Kovista opiaateista keskustelua

Löydetty dopingaine, etorfiini, jota myös elefanttimehuksi kutsutaan, on jopa tuhansia kertoja tehokkaampi opiaatti kuin morfiini. Aine toimii elefanttien ja muidenkin suureläinten rauhoitteena, mutta hevosilla sen toimintatapa on hyvin pieninä annoksina päinvastainen ja aiheuttaa erittäin voimakkaan kiihtymyksen tilan.

Ihmiselle etorfiini on äärimmäisen myrkyllinen aine, ja sitä saa eläinlääkinnässä (joidenkin suurien villieläinten rauhoitteena) käyttää vain luvan saanut henkilö - vasta-ainepullo kirjaimellisestsi toisessa kädessä. Etorfiinia ei suositella nykyajan eläinlääkinnässä sen vaarallisuuden takia.

Kopioin eräästä uutisesta pätkän tuohon.En tiennytkään että etorfiinia käytetään myös hevosurheilussa…

On kyllä aika tujua tavaraa. :smiley:

En nyt kadulta enkä lääkäriltäkään ole noita saanut mutta tossa joku aika sitten mulla noita oli… 5 ml ampulli 20 mg / ml. Tuli vetäistyä sitten “salaa” väärässä paikassa koko ampulli kerralla ettei vaan vajareita tulisi. Voi vittu miten sai puuskuttaa sen jälkeen ja pumppu takoi aivan älyttömästi. Mulla meni silmän ympärykset ihan turvoksiin ja naama ihan kauheen näköseksi. Olipa sitten kiva tulla sieltä vessasta pois ton näköseinä kun muija oli mua odottamassa ja arvatkaapa jäinkö (taas kerran) sille kiinni(muija ei käytä yhtään mitään itse eikä ole ikinä käyttänytkään) :unamused: :laughing: Mut kumminkin täytyy sanoo ettei ole mun juttu noi. Contit toimii mulla mukavammin…