Krapulapaska!

Niin muuten olikin, mä en edes muistanut koko juttua. Joo siis se tosiaan pisti aivan vesiripulille, silloin tosiaan paskoin aikuisiällä housuihin. :laughing: Onneksi himassa paskoin (eikä tuolla liikenteessä) ja vielä tietokoneella istuessani aamukahvia juoden. Mun piti ottaa Imodiumia joku 4 kpl:tta ennen kun uskaltauduin ulos, oli vähän pakko lopettaa kyseinen lääke.

Loukkaannuitko jotenkin? En mä tarkottanut mitään pahaa tolla jutulla. Se on vaan herättänyt mussa ihmetystä, siis ellei sitten sairasta jotain virtsankarkailua. Mut kai on kyse siitä, et vatsa ei kestä enää kun esim. spurgut vaan dokaa eikä syö. Ehkä virtsan kanssa on sama joillain, että ei havahdu siihen täyden rakon tunteeseen ja herää kusemaan. Mut mä nyt olen joku virtsaihme, herään yöllä ainakin kerran aina vessaan ja vesi tulee läpi melkein samantien. Joskus sitä tutkittiinkin mulla, mut ei ne saanut mitään selville.

Sain jotain lääkkeitä siihen, että kusis vähemmän, mutta niistä tuli vaan kusilukko. Heivasin ne vittuun ja ajattelin, että mielummin sitten kuseskelen päivät läpeensä, kun istun pöntöllä enkä saa kustua.

No se siitä, en mä tarkottanut millään pahalla tota. :confused:

Minäpä en tajua, miten yhtään kellään voi tulla kuset tai paskat housuun. :wink: Yksilökohtaisia nämä, mulle tulee virtsaumpi tyyliin kaikesta päihdykkeestä. Enkä nyt tarkoita tajuamista niin kirjaimellisesti, kuten tuskin Lucikaan tarkoitti. Toki mä järjellä tiedän, että ihminen, kun sammuu kovin tiedottomaan tilaan, niin keho säätelee tietty itseään eri tavoin. Ja ihan vaan se, että me ollaan yksilöitä. Varmaan monilla kans tunto katoaa, niin ei hillitse päihtyneenä rakkoaan samalla tapaa enää.

Eikun olen mäkin paskonut kyllä housuun aikuisiällä, mutta se oli mahataudin syytä, joten se nyt ei mene tähän kategoriaan, koska ei ollut päihdykkeiden aiheuttama paskominen se, eikä mielipidelääkkeen. Se vaan, etten ehtinyt arpoa, että oksennanko vai paskonko ensin, kun molemmista päistä tuli.

Nyt mä näkisin että sä olet asian ytimessä. Eikun oikeasti, mulla tuntuu taas kaatokännissäkin virtsatarve todella voimakkaana. Mutta kyllähän tuntoaisti tosiaan häviää jonkun verran, tyyliin sellasia kaatumisia ym. vastaavia on ollut varmasti jokaisella kännissä ja nehän sattuu vasta aamulla. Yksilöllistä miten ja mistä ihmisillä se tuntoaisti häviää. Joka kerta kun kunnolla pämppäsin nuorena, niin olin aamulla ihan mustelmilla. Kun on kiivennyt kaikkien aitojen yli ja tippunut sieltä ja harrastanut kaikenlaista älytöntä, mikä on silloin kännissä tuntunut hyvältä idealta. Eiköhän tätä ole sattunut kaikille aikanaan.

Lucrezia: Eipä mitään :slight_smile: . Mulla taisi olla vähän huono päivä eilen ja lääkitys turhankin hyvin kohdillaan(Liiat benzot kun tunnetusti voivat aiheuttaa kaikenmaailman aggressioiden puskemista ja asioiden tulkitsemista väärin ihan “huvikseenkin”), joten tulkitsin sen ihmettelysi jonakin irvailuna housuun kuseksijoille, olivatpa sitten känniläisiä tahi eivät. Kyllä mä silloin, kun olen kännissä housuuni pissannut, olen vallan hyvin tiedostanut, että nyt kusettaa ja pirusti ja pitäisi päästä vessaan/puskaan, mutta sitten olen sitä ennen ehtinyt horjahtaa, nauranut tmv. ja siinähän on sitten lorissut, enkä mitään ole voinut :laughing: . Mistään virtsankarkailusta en tosiaan yleensä kärsi, vaan olen pirunmoinen seurapiirirakko, mutta sopivassa tuiterissa ja kunnon kusihädässä on mullekin käynyt köpelösti, onneksi tosiaan vain pari kertaa. Kusilukko ei muuten välttämättä lopulta suojaa housuun kusemiselta, ts. jos/kun se yhtäkkiä laukeaa, niin silloin tuleekin kiire ja sitä tavaraa tulee kyllä paljon ja paineella :wink: :laughing: . Noista on kokemusta myös, mutta vessaan olen aina silloin ehtinyt ja ah, sitä helpotuksen tunnetta :laughing: .

Saanko muuten, Lucrezia, udella, mikä lääke sulla oli siihen liikakusemiseen aikoinaan, jos nyt edes muistat? Mulla kun oli tuossa opparivieroituksessani Minirin siihen, että sain edes yöt jotenkin nukuttua/levättyä, kun muuten olisin joutunut kusemaan pahimmillaan 5 min. välein :angry: :open_mouth: . Se kyllä toimi, mutta sitä ei huolinut ottaa, kuin yötä vasten, koska sen kanssa piti pitää 8 h tauko juomisessa, eli tyyliin lasillisen vettä sai juoda, jos aivan pakottava jano iski. Jos sen kanssa olisi juonut enemmänkin, se olisi huuhtonut liikaa natriumia kropasta ulos ja voinut olla vaarallista. Ajattelin vain, että sulla tuskin samanlaista lääkettä oli, jos se päiväkäyttöönkin oli tarkoitettu(?), koska eihän ihminen kaiken aikaa voi juomatta olla. Enää en onneksi tarvitse tuota lääkettä. Kyllä mulla vieläkin on “normaalia” enemmän(Mikä nyt sitten on normaalia, jos on tottunut olemaan oppareiden vaikutuksen alaisena?) kusemista, mutta yöunia se ei enää häiritse ja pystyn myös palloilemaan tuolla ulkomaailmassa useammankin tunnin putkeen ilman, että tarvitsee vähän väliä päästä kuselle. Lähinnä siis aamuun ajoittuu tuo liikakusemiseni, mutta ei kai siinä mitään kovin ihmeellistä ole, kun silloin juon eniten kahvia ja vettäkin, ja aamut ehdin kyllä juosta vessassa, kun yleensä mulla ei mitään hirveitä kiirelähtöjä ole.

No niin, Krapulapaska-ketju meni ihan offiksi, eli känni- ja reflakusemiseksi :mrgreen: .

En muista sitä lääkettä, kun olin silloin vasta 18 v. Sen tiedän ettei se ollut Minirin, joku muinaisjäänne varmaan jota ei enää edes ole. Sitä käytettiin päiväsaikaan. No käytin sen 2-3 tablettia. Sit riitti se…

Pahoittelen jo alkuun, että spämmään hieman ohi ketjun aiheen, mutta en viitsinyt avata omaa ketjua krapulakuselle :mrgreen: :laughing: . Se vasta “ihanaa” tavaraa onkin :mrgreen: . Polttaa ja kirvelee, kun onpi niin hiton konsentroitunutta myrkkyä, joka haiseekin aivan kuolemalta ja väriltäänkin vastaa hyvässä lykyssä vahvaa teetä, ellei jopa kahvia :open_mouth: . Ehkä pitäisi dokatessaan tosiaan juoda väliin myös vettä, mutta pääsipä moinen JÄLLEEN unohtumaan varsin lahjakkaasti :unamused: . Joo, täällä mä taas harrastan empiiristä tutkimusta omia krapulaeritteitäni koskien :mrgreen: :unamused: . Oksentanut en onneksi ole, eikä noissa muissakaan eritteissä ole tällä kertaa havaittavissa mitään järin hälyyttävää. Uskon kusenikin normalisoituvan pian, kunhan saan tankattua tarpeeksi vettä, mehua ja vissyä.

Tämä ei liity krapulaan eikä dokaamiseen, sain ruusun vasempaan nilkkaan koiron kynnestä. Jalka turpos ja tulehdusarvot jotain 460 pintaan, eristykseen ja 4L tippa ja piti juoda paljon kun diapeetikkona nousi ketoaineet. Kusi punnittiin ja liian vähän sorsaan tuli, meinasivat laittaa katetrin ja sanoin ettei käy vaan jeesakkaa mut jaloilleni. Kaksi sorsaa tuli täyteen ja kysyin pitääkö kusta kolmaskin täyteen, no se tuli vain puolilleen. Sitten join kolmisen litraa per päivä ja olivat tyytyväisiä, kerran ei ollut mies hoitajaa johon sanoin ettei mulla ole mitään jota nainen ei ole nähny. Ei oikein jalat pitänyt kovan kuumeen takia mutta sorsaan tai vaippaan en makuultani pystynyt kusemaan. Tämmönen kusitarina tähän väliin, suoli on hidas ja sitä sairaalan skeidaa en voinut syödä, vaimo tuli krillin kautta mua katsomaan.

^ Up…
And here it is, legendaarinen kakka-ketju.:slight_smile: :mrgreen:
Pakko oli up:ata ja ottaa taas kunnon naurut tätä lukiessa…:laughing:

Nyt odotellaan vaan et kuka uskaltaa taas ekana avautua, ja kertoa viimeisimmän “tuotoksensa” salat… :slight_smile: :slight_smile: :laughing: :mrgreen:

Ja vois laajentaa samalla tätä hienoa kategoriaa, et muutkin kuin jostain substanssista aiheutuneet darra-tuotokset pääsevät mukaan, eli kaikki otetaan huomioon…:slight_smile: :laughing:

^ Kiitti nostosta, Zeus :smiley: . Eipä tarvinnut itse vaivautua etsimään.

Krapulan hankin ja nyt menee kyllä vähän offiksi, sillä paskassani ei mitään erityisempää raportoitavaa ole, ts. paljon mielenkiintoisempaa/järkyttävämpää krapulapaskaa olen saanut monesti aikaan, kuin tällä kertaa, mutta kuseni olikin sitten jotakin aikas kaameaa :open_mouth: . Niin tummaa, että näytti lähinnä kahvilta ja hajua en osaa edes kuvailla, mutta tajuhan sen vuoksi miltei lähti, vaikken edes mitenkään tarkoituksella sitä nuuhkinut :mrgreen: . Pelästyin jo, että nyt maksa ja/tai munuaiset alkavat sanoa sopparia irti lopullisesti, mutta ehkei mun toistaiseksi ihan hirveän huolissaan tarvitse olla, koska kyllä tuo melko pian normalisoitui, kunhan olin tarpeeksi vettä tankannut. Unohtuipa TAAS tinatessa veden juonti sen verran hyvin, etten oikeastaan ihmettele, jos moista myrkkyä kusinkin :unamused: . Eipä sillä, että tuollainen kuivuminenkaan järin terveellinen ilmiö olisi, varsinkaan armottomaan tenutukseen yhdistettynä :unamused: :confused: .

Itse olen painiskellut sellaisen ongelman kanssa, että maha menee humaltumisen jälkeisenä yönä sekaisin eikä vessaa löydy, jos ei ole kotona tai tutussa paikassa. Tilanne tulee yöllä vastaan ilmeisesti aina pari tuntia nukkumaanmenon jälken. Kotona käy niin, että alkoholin ja nukkumisen aiheuttamasta “unissakävelystä” huolimatta vessa löytyy ihan lihasmuistilla. Vieraissa paikoissa ei aina löydy, ja silloinhan nämä tapaukset ovatkin kaikkein karmeimpia. Mikään ei ole kuumottavampaa, kun herätä jollain puolitutulla polttariporukalla bilepaikalta, jossa ripulipaskat odottelee huoneen nurkassa.

Käyttelen alkoholia kerran viikossa tai kerran kahdessa viikossa, ja vetäisen ihan kohtuulliset lärvit mutta kuitenkin niin että pääosin muisti säilyy enkä ikinä mitenkään oksennuskunnossa ole ja kävelen omin jaloin nukkumaan. Parikymppisenä tällaista ei tapahtunut koskaan, mutta nyt kolmenkympin kieppeillä käynyt joitakin kertoja. Ainut mikä on iän lisäksi muuttunut, on se että olen lisännyt kännitupakointia. Selvinpäin en polta.

Osaatteko antaa vinkkejä, tai sanoa jotain mikä on omakohtaisesti toiminut löysän mahan ongelmiin? PItää varmaan kirjoittaa puhelimeen joku muistutus pilkun aikaan että mene paskalle. Olen miettinyt kännitupakoinnin lopettamista, kaljan vaihtamista lonkeroon tms tai sitten ihan vaan ryypäämättä olemista, jos en ole himassa nukkumassa. Jälkimmäinen olisi itselleni hieman sääli, kun aina reissun päällä pitäisi olla selvinpäin, mutta onhan se nyt pienempi paha kuin ympäriinsä paskominen.

^ Imodiumhan(Apteekista ilman reseptiä saatava ripulilääke) se on hyvä lääke kaikenlaiseen, myös alkoholin aiheuttamaan, vatsansekaisuuteen. Sun kannattaa tosin ottaa sitä hyvissä ajoin, jotta ehtii vaikuttaa siihen mennessä, kun heräät siihen armottomaan paskatukseen. Tämä voi sitten johtaa ummetukseen, mikäli tuo on tyystin arpapeliä, meneekö vatsasi ryyppäämisestä sekaisin vai ei, mutta ummetuskin lienee mukavampi vaiva, kuin tuo ympäriinsä paskominen :mrgreen: :open_mouth: . Niin, ja toki se kaljan kittaaminen toimii usein varsin tehokkaana ummetuksen vastavaikuttajana, kuten olet omakohtaisesta kokemuksestasi huomannut :wink: . Enpä tiedä, onko kaljan vaihtaminen lonkeroon mikään kovin tehokas konsti, koska samankaltaisia litkuja(Käymisteitse valmistettuja ja runsaasti vettä sisältäviä) nuo molemmat ovat. Ennemmin kannattaa vaihtaa ihan suorilta tiukkaan viinaan, mutta se tietenkin voi sitten aiheuttaa kaikkea muuta lieveilmiötä, kuten entistä pahemman sekavuuden, kun nousee nuppiin salakavalammin ja tämä voi vielä jopa pahentaa tuota paskaongelmaasi, koska eivätpä ne terävätkään sitä takaa, ettei vatsa menisi dokaamisesta sekaisin.

Kännitupakointi nyt kannattaa lopettaa monestakin syystä, jollei se aivan välttämättömyys ole, vaikka tiedä sitten, kuinka paljon sillä on vaikutusta juuri tuohon mainitsemaasi probleemaan.

Meinasin vielä vaippoja ehdottaa, mutta ehkei niistä ole sun tapauksessasi hyötyä, jos et sinänsä housuihisi pasko, vaan housut kintuissa etsit sitä vessaa esim. kaverin sohvalta :mrgreen: .

Edit: Voit myös kokeilla syödä dokaamisen alle/dokaamisen aikana vitivalkeaa leipää, jossa on päällä paljon(Mieluummin överit, kuin vajarit) juustoa :wink: . Tuo on sellainen kombo, jolla meikäläinen saa itsensä tukkoon miltei yhtä hyvin, kuin oppareilla :mrgreen: .

Kiitokset monipuolisesta vastauksesta! Tuo Imodium nyt ainakin menee jatkoon ja otan sitä hätävaralle seuraavalla reissulla. Lienee aika yleinen lääke, mutta eipä ollut tuttu kun omat ripuliongelmat on aika harvinaisia ja tapahtuneet vain tässä yhdessä kontekstissa :mrgreen:

Tuon lääkkeen ohjeissa sanotaan että ekan ripuloinnin jälkeen otetaan 2 kapselia ja sen jälkeen siten että kokonaismäärä on maksimissaan 8 kapselia vuorokaudessa. Mitenhän sitten jos tarkoitus on ennaltaehkäistä eli lääkkeen otto tapahtuu ennen ripulia? Jos jossain kohtaa ryyppyreissua käy paskalla ja sen jälkeen ottaa pari kapselia niin riittääköhän siihen ettei seuraavana aamuna tarvi pelätä että on paskonut yllättäviin paikkoihin? :mrgreen: Aika yksilöllistähän tämä varmaan on, mutta jotain summittaista aikahaarukkaahan tässä on pakko pohtia.

^ Monet IBS- tai muut suolistovaivaiset ottavat tuota ihan ennaltaehkäisevästi tilanteissa, kun tietävät, että silloin ja silloin vatsa todennäköisesti menee sekaisin. Sun siis kannattaisi ottaa jo siinä vaiheessa, kun lähdet dokaamaan, koska ainakin oman kokemukseni perusteella tuolla tropilla kestää hetken, ennen kuin se alkaa täysillä vaikuttaa. Toki tuossa ennaltaehkäisevässä ottamisessa on se riski, että tekee sitten ikävän ummetuksen, mutta ei se ummetus päälle jää ja tuskinpa kovin vaikealaatuiseksikaan äityy, mikäli pitäydyt siinä sallitussa aloitusannoksessa, eli max. 4 mg. Ja kuten jo sanottu, sun tilanteessasi pieni ummetus lienee kuitenkin kivampi vaihtoehto, kuin se toinen :mrgreen: .

Sori vain, kun menee jälleen vähän offiksi: Krapulapaskassani ei mitään kummoisempaa raportoitavaa nyt ole, mutta krapulaKUSESSANI kyllä. Kusin tuossa eilen iltapäivällä juopottelua lopettaessani sellaista myrkkyä, että oksat pois :open_mouth: . Oli tummaa, kuin vahva kahvi, haisi ihan tosissaan kuolemalta ja kirvelikin vielä :open_mouth: . Siinäpä sitten kuumottelemaan, että josko se maksaparkani viimein sanoi “poks!”. No, taisi johtua kyllä siitä, että taisin olla aika pahoin kuivunut, kun unohdinpa sitten JÄLLEEN KERRAN dokuspurtillani juoda vettä(tai muuta alkoholitonta) ja hoidin “nesteytykseni” silkalla etanolilla. Eipä sillä, että moinen sisuskaluille mitään hyvää tekisi :unamused: . Tilanne korjaantui kyllä pian, kun sain juotua riittävästi kraanavettä, vissyä ja sekahedelmäsmoothieta ja nyt pissini vaikuttaa jo aivan normaalilta, joten tuskin tässä akuuttia hengenhätää on.

Ehdin mä vähän kuumotuksissani keksiä mm. ihoni kutinasta, että selkeä maksavaurion merkkihän tuo lienee, mutta taitaapi olla merkki lähinnä kuivasta ihosta(Ei se kutina siis mitään aivan tolkutonta ollut) ja siihenkin auttoi kummasti Diapam :mrgreen: . Siis kuumotteluihin. Kutinaan auttoi apteekin perusvoide kuivalle iholle.

Oli mulla tuossa taas krapulakin, mutta ei nyt mitään kummempaa ajankohtaista raportoitavaa ketjun aiheeseen. Muistuipa vain mieleeni, kun jos kauan sitten nuoruudessani muuan kaverini teki mustikka-banaanikiljua, joka oli muuten helevetin pahaa. Pointtina noissa kiljun aineksissa ei ollutkaan maku, vaan se, että vatsaa kovettavina mustikan ja banaanin olisi pitänyt kumota kiljun paskatusvaikutusta :laughing: . Saatte arvata kaksi kertaa, toimiko tämä nerokas idea sitten lainkaan :mrgreen: .

hyvä ja tärkeä aihe!

Vetelin muutaman päivän kotiviinikuurin ja krapulapaska on aina kottaraisen juonnin jälkeen aivan kaamean hajuista. hajusta meinaa lentää laatta. vaikka on hyvin tehtyä kotiviiniö niin silti krapulapaska haisee aivan karmealla.

Mä uskon sen, mut miksi sä kerrot tämmöistä julkisesti? Ei kukaan halua täällä tietää sun paskanhajusta.