Moikka Pelurin vaimo!
Tosi ikävä kuulla, että puolisollesi tuli kohdalle isompi repsahdus ja peliongelma taas nostanut pahemman kerran päätään.
Kuvailet kirjoituksessasi vahvasti omia tuntojasi ja sitä turhautumista, mitä tunnet. Onko puolisosi missään vaiheessa hakenut itelleen apua esimerkiksi vertaisryhmän tai ammattiavun kautta?
Olen itse peliriippuvaisen vaimo ja kirjoituksesi kuulostaa kovin tutulta.
Mieheni pelikierteitä ei voi sanoa repsahduksiksi, koska ne kestivät aina useamman kuukauden minulta salassa. Pelaaminen loppui vasta viime keväänä, kun puolisoni oli niin syvässä suossa, että siitä ei enää selvitty ilman ulosoton alkamista ja luottotietojen menetystä.
Mieheni repsahti pelaamaan elokuussa, mutta sen jälkeen ollut pelaamatta. Minullekin tuo ”pieni” repsahdus oli jotenkin älyttömän vaikea kestää ja ero oli lähempänä kuin koskaan aiemmin. Päätin antaa nyt todella sen viimeisen mahdollisuuden, ja katsotaan, kannattiko.
Pelaamattomuus on onnistunut ainakin siksi, että näen miehen pankkitilit aina omasta verkkopankistani ja puolisoni on käynyt vertaistukiryhmän ja käy terapiassa. Puolisoni puhuu avoimesti esimerkiksi siitä, jos hänen tekee mieli pelata.
Rahasta meillä on välillä erimielisyyksiä, sillä puolisollani harvoin on rahaa ja sen käytössä hänellä on edelleen opettelemista.
Pystytkö puhumaan puolisollesi siitä, mitä häneltä nyt tarvitset? Esimerkiksi käyttöoikeudet tileihin ja avointa keskustelua. Peliriippuvaisen sanoihin repsahduksen jälkeen on vaikea luottaa ja silloin teoilla on enemmän merkitystä.
Olen itse täällä vertaiskeskustelijana ja kirjoittelen yleensä sunnuntaisin Hertassa. Mielelläni juttelen sinun kanssa, jos kaipaat vertaistukea.
-Eveliina