Lempparisanontoja ja sanoja, jotka tuovat hyvän tuulen osa 2

Mike Pattonilla on mielenterveysongelmia.

Kuunneltiin tuossa Faith No Morea ja Mr. Bunglea ja isäntä virkkoi, että Mike Pattonilla on mielenterveysongelmia. On kuulemma joutunut perumaan jonkin kiertueen tmv. niiden vuoksi. Mä siihen, että “ai NYTKÖ sillä on mielenterveysongelmia? Luulin, että sillä on ollut niitä jo ainakin viimeiset 30 vuotta”. Isäntä vastasi notta “joo, mutta nyt se on tajunnut sen viimein itsekin” :laughing: .

Nikki Sixx: No, mitäs säää siis oikein duunaat, kun et sääää vedä kunnon roipetta tai ees dokaa ollenkaan ??
Gene Simmons: Mä nussin.
NS: Okei, mutta entä sitten, kun sä ole nussinut ??
GS: Mä nussin lisää.

Näin on!
Niinkuin eilisen, mä muistan sen
Kun juostii pakoon nauraen
Ja se aita me rikottiin,
Puhallusputkilla räiskittiin
Ja keltsusta pullo pöllittiin
Nurkan takana vedettiin poskisauhuja
Sun broidilta pöllityistä malfeista
Ja toiveikkaina kollattiin lehtiputskia
Jos löytyis vaikka pari urkkia
2x Pienen pojan elämää, ei enempää ei vähempää
Tennarit vilikkuen mettään juoksee räkänokka tää
Pienen pojan elämää, ei enempää ei vähempää
Kaikkee kiva tehdä on, mikä kielletään
Sotketaan likkojen lengat ja niiltä vistit pöllitään
Ne kiinnostaa niin pirusti, niit on mukava piirittää
No niinhän siinä kävi, mikään auta ei
Toi ponihäntänen tyttö multa lopun tolokun vei
Pienen pojan elämää, ei enempää ei vähempää
Kaikkee kiva tehdä on, mikä kielletään
No tää samainen poika varttui, karttui kilometritkin
Mut järki ei päähän uponnut, ei saanut musta kii
No se menee kuinka menee, turha jarrua kuluttaa
Kun kaksin käsin lapata saa kaikkee mahtavaa
Pienen pojan elämää, ei enempää ei vähempää.

TeNaiset, Janna Nousiainen
2.11. 19:00

[i]Sananlaskuja englanniksi, kiitos
Joka kuuseen kurkottaa se katajaan kapsahtaa = whoever reaches for the spruce will fall onto the juniper

Kaksi kärpästä yhdellä iskulla = get two flies with one hit

Ei ole penaalin terävin kynä = not the sharpest pencil in the case

Nousta kusi päähän = piss rising up to head

Vuonna nakki ja muusi = in the year of frankfurter and mashed potatoes

Älä nuolaise ennen kuin tipahtaa, eli opettele vielä nämäkin
Ei ole kaikki muumit laaksossa = not have all moomins in the valley

Älä nuolaise ennen kuin tipahtaa = don’t lick before the drop

Itku pitkästä ilosta, pieru pitkään nauramisesta = cry from long joy, fart for long laughing

Hullu se on joka itseään moittii = crazy is the one who mocks themselves

Vahinko ei tule kello kaulassa = no accident will come when a clock is on the neck

Auta miestä mäessä = help a man in the hill

Tärkeimmät pihvi-, rukkas- ja tuohiasiat
Olla kuin perseeseen ammuttu karhu = to be like a bear that has been shot in the butt

Asia on pihvi = the issue is a steak

Viitata kintaalla = to signal with a mitten

Saada rukkaset = to get mittens

Ei köyhänkään suu tuohesta ole = not even a poor man’s mouth is made of birch bark[/i]

Morning Routine - American Psycho Christian Charles Philip Bale youtu.be/RjKNbfA64EE
Wait a minute, u gotta talk to my mother Humphrey DeForest Bogart youtu.be/tc-hDQyObzM
Then why are you here? youtu.be/rI4HJfgiblU & Fuck you all, this is the last song of the evening
Kurt Donald Cobain youtu.be/wUZ0k3qvvbM

Fuck you asshole,

Arnold Alois Schwarzeneggerin nimihahmo Terminaattori kakkosessa.

Kyllä se siitä on aliarvostettu ja turhaan parjattu sanonta.

Tietenkään ei osoita kovin hyvää tilannetajua sanoa tuo toiselle ihmiselle, kun tällä on niin sanotusti tilanne päällä, mutta omassa elämässäni olen huomannut, että kyllä se siitä :smiley: . Monet asiat, jotka ensijärkytyksellä tuntuvat suorastaan ylitsepääsemättömiltä tai ainakin vaikeilta hoituvat lopulta hyvinkin helposti, välillä miltei itsestään. Suurempiin murheisiin auttaa aika kummasti. Usein lohduttelenkin itseäni sanomalla “kyllä se siitä”, kun eteen tulee jokin stressin tai surun aihe ja mietin, että ovathan asiat tähänkin asti aina lutviutuneet :slight_smile: .

Come as you are.
Kurt Cobain

Huvittavat aina nämä: Olen vajaa kolmekymppinen tai vaikka vajaa kuusikymppinen nainen/mies/joku muu/mahdollisesti jokin muukin titteli.

