. Http ://selviaelamastanyt.blogspot.se
100 tapaa selvitä elämästä hengissä !
Ei varmaan kuulu mikään kategoriaan täälä mut uskon et luettuaan tän moni
saa uutta potkua elämään ja jos ei ni ainaki hetkeksi tiedon et jollain muulla menee vielä paljo paskemmin
peliriippuvaisenpaivakirja.blogaaja.fi/
Peliriippuvaisen ns. päiväkirja paranemisprosessista.
https://everythingwillbeokayblog.com/
Olen 24-vuotias nainen Helsingistä jolla on todettu vuonna 2011 Epävakaa persoonallisuushäiriö, alkoholiongelma ja uutena tuttavuutena peliriippuvuus.
Tavoitteenani on pohtia blogissa omaa sairaudenkuvaani, kaivaa uusia näkökulmia esille internetin ihmeellisestä maailmasta ja toivottavasti jopa antaa vertaistukea niille jotka ovat oman raittiutensa alkutaipaleella, ns. harkintavaiheessa ja jotka ovat kiinnostuneita muuten päihde- ja mielenterveys kuntoutumisesta.
Toivoisin kovasti kommentteja ja mahdollisesti keskustelua.
Soili Kajaste ja Juha Markkula - Hyvää yötä - apua univaikeuksiin
En voi suositella, sillä todella väsynyttä ja puuduttavaa settiä ja jo hyvin unettavan esipuheen aikana nukahdin.
peliriippuvaisentarina.wordpress.com/ omaa tarinaani peliriippuvuudesta ja peliveloista.
hopeareuna.wordpress.com/2015/1 … sti-isani/
Omia ajatuksia, oman pään sisältä. Kirjoitus alkoholisti isästäni tulee syvältä sielusta. Keskustelua kannatetaan oikein mielellään, mikäli ajatuksia herää.
Blogissa käsitellään alkoholin eri vaikutuksia, keinoja ja apua niiden jokapäiväiseen
hoitamiseen…
[Hei katana1200! Ethän linkitä jokaista blogipostausta erikseen tähän ketjuun. Tarkoitus on kerätä eri blogien osoitteita, jotta lukijat löytävät itseään kiinnostavat ja voivat ryhtyä seuraamaan blogia. Kiitos. Yst.terv. Päihdelinkin moderaattori]
Janet G. Woititz - Irti noidankehästä (1989)
Alkoholistien aikuisille lapsille suunnattu kirja. Tosissaan lukemisen arvoinen opus, jos tätä ongelmaa taustalta löytyy.
Tässä todetaan että alkoholismi on koko perheen sairaus, koska se sairastuttaa kaikkien siinä olevien ihmisten tunne-elämän, eikä pelkästään alkoholistin tunne-elämää, kuten juoppo itse saattaa kuvitella. Kuvataan niitä yleisimpiä tapoja joilla lapsi rupeaa oirehtimaan, kun on kasvanut perheessä jossa sairastetaan alkoholismia.
Kalle Lähde: Happotesti
Karu mutta samalla hyvin viihdyttävä kirja alkoholistin elämästä. Tämän jälkeen ei todellakaan tee mieli juoda.
Blogini kertoo minusta 17v.narkomaanina Chipsinä ja nyt 43v.toipuneena perheen äitinänä ja yrittäjänä Sirpa Johannana.Naimisissa olen ollut kohta 22v. Käytin suonensisäisiä huumeita nuorena ja myöhemmin alkoholi oli pitkään paras ja ainut ystäväni. Raitistuin nuorena ensin huumeista ja sitten viinasta lopulta 11v.sitten. Kirjoitan päihteiden käyttöajoistani ja nykyisestä raittiista elämästäni.
Päihdelääkärin vainoharha. Itsetulkintaopas medisiinareille. Oskari Mänty (2014).
Tyhjä koti. Lääketieteen lisensiaatin syvällistä pohdintaa elämän mielekkyydestä. Irene Koivu (2014).
blogbook.fi/piikittajastaperhonen/ Kirjoitan huumeiden käytöstäni, alkoholismistani ja niistä toipumisesta & raitistumisesta. Kirjoitan Blogbook sivustolla Lifestyle osiossa Piikittäjästä perhonen
Sydämen kieli on kokoelma Bill W:n kirjoituksia Grapevine -lehdestä ajalta 1944 - 1970.
Blogini vaihtoi alustaa ja jatkossa sitä pääsee lukemaan osoitteessa http://www.helvetistataivaaseen.blogspot.fi
Blogi kertoo entisestä elämästäni huume- ja rikollismaailmassa sekä nykyelämästä perheenisänä ja “normaalin” elämän opiskelijana. Nyt kuivilla 5.5v tuosta kaikesta paskasta. Blogin pääpointti on vertaistuki.
Kirjoittajia/lukijoita tarvitaan lisää muutama. Etusivu Rajattomat.blogspot.fi, minkä kautta voi liittyä liittyä ryhmään ellei ole pahaa AA-allergiaa. Ryhmä ei ole virallinen AA-ryhmä.
rajattomat.blogspot.fi/[/url]
(ja mielestäni hauska kuva)
jeesmies.com/wp-content/uplo … RAPULA.jpg
Raitista päivää toivottaen Sisko
Rune Holmström: Kaksoisdiagnoosi
Humoristinen kuvaus alkoholistin elämästä. Nimestään huolimatta keskittyy alkoholismiin ja tulee mieleen että tämän henkilön mielenterveysongelmat ovat vain alkoholismin seurauksia.
Teemu Kassila & Kalervo Koskela: Ihme alkaa nyt - uusia näkökulmia riippuvuuden taustoihin ja hoitoon
Tästä vähän luettevaa:
ammat.fi/blog/alkoholismi/
-Alkoholistivanhemmat on vähän kuin hiivatulehdus ja peräpukamat: niistä tulee yleensä keskustelua lähinnä luottoihmisten kanssa, muutoin ei välttämättä aina jaksa ottaa tätä teemaa esiin. Itse olen tosi huono kestämään sääliviä katseita, enkä myöskään aina jaksaisi lohduttaa muita siinä kohtaa, kun mun elämänfaktat heitä järkyttää. On usein ollut helpompaa vain olla hiljaa ja jättää jakamatta.
Älkää antako kannen hämätä, tämä ei ole mikään rakkauskirja.
Kirjailija Marian Keyes “Rachelin loma”.
Kirjassa juhlia rakastava Rachel joutuu yliannostuksen (“pienen virhearvioinnin”) jälkeen hoitoon. Hänen itsensä mielestä hoitoa ei tarvita, mutta läheiset tuntuvat olevan toista mieltä. Pikkuhiljaa vyyhti aukeaa.
Tää kirja herätteli. Välillä sai nauraa silmät vedessä, ja välillä avasi omiakin silmiä. Huomasi samaistuvansa päähenkilöön.
Ei ollut masentava, vaan toiveikas tarina.
Allekirjoituksessa linkki blogiini, johon olen vajaan vuoden päästellyt pahimpia höyryjä.