Jostain syystä pamit auttaa kipuunkin. En tiedä onko kyseessä sekin, että se auttaa poistamaan kivun tunnetta, eli se ettei ajattele kokoajan sitä kipua. Monesti, kun liikaa pyörittelee kipua päässään, niin se vaan buustaa sitä. Henkinen ja fyysinen kun niin voimaakkaasti on sidottuna toisiinsa. Keho ja mieli toimii käsikädessä.
Ai kuinka paljon tää kipulaastari onkaan auttanu mua! Oon kohta jo jollain tavalla kivun kanssa yhteiskuntakelpoinen. Pään kanssa en, mutta kivut on helpompia kestää nyt.
Onneks otin yhteen sen lääkärin kanssa niin, että sain tän. ![]()
^ Ja sähän voit Rikkonainen pyytää vielä nostamaan sen sun laastarin annoskoon siihen 10 mikrogrammaan.
Kun eikös sulla nyt ollu se 5 mikrog. laastari…?
Tietty jos toi sun nykyinen vitosen norspan auttaa tarpeeks, niin eihän sitä sillon kannata suurentaa ennen ku on pakko.!
Kun toi bupre tahtoo olla lääkkeenä sellasta, et se toleranssi nousee vaan, niin sikälikin on parempi aloittaa ja yrittää pysyä mahd. pienessä annoksessa alkuvaiheessa, niin jää sit sitä nostovaraa vielä jatkoa ajatellen.
^ juu mulla on nyt se 5mg laastari. Oon nyt ihan tyytyväinen siihen, on aika hyvä olo. (Varmaan aika suhteellinen käsitys…) ![]()
nyt pärjään tällä, mut täytyy varmaan jossain vaiheessa vaihtaa kuitenkin siihen 10mg laastariin. ![]()
Mulla on tallella se hermokipu, mut gaba on vaikuttanu siihen noi 15-20%. Eli ihan hyvin. En mä kivutonta elämää enää edes lähde toivomaan, mutta jos hippasen ois kivuttomampaa niin aamen. ![]()
^^^^
Minulla meni joku hmm… Ehkä kolmisen kuukautta kun vaihdettin vielä sitten siihen 10mg. Lääkäri kyllä totesi siinä, että se on kyllä maksimi. Mutta tosiaan, niin kuin tuolla toisella puolella kirjoitin, niin sitten piti lisätä toinen lääke rinnalle kun vaikutus ei riittänyt, niin lopetettiin koko laastari. En tiedä olisiko sitten 15mg auttanut yksinään mutta sitä ei lähdetty kokeilemaan. Mietin vaan, että oisko se nyt oikeasti ollut liikaa. Lääkäri totesi, että en pystyisi töihin sillä annoksella…
Onko joku jolla ollut 15 tai on, onko sen käytön alussa ollut sekavuutta tms?
^ Ei se lääkäri etukäteen mistään kristallipallostaan voi nähdä, kuinka jokin lääkitys/annostus kunkin työkykyyn ja yleensä elämän sujumiseen vaikuttaa
. Yksilöllisiä juttuja, jotka selvinnevät vain kokeilemisen kautta. Lisäksi nuo buprelaastarit(Ihan kiltisti iholle liimattuina siis) nyt ovat kutakuinkin vähiten päätä sekoittavaa tavaraa, mitä tulee huumekipulääkkeisiin. Tietty ne tyystin tolettomalla saattavat aluksi päähän pärähtää ja annoksen nosto voi tuntua hetken muutoinkin, kuin vain kipua lievittävästi, mutta varsin nopeaan useimmat noihin tottuvat, kun taas suun kautta otettavissa lääkkeissä voivat sekavuutta aiheuttavat ym. ei-toivotut sivarit olla joskus hyvinkin sitkeässä. Eipä siis järin vankka perustelu lääkäriltä IMO
. Ja kivut voivat haitata työntekoa huomattavasti enemmän, kuin kipulääkitys, riippuen toki hieman työnkuvasta.
Ei se tole hirveesti nouse pienillä annoksilla, vuosia pitänyt laastaria ja hyvin toimii. Läpilyöntikipuun sain OxyNormia joka ei toimi Bupren kanssa, sitten otan teemun ja se jeesaa.