No, kiva kun kerrot ikäsi lisäksi heti kättelyssä puutteellisista älynlahjoistasi ja hitaasta järjenjuoksustasi :laughing: . Fingerporissa oli joskus strippi tästä aiheesta.

Toimet sanoja todemmin puhuvat.

-A. W. Yrjänä-

EU ja muu kuin EU.

Ostin kaupan pakastemustikoita ja pussissa luki niiden alkuperänä EU ja muu kuin EU. Tuota voi sanoa jo harvinaisen tyhjentäväksi selvitykseksi :laughing: .

Hyvä tämä erään edesmenneen valtiomiehen elämään jäänyt lausuma: Ei pidä provosoitua, jos provosoidaan.

Death ain’t nothin’ but a heart beat away. I’m livin’ life do or die, what can I say?

Tämä vanha totuus: Kun on korviaan myöden kusessa, on parempi pitää suunsa kiinni.

Si vis pacem, para bellum.

Ajankohtainen sanonta tässä perin vittumaisessa maailmantilanteessa. Niinhän se on, että jos mielitään elää rauhassa itsenäisessä Suomessa, on parempi pitää aseellinen maanpuolustus vahvana ja valmiuksissa. Pasifismin aate on kovin kaunis, mutta, ah, niin epärealistinen ja yltiöutopistinen. Hyökkäyssotia en tokikaan puolustele.

Venäjällä on suuri ja mahtava armeija, mutta se suuri ei ole se mahtava ja se mahtava ei ole se suuri.

Kasku Neuvostoliiton ajoilta. Ilmeisesti tuossa lienee vinha perä. Sen verran lahjakkaasti nyt ryssivät[sic!] hommat Ukrainassa :mrgreen: .

Vapaat radikaalit

Tuo on aina huvittanut mua. Kuulostavat joltakin ihan muulta, kuin niiltä atomeilta ja molekyyleiltä :laughing: .

Huvittaa aina tämän oligarkki Oleg Deripaskan nimi :laughing: . Veripaskaksi me tuota isännän kanssa tapaamme kutsua. Venäjällä/venäjänkielisissä maissa on kuulemma ihan sellainenkin sukunimi, kuin pelkkä Paska. Eräs venäjää taitava kaverini kertoi joskus, mitä paska tarkoittaa venäjänkielessä, mutta en enää muista sitä. Ei se kuitenkaan samaa tarkoittanut, kuin suomenkielessä.

Laskut kannattaa maksaa ajoissa.

Noin loihe lausumaan muutama vuosi sitten muuan kokoomuslainen(Taisi olla Otto Meri), kun käytiin keskustelua suomalaisten velkaantumisesta ja maksuhäiriömerkinnöistä. Siitä nousi hirveä meteli vasemmiston ja kai joidenkin muidenkin toimesta, kuinka noin ei saa sanoa ja joku kultalusikka suussa syntynyt ei ymmärrä taas mitään köyhien vaikeasta tilanteesta. No, mä olen itse vasemmalla, kokkaria musta ei saa edes aseella uhkaamalla ja lisäksi olen minimieläkkeellä elävä moniongelmainen ja näistä huolimatta allekirjoitan kyllä täysin tuon Meren(?) sanoman. Mulla ei ole koskaan ollut ongelmia maksaa laskujani ajoissa tai tarvetta ottaa pikavippejä, vaikka olisin ollut missä huumekoukussa. Tässä maassa on niin hyvä sosiaaliturva, että laskujen maksu ajoissa onnistuu kyllä, kunhan vähän katsoo eteensä, eikä elä tyystin yli varojensa. Luottotietojen menetys on kyllä 90 %:ssa tapauksista ihan oma vika. Toki on joitakin harvoja poikkeuksia, joissa ihminen on joutunut tuohon kuseen ilman omaa syytänsä. Jos ja kun joskus tuleekin niitä tilanteita, että köyhälle ihmiselle tulee jokin yllättävä isompi lasku, niin niiden maksamiseenkin saa yleensä neuvoteltua maksuaikaa sen verran, että ne saa hoidettua ihan kunnialla, kunhan vain ottaa luurin kauniiseen käteen ja kertoo tilanteensa.

Halvan kaljan aika Suomessa on ohi.

Törmäsin hiljan tuollaiseen otsikkoon liittyen tähän vallitsevasta maailmantilanteesta johtuvaan hintojen nousuun. Alkoi siinä hieman huvittaa, että koskas Suomessa on muka ollut kalja halpaa :laughing: :mrgreen: . Se että se on ollut aiemmin halvempaa, kuin nykyään, ei tee siitä suinkaan halpaa.

JOS mie kuolen.

Noin tapasi sanoa nykyään jo edesmennyt mummoni. No, sitten hän meni ja kuoli. En tiedä oliko hänen kohdallaan kysymyksessä kohtalon iva vai muutoin vain ikävä sattuma, jonka olisi joissakin toisissa olosuhteissa voinut välttää :laughing: .

Väärin kuultuja laulun sanoja:

Ressu Redford lauloi takavuosien hittibiisissään: Kadut kaupungin ovat pitkiä ja suoria, niin moni tarjoaa vain pelkkiä kuoria. Minähän kuulin sen niin, että: Niin moni tarjoaa vain pelkkiä huoria :laughing: . Voihan se tietty noinkin olla, jos jossain punaisten lyhtyjen kaduilla tallailee. Luulen, etten ole ainut, joka on kuullut tuon noin.