Parhaimmat Onnittelut onnistuneesta Kreetan matkasta!?
Jatka täällä kotosuomessakin maltillista linjaa!
t. Juhani
Parhaimmat Onnittelut onnistuneesta Kreetan matkasta!?
Jatka täällä kotosuomessakin maltillista linjaa!
t. Juhani
Kiitoksia ???
Täällä kotona nyt istuskelen ja kuuntelen musaa. Mietin päivällä että ottaisko pikkuse ja kuuntelis musaa mutta hyvällehä tämä kuullostaa ilman alkoholiakin. Toisaalta vaihtoehto on vielä avoinna koska tuolla on pullo glökiä. No katsotaan….tämäkin on jo parannusta entiseen koska monesti nappasin heti pari terävää töistä ja kaupasta tullessa.
Nyt alkaa olla pari kk kämmäilemätöntä aikaa. Hyvää viikonloppua kaikille vöhentäjille…ja lopettajille kanssa. Sanotaan vaikka että kaikille parantajille
Tässä oon kanssavähentäjien juttuja lukenu ja tänää mielee painui ihmisten syyt juoda.
Miksi mä juon?
No itse koen että mä tykkään iha eniten siitä eka noususta. Ja et aivot vähä nollaa…siinä arki ajatukset vähä unohtuu ja on jos ei juo liikaa ni iha kiva fiilis. Ehkä pää syy on et mä tykkään olla siinä mukavassa nousu humalassa. En tiiä…en o yksinäinen, en ressaantunu, en mitää, tykkään vaa pikkuse huppelis olla. Ja siitä kai se pää syy emä jurrisekoiluu onki. Sitä vaa hakee sitä uutta nousua ja hyvää fiilistä. Ja sit ku tarpeeks sitä jahtaa ni…
Eile meni yks lasi glokiä ja siitäki tuli vähä kurja olo. Johtu varmaa osalta päivän kolmannesta korona rokotteesta ja pitsasta minkä söin. Oon syöny aika puhtaasti lähiajat.
Ja yks syy miks kiva olla huppelis on se et etulohko vähä löystyy ja voi olla vähä tyhmä iha rauhas ? kuulostaa varmaa erikoiselle mut mä nautin siitä.
Tutulta kuulostaa. Humala tuo hyvänolon tunteen ja velat muuttuvat saataviksi. Kohtuudella mikä ettei, jos kohtuudessa osaa pysyä. Stressi muuten on salakavala. Minä en ainakaan tiedostanut sitä itse, en edes sitäkään osannut ihmetellä, miksi rentoutumista tarvitsee saada joka ilta, jotta pystyi vähän huilaamaan ja tuntemaan positiivisia tunteita sen päivästä toiseen selviytymisen keskellä.
On kai kaikilla stressiä. Mikä sit on liikaa ja mikä ei onki taas jatkopohdinnan aihe.
Nyt pari kk ns vähentäjän elämää takana. Huomioita. Unet rautaa. Ei tee mieli alkoholia niin usein. Vaikuttas aika hyvälle. Nyt tiedän että on parit juhlat tulossa. Niihinki suunnitelma tehty. Mökki vkl poikien kanssa. Ennen olisin ottanu terävää ja kaikkee mitä pystyy pari päivää ja su henkihieveris kotii.
Nyt otan päkin (24)olutta ja vähän viiniä mukaan.
Samoin ystävä perheen kaa pikkujoulut toisella mökillä. Sama suunnitelma jatkukoon sinnekin. Siinä tulee jo näillekin viikonlopuille entiseen nähden roima vähennys. Ja ehkä darra ei kestä kuutta päivää.
Tuolla joku sanoi ettei usko vöhentämiseen. Kumma ajatus tämäkin. Jotenki itellä semmone ajatus tässäki et jos esim puoli vuotta - vuoden selviäis hyvin ni uskon et on tsänssejä. Semmosessa ajassa uusi elämäntapa kerkee jo vähä tehä aivoihin uusia polkuja. Tietty siitä sitä vanhaa rataa lipsuu jos ei o tarkkana. Ehkä jos saa tarpeeks positiivisia kokemuksia alkoholista ni niitä tapoja alkaa luonnostaa jatkamaan. Koska saatte uskoo mulla on myös hyviä kokemuksia sen kaa.
Ja jos oppis olemaa ottamatta niitä teräviä. Niide kaa mulla oikeastaa ainoat ongelmat tullu. Niitä jos otan ni aivot ei kerkee painaa jarrua ennen ku ollaanki niinsanotusti pelti kiinni. Olen ainakin itse toiveikas tilanteesee.
Ehkä täs kaikkein pysäyttävin juttu oli jotenki se teksti mitä oon täs kuullu ni vaimo puhu tos kavereille jostai meidä alku tapaamisista ja se mainihti siinä sivumennen et oli toi mies kyl aikamoinen känniääliö sillonki. No semmosta se on mulla aina sillontällön ollu aina. No…tässä yritetään parantaa tilannetta.
En o ikinä aiemmin pystyny pitää suunnitelmaa mieles näi pitkää. Joskus tullu jotai kämmäiltyy ja sen jölkee hirmu morkkis et nyt parantuu tää. Mut sit joskus aina sama show taas menos. Ja vanhoja ei muisteltu koska nehä on niitä ikäviä muistoja. Ehkä sitä blokkaa ne tarkotuksel.
Nyt ei o morkkista eikä ikävää oloo ku miettii niitä. Ja ne on kyl muistis.
Katsotaan parin vuoden päästä jos vielä tänne kirjoittelen et onko vähentäminen mahdollista vai ei.
Eihä tää ny mahdottomalle kuulosta. Vai kuullostaako.
Älä ota teräviä. Pysy miedoissa jos otat. Nää eväät riittää Mul vähentämiseen…
Noniin. Hyvää keskiviikkoa vöhentäjille.
Nyt on mennyt taas aikaa viime kirjoittelusta mutta täällä ollaan.
Oli tuossa ns poikien reissu mökillä kaveriporukan kanssa ja aika kosteat juhlathan ne oli. Mutta pysyin suunnitelmassa ja kahta terävää ruokamaljaa lukuunottamatta ei teräviä ja toisena päivänä menin ajoissa nukkumaan enkä juuri enää juonut. Olokin oli aika hyvä jo maanantaina tietysti univelka painoi mutta aamulla kaksi tuntia urheilua ei tuntunut huonolle ja elämä jatkui aika hyvin. Monesti tuollaisen viikonlopun jälkee torstaina ei ole ollut vielä kunnossa joten vähennys on taas onnistunut. Sunnuntainakaan en enää ns loivennellut.
Seuraavat juhlat ns suunnitteilla noin kuukauden päähän ja siellä tavoitteet taas samat. Tiedä vaikka olisin selvinpäin sinne asti. Eihän tuo taas janota…mutta katsotaan.
No päivitelläänpä kuulumisia oman vähentämisen saralla.
Viime vkl oli mökkiviikonloppu kaveri pariskunnan kanssa. Eka ilta meni iha hyvin mutta toisena iltana join hieman liikaa. Ainut mikä sattui oli pieni sanaharkka vaimon kanssa turhasta asiasta. Mutta eilen oli kieltämättä aika komea kanuuna. Pysyin kuitenkin kahta ruokamaljaa lukuun ottamatta miedoissa juomissa ja viinissä ruoan kans. Tässä näiden mökkireissujen välillä olen juonut muutaman lasin glökiä en muuta. Eli vähennettyhän tässä on. Aiemmin kuitenkin otin aika lailla joka viikko jotain ja kerran kaksi kuussa niin sanotusti kunnolla.
Tänäänkin kävin jo aamulla salilla ja nyt iltavuoro töissä. Niin sanotusti oloja viikonlopusta ei enää ole. Joskus tälläisen viikonlopun jälkeen kurjuus on helposti jatkunut jopa torstaille asti että on kai määrät vähentyneet.
Tuli tuosta sanaharkasta vielä sen verran mieleen että olen jotenkin nyt lähiaikoina ollut enemmän herkillä ja saattanut niin sanotusti suuttua sellaisista asioista joista ennen en olisi suuttunut. Olen kyllä tehnyt töitä hieman liikaa koska töissä ollut vajaa miehitystä ja ehkä sitä kautta pikku asiat alkavat niinsanotusti vituttaa. Vaimollakin ollut työressiä ja se on kyllä kotiin tullut kanssa. Pittää iha tässä keksiä jotain mukavaa tekemistä mikä ei o dokaamista kyl.
Nyt on onneksi tulevalla listalla aikaa olla perheen kanssa ja rentoutua.
Paluu tänne.
Tuntuu jotenki turhalle kirjotella ku ei mitn erikoista. Juominen ollu ns kivasti hanskassa. Kaks pikku darraa kuukauden aikaa. Paljon töysin tipattomia päiviä.
Mut se kai se on Pittää muistaa asioita et ei palaa vanhoihin virheisii…
Hyvää uutta vuotta kaikille.
Dodii. Taas kuukausi menny viime kirjoittelusta mut taas palattiin palstalle. Tilanne mennyt hienosti.
Itekki tos kaverin tuki lakossa. Se päätti olla tipattomal ja Meikku löhti huviksee mukaa. Tai lupasin et jos ns tärkeät juhlat ni sit saan ottaa ja ne onki ens viikol. Tulee siin kolme viikkoo tipatonta. Katotaa ny maistuuko.
Aika vinkee homma et ny ei tunnu lainkaa sille et ”pakko” olla juomatta et hirmu suoritus. Kuha ny oon vaa…siinä se menee sivussa.
Ja ehkä tärkeimpänä mikä itelle tulee mielee et ei o morkkiksia ollu jos on ottanu ku ollu homma hanskassa niin sanotusti. Enne ehkä oli semmone morkkis et hitto ku tuli taas otettