Joo, siis niin avartavat, en sitä väitäkään. Mutta kun on eri tapoja kertoa asioista. Itselle ainakin vois ennemin tulla himo lähteä kokeilemaan kodeiiniä noiden kirjoitusten perusteella jos sitä ei ois koskaan kokeillu, sitä ajoin vähä niinku takaa. Muokkasin muuten aiempaan kirjoitukseen sullekin jotain.
Edelleen etitään taloo. Oon ny käyny kerran omalla lääkärillä ja se on vähän outo tapaus. Olis ollu paljon helpompi asioida sillä mun vanhalla omallalääkärillä, joka tästä mun riippuvuudesta vastas, mut kai se on hyväksyttävä, et nyt mul on toinen lääkäri ja sillä selvä. Mut kyl mä edelleen odotan, et pääsis äkkiä muuttaan pois täältä, et sais sen uuden alun ja pääsis eroon tosta riippuvaisen maineesta tk:ssa.
Paljos sul menee niit Tramaleita? Ku jos menee suht isoo annosta ni melkein sanosin, et joko vähentelet niillä jonki verran hitaasti tai sit haet codeja. Mut mulle codit oli huono vaihtoehto heti tramalin perään aikoinaan, ku tramalia oli menny paljon ni vasta 25 codia päivässä piti mut normaalina ja siks multa lähti codit uudelleen hanskasta ekan vierotuksen jälkeen. Et toisaalta toimivampi tapa on eka vähentää vähän sitä tramal annosta ja sit lopettaa ibumaxin, parasetamolin ja imocurin avustuksella. Kunnon ittensä kiduttaminen ei kannata, et siks kantsii käyttää noit käsikauppalääkkeitä jelppaamassa ni on sit paremmat mahikset olla repsahtamatta ihan heti ekalla viikolla. Mut jos noi lopetat ni millä sä sit saat ne hermosärkys kuriin?
Ja eiks ne just pahene ainaki pariks viikoks ku mullakin tuli ihan tajuttomat säryt refloista, eikä mulla ees oo mitään hermosärky juttuja? Et sun nyt ainakin kantsii vetää ibumaxia isolla kädellä vierottautuessa, ettet kärsi ihan liikaa ja turhaa, ku refloihin kuitenki auttaa noi särkylääkkeet. Ja imocur auttaa sit sen ibumaxinki tuomiin oireisiin, ku mulla ainakin menee maha sekasin jos otan ibumaxia 1200mg aina kerralla ja useempana päivänä putkeen kahdesti päivässä.
Toi on aika yksilöllistä, että auttaako ns. tavan särkylääkkeet reflakipuihin. Itelläni ei ainakaan auttanut. Kokeilin myös pronaxenia ja clotamia ainakin ja ei niistäkään ollut reflakipuihin mitään apua.
Kokeiliks sä tarpeeks isoilla annoksilla? Siis ku ibumaxia pitää tosissaan ottaa se 3kpl 400mg:sia ja se helpottaa särkyyn ja sit siihen lisäks 1-2 500mg parasetamolia ja imocur mahan oireisiin. Eihän nää montaa tuntia auta, mut jonkin verran kuitenki, ja mulla ne poisti tosissaan sen reflosta johtuvan selkä ja jalka säryn vaik se kipu oli tosi kovaa. Tilalle kyl tuli aina levottomat jalat ja se vasta vittumainen tunne onkin. Mut ei tarvinu kipua kestää joka hetki.
Kyllä lääkärille voi ja pitääkin kertoo jos tarvii lopettamiseen codeja. Lekurin tehtävä on auttaa ja tukee vierotuksessa ja sen pitää myös käsittää, et vaikka henkilö ei oliskaan väärinkäyttäjä ni sillekin tulee reflat, kun se lopettaa opiaatin. Riippuvuus ei oo sama kun väärinkäyttö vaik moni näin luulee. Ja jos lääkäri alkaa syyttään väärinkäyttäjäks siks, et ei haluu järkkyjä oloja lääkkeen lopettamisesta ni sit sille lääkärille voi suoraan sanoo, et näyttää yhdenkin pitkään opiaattia käyttäneen ihmisen, joka ei oo jääny siihen koukkuun. Samalla tavalla oppareihin kuuluu riippuvuus, ku bentsoihinki. Se tulee jos lääkettä on pakko käyttää, eikä se ole väärinkäyttöä jos annokset on ne mitä lääkäri itse on määränny.
Millähän sen käsityksen saiskin muutettua, et ku kaikki aina luulee, et riippuvainen on sama ku väärinkäyttäjä? Kuitenkaa väärinkäyttäjä ei aina oo riippuvainen…
Tipi: Mikä tää juttu on että lääkäri määräs sulle tietoisesti tollasia määriä kodeiinia päivässä? Oliko se a-klinikalla vai mitä. Mitäs ne kodeiini jauheet ja kapselit on?
Eli ensin “lääkäri koukutti mut” suostumalla kirjottaan koko ajan sadan respoja maksimi annoksella panacodeja ja sit aloin tarviin lisää, et pystyin käymään koulun loppuun ja tolet oli noussu ja lääkäri auttamisen halustaan kiltisti kirjotti just niin paljon, ku mä pyysin. Lopulta sain neurologilta riippuvuus diagnoosin ja kerroin asiasta lääkärille. Sovittiin, et vierotus alkaa kun valmistun amiksesta. Annokset oli tässä vaiheessa niin ylhällä, et lääkäri selvitti turvallisemmat vaihtoehdot ja päätti kirjottaa huumerespalla kodeiini jauhetta mulle nimikkeellä kodeiini ylläpitohoito. En tykänny jauheen mausta ja pyysin jauheen kapseleiks ja näin sit tehtiin. Tätä jatku muutama kuukausi ja sit lopetin koulun kesken, ku se 70 kapselia ei enää riittäny päivässä ja halusin vierotukseen. Sit mun lääkäri sopi mulle tapaamisen A:lle ja vierotus alotettiin. Ne A:lla vaihto mun lääkkeet ardinexiin ja hyväksy päivä annokseks 22 tbl. Sit pääsin alle vuodessa kuiville, kunnes mystiset mahakivut paheni.
Kivut vei aina tajun kovuuden vuoks ja lääkkeeks määrättiin tramal. Taas isoilla annoksilla. Sain sadan 200mg tabletin respoja jatkuvalla syötöllä. Mahakivut oli aina tulkittu refloiks joten vasta tollon kuivilla ollessa kun ne palas ni asia jouduttiin kovien taisteluitten jälkeen tutkiin ja paljastu, et sappirakko oli aivan täynnä “hiekkaa”. Kun se leikattiin ni paljastu, et koko rakko oli ollu tukkeuman vuoks poissa pelistä jo vuoden pari ja se aiheutti ne järkyttävät kivut. Tän jälkeen alko viimenen vierotus taas jätti annoksista ja A:lta ei enää uskallettu kirjottaa mun lääkkeitä, ku olin raskaana joten mun omalääkäri kirjotti respat ja mä hain lääkkeet ja vein ne A:lle mistä ne jako ne mulle noin kolmesti viikossa.
Tässä vielä kuvat noista respoista, eli kodeiinikapseli ja vähän normaalia isompi panacod respa:
Kuvat suurenee klikkaamalla.
Ne on 500mg parasetamolia/30mg kodeiinia ja alkon kanssa mun mielipide on aina ei yhtään. Jos ihan pakko on ni eka kertalaisille tulee kahesta ensin hyvä olo ja sit todennäkösesti laatta lentää ja tietää ottaneensa niitä alkoholin kera. Vaan tottunu oppari käyttäjä voi ilmeisesti niitä ottaa parin sidukan jälkeen. Ite en koskaan sotkenu pannareita ja alkoo, koska se on maksan kannalta riski. Mutta älä siis mielellään ota, ku ne toimii ilman alkoo ihan hyvin jo sillä kahen tabletin annoksella. Säästä siis huomiseen. “Yliannostus” voi aiheuttaa vitullisen kutinan, pahan olon ja pahan heikotuksen jo ilman viinaaki.
No kerro raportti tänään. En siis oikeesti tiedä tosta alko+parasetamoli+kodeiini kombosta, koska ite en ikinä sitä testannu parasetamolin maksaa rasittavan ominaisuuden vuoks plus siks, et kodeiini vaan toimii parhaiten semmosenaan tai bentson kanssa. Alkoo se aine ei siis kaipaa yhtään. Kaveri oli joskus jätkäkaverinsa kans vetänu viinan kans parit codit ja ne oli ollu hetken syvällisiä ja sit ne olikin oksentanu vuorotellen vessas. Romanttinen ilta.
Onhan se niin, mutta tarkkailussa ja SIC!-merkinnällä respoissa nuo isotkin annokset onnistuu. Se vaan ei tee mahalle kovin hyvää tuo ibuprofeeni… Eli en suosittele senkään liikakäyttöä plus, että kodeiini ilmeisesti aiheutti mulle ne sappikivet, mistä seuras sellasta tuskaa, ettei sitä oo helppo edes kuvailla. Helposti verrattavissa synnytykseen se kivun kovuus, eli terve mies ei sitä koskaan tule edes kokemaan elämänsä aikana. (siis niin kovaa kipua) Vaan harvat asiat sattuu yhtäpaljon, ku sappikohtaus. Eli kantsii välttää kodeiinin liikakäyttöö.
Mä oon syöttäny useille täysin vasta-alkajille näitä (no en ihan väkisin sentään!)… Annokset alko 150 milligrammasta. Se on semmonen hyvin kolahtava, muttei KÄYTÄNNÖSSÄ vaarallinen annos. Periaatteessa varmaan ihmisen voi tappaa jo jollain neljällä tabletilla, jos se saa jonku kohtauksen tai jotain.
Jees, kokeilin kyllä eikä jeesannu vaikka kuinka ois niitä mättänyt. Ei auttanu kaikkia ym. ottaminenkaan yhdessä. Reflakivut oli ja pysy. Ainoot mitkä jeesas oli tannopon, kodeiinipitoiset yskänlääkkeet ja muut opiaatit. Bentsot jeesas toki levottomuuteen ja siihen et sai yöllä ees pienii pätkii nukuttua.