sattuu niitä, ja lääkäri uusi ja uusi reseptiä niin että sain melkein vuoden hakea jopa kuukaudessa kolmen kuukauden lääkkeet. Aina en tietty saanut kela-korvausta, mutta jotkut apteekit suostui myymään, kun sanoin maksavani itse koko summan. Välillä keksin tarinoita reissuista ym. No anyway, lyricaa riitti ja sitä myös meni. Lopulta lääkäri tajus varmaan mokansa ja resepti iteroitiin. Ongelmahan mulla jo oli, mutta tuosta vasta aloin tajuta kuinka järkyttävät on lyricaviekkarit. Ei tuntunut auttavan mikään määrä bubrea ja bentsotkin vain vähän. Hyvin samantyyliset reflat kuin bubressa, mutta… Voi, kun oisin tienny tän jo aiemmin, tai oisin jaksanu odottaa, ne ovat henkisesti huomattavasti lyhytkestoisemmat kuin bubresta, fyysinen osuus hyvin samanlainen.
Sittenpä sitä piti alkaa ostaa sikakalliilla lyricaa kadulta, kun pelkäsin niitä refloja kuin ruttoa. Vasta viime vuonna pääsin Lyricasta lopullisesti eroon, kun vihdoin uskalsin hakea apua paikalliselta päihdeklinikalta ja lähdin vieroitukseen. Harmi vain, etten hakenut jatkokuntoutukseen ja tipahdin tyhjän päälle, pelkän ketiapiininin varassa, neljän osastoviikon jälkeen. Sinnittelin ja sinnittelin, mutta siinä vaiheessa bentsoreflat varmaan vasta alkoi ja sorruin lopulta syksyllä taas bubreen.
Koen tarpeelliseksi sanoa, että en ole ikinä käyttänyt IV, ja bubren aloin pari vuotta vajaa 3-kymppisenä, salakavalasti viikonloppukäytöstä lähti, kun koin kovaa työstressiä ja sillä siitä pääsi edes hetkeksi eroon, sitä ennen vain polttelin silloin tällöin. Mutta kuinkas siinä kävikään, tottakai huomasin ajan myötä, että tarvitsenkin bubrea myös viikolla jne, päivittäiskäyttöön luisuin parissa kk:ssa. Voi kuinka olen ruoskinut itseäni, aikuinen ihminen, miten saatoin olla niin typerä.
Mitään muuta päihteitä en käyttänyt koskaan, kuin siis savuja joskus, lyricaa, bentsoja ja bubrea. Mutta Lyricaan en enää sortunut, päinvastoin, mulle jäi oikein inho ja kammo siihen, etten enää ikinä halua nähdä kapseliakaan. Bubreen sorruttuani hakeuduin välittömästi takaisin hoito jonoon ja pääsen 3-4 viikon päästä, ja nyt sen jatkokuntoutukseen kautta ehdottomasti. Bentsotiputus mua pelottaa eniten ehkä, kun se tehdään niin sairaan nopeasti, saat sitä osastolla pahimpiin bubrerefloihin 40-50mg/pvä ja 3-4 viikossa mun pitäs olla jo lääkkeettömässä jatkokuntoutuksessa. Mutta motivaatio on kova, masennus tulee olemaan ja varmaan paljon muuta, mutta minä haluan tästä koko huumemaailmasta eroon ja normaalin elämän pikkuhiljaa takaisin. Onneksi bentsotoleni on joihinkin verrattuna tosi pieni, tällä hetkellä pärjään 1mg rivaa aamuisin ja 5mg(-10mg, yritän vähentää jo nyt, että osastolla ois helpompaa ees vähän) pamia iltaisin, jos on oikein tiukkaa niin jotenkin pärjää päivän läpi 0.5mg rivallakin, jos on vaan kotona.
Tässä tuli paljon OT, sori siitä , mutta liittyi mielestöni asiaan kuitenkin oleellisesti mainita nämä muutkin riippuvuudet. Mutta Lyrican lopettamisen jälkeen selkeästi huomannut, ettei bubre kanna kuten ennen, ja bentsoja menis enemmän jos niitä vaan olis ja vois syödä. Mutta olin nyt jälkeenpäin katsottuna ihan kusipää Lyricaa syödessäni, sain kohtuuttomia raivareita, varastelin ihan jumalattomasti (enää en pystys ees suklaapatukkaa viemään) ja ylipäätään mieliala vaihteli miten sattuu, urheilin ihan överisti lyricadoupattuna tuntikausia päivässä… Joo, saatoin olla yhtenä hetkenä onnellinen ja supersosiaalinen, sitten yksi negatiivinen ajatuksen puolikaskin niin suutuin kumppanilleni ihan syyttä suotta.
Eli tahdon vain sanoa, älkää tätä lääkettä alkako ainakaan ahdistukseen syömään. Tolet kasvaa hurjaa vauhtia ja katuhinnoilla menetät kaikki rahasi. Kipulääkkeenä en kommentoi, se on mielestäni eri juttu ja en koe voivani siitä sanoa juuta enkä jaata, kun en itse sitä kipuun syönyt. Onneksi lääkärit on nykyään tiukempia tän kanssa, mutta tuntuupa tuolla yks jos toinen olevan koukussa ilman respaakin ja jengi vetää kyllä hyvät rahat tästä, jotka myy omat respalääkkeensä pois. Pahin mitä olen maksanut, viekkareita pelätessä, niin matkan bussilla 150km päähän ja takaisin ja 90e/ lista 300mg lyrmyjä. Niistä tuli elämäni kalleimmat huumeet kyllä. “Normihinta” täällä päin on 60-70e/ 300mg lista. Ja kun niitä tosiaan tuli popsittua ihan miten sattuu, niin koko ajan sai miettiä mistä sais lisää kun oma respa riitti tyyliin viikoksi ihan max. Eli loppuvaiheessa meni 600_900mg/vrk. Huh huh. Pari viikkoa sitä ajettiin katkolla alas, aloitettiin tosta 600mg, omasta pyynnöstä eka tiputus oli suoraan - 150mg, et pääsisin joskus poiskin osastolta, sit 75mg pois parin pvän välein. Oli pahat reflat silti, sekoittui toki myös bubrerefloihin mutta voimisti ja pidensi fyysisiä bubreviekkareita huomattavasti.
Nyt mua ei pelota enää yhtään niin paljon, jostain syystä pelkäsin eniten just Lyrican lopetusta vaikka se bubre kai lopulta vaikeampi onkin. Henkisesti ainakin. Mutta kun on tuo bentsokoukkukin, niin ne henkiset pitkät on vaan hyväksyttävä. Sitä Lyrican vierotusta en voi sanoin kuvailla, 5kg tippu paino jo muutenkin hoikasta varresta parissa viikossa, kun kaikki tuli ylös tai ulos eikä ruokaa vaan meinannut pystyä syömään millään. Olin aivan järkyttävä luurankoihmisraunio kotiuduttuani.
Älkää siis alottako tätä lääkettä, se ei oo sen arvoista todellakaan ja viihdearvo on nolla, kun olet kerran hilannut tolen kattoon ja se käy todella nopeasti. Jos lääkäri ahdistukseen tyrkyttää, ehdottakaa vaikka gapabentiiniä mieluummin, vaikka reflat ne siitäkin tulee mutta siitä ei niin sitä kaikkivoipaista hyvänolontunnetta ja sitä myöten niin vahvaa koukkua ja tolen nostattamista tule.
Tää oli mun eka viesti tänne, ja pitkä siitä tulikin, mutta koen ettei tän lääkkeen vaaroja voi liikaa korostaa.
Ei mulla auttanut kipuun, nyt vähän Gapapentiini ja Diapamia niin pärjään.
Is this pregabalin 225 mg Orion ?
Can I open the capsule and drink it dissolved in water ?
What can I expect from 225 mg , never took such drug ?
Iselläni Pregapalin pelasti vuosikausien ahdistuhäiriöstä ja jalan hermokivusta, työelämäänkin päässyt takaisin eikä ole tarvinnut alkoholin voimalla seurustella ihmisten kanssa. Mielestäni kaikki jotka käytää kyseistä lääkettä päihtymukseen pilaa hyvän lääkkeen maineen. 50+ mies.
Vituttaa kun sanon valehtavina annoksia saatana kaksi vuotta pilasin tolla 3*300 aamuin illoin annoksella, se oli aikaa kun kolmiota ei ollut. Terkkarin lääkäri vastoin erikoislääkärin lupaa ottaa ylilyönti kipuun teenuja nosti kipulaastarin tehoa, silti Diapam on paras lääke. Kymmenen vuotta sitä syönyt, lääkäri sanoo miksi pameja syön ja uusi kumminki aina respan.
Kohta Winski ja Soltsagylle ehdottaa vesijumppaa, Neurontin ja pami vieroitusta.
Heh jalat vaa poikki samantien jos särkee ja ketsmiini+fentanyylirespat kouraan
ja babituraatteja, mutta ei toki liikuntaa tai mitään järkevää hoitoa
Kaveri sai hartiajumiin joskus morfiinia respalle mut tää olikin kehitysmaassa.
Kehitysmaat ovat kivoja paikkoja. Vaikka mulla on nykyään sellainen sääntö että en vieraile EU-maiden ulkopuolella enään koskaan. Tanskan Christiania, Roskilde ja etenkin Vesterbron kaupunginosa tyydyttää kaikki tarpeet.
Kaverilla oli hääjuhlat Jordaniassa. Oli kutsuttu mukaan mutta en lähtenyt. Se oli mennyt jonkun paikallisen kaunottaren kanssa naimisiin ja koko hänen perhe ja suku oli paikalla valvomassa tilaisuutta.
Kuka teistä on kokenut intialaisen perusvessan? Reikä lattiassa ja pieni vesikulho vieressä. Intialaiset ei käytä jostain syystä vasenta kättä ruokailessa.
Mumbaissa entinen Bombay länsi-rannikolla näin monta ihmistä, etenkin pieniä aliravittuja lapsia jotka tekivät tarpeensa kadulle.
Kyllä on tullut koettua. Vedellä huuhtelu on hygienisempaa kuin WC paperi. Tosin WC:den taso saattaa olla karmea. Junien vessoja ei siivoa varmaan kukaan ikinä…
Minä en ole kokenut, mutta äitini on vuosia sitten Kauko-Aasian reissullaan. Oli kuulemma aikamoinen kulttuurishokki posliinipönttöön tottuneelle länkkärille. Luotan äitini kokemusasiantuntijuuteen tässä asiassa ja toivon hartaasti, etten joudu kyseistä vessaa koskaan kokemaan . Parempi tällaisen hienopierun pysyä Euroopan alueella, jos ja kun jonnekin meinaan matkustaa.
Mulla huonontunut todella paljon muisti lyricoilla… Mun pitää kirjottaa asioita muistiin,että muistan ne seuraavana päivänä. Joskus unohdan että mitä mun pitikään kirjottaa sinne muistilapolle
Jouduin ite käyttämään kyseistä lääkettä pari vuotta ja viekkarit oli aikamoiset. Et suosittelen ettet vedä turhaan liian pitkiä aikoja. Ellei sit vierotuksen kesto ole hyvä. Kosk lekuri lakkaa kirjottamsta jossain kohdin sitä respaa…