Ajattelin tulla pikaisesti päivittämään viime hetken kuulumiseni, lähinnä osaltaan siksi, että koen tämän(kin) yhteisön ja ihmisten täällä tukeneen elämäni uudelleenrakentamista äärettömän paljon. Tuskin koskaan osaan arvostaa panostanne kylliksi. Uskon oppineeni luottamusta suhteessa toisiin ihmisiin, osaltaan täällä kirjoittelun myötä. Olenhan jo pidempään saanut tulla tänne juuri sellaisena kuin olen.
Mutta asiaan. Elämä osoittaa minulle näinä päivinä sen, että juurikin kuten aikaisemmin riippuvuuksieni kanssa painiessa, niin nytkin, lähes totaalinen toivottomuuden tila on minulle avain parempaan elämään.
Kuten riippuvuuksissa, niin nytkin elämässäni olen taistellut, tullakseni kuin päätepisteelle, jossa omat voimat eivät enää riitä taisteluun. Tullen tilaan jossa on aivan sama mitä apua ja mistä saan, kunhan minun ei enää tarvi taistella hetkeäkään enempää.
Kuten aikaisemmin olen kirjoitellut, olen taistellut talousongelmieni kanssa, tietämättä yhtään kuinka saisin työkuvioni järjestetyksi. Lopulta, pari kuukautta sitten väsyin tässä taistelussa, luovuttaen. Nyt mietittynä tuo luovutus, aivan samoin kuin suhteessa riippuvuuksiini toi apua jota en osannut kuvitella saavani.
Juuri nyt elän tilanteessa, että eilen pidin parituntisen palaverin, jossa lyötiin lukkoon suunnitelmat jotka käynnistyvät 3 viikon kuluttua. Lisäksi saan alkaa aikas vapain käsin räätälöidä yksilöllistä kuntoutusmallia erilaisiin addiktioihin, erilaisille ihmisryhmille suunnattuna. Parasta kaikessa se että saan itse hankkia tarvittaessa rinnalleni aisaparin, johon tiedän voivani luottaa näissä asioissa kuin kallioon. Toisaalta yksi iso pala kokonaisuudessa on tietty se, että tämän myötä tuloni muuttuvat säännöllisiksi ja voin alkaa hoitaa itsenäisesti talouttani kuntoon ensi kertaa elämässäni. Lisäksi kun itse perheeni kanssa olemme kokeneet sen, että näiden riippuvuuksien kohdalla paras lopputulos saavutetaan hoitamalla koko perhettä, ei liene vaikea arvata minkälaisiin raameihin tätä kokonaisuutta yhdessä toisten kanssa alamme rakentaa. Ihmeellistä on elämä, mutta toisaalta niin raskas kuin kulunut vuosi taas minulle on ollutkin, toimii Se äärettömän hyvänä esimerkkinä niistä kasvunmahdollisuuksista joita elämä tänään tarjoilee, kuin kysyen haluanko oppia kenties jotakin, vai entiseen palaten alkaa paeta itseäni ja elämää. Luojalle kiitos, en enää jaksa paeta mitään.
Vielä kun tähän lisään sen, että kuluneiden 5vrk aikana olen saanut kirjailtua yli 100000 merkkiä, eli 50 sivua valmisteilla olevaan kirjaani perheemme matkasta uuteen elämään, en voi muuta kuin kädet ristien kiittää saamastani avusta ja rauhoittua viettämään ansaittua, vapaata viikonloppua yhdessä perheeni kanssa.
Kiitos että olette olemassa. Annetaan hyvän kiertää. <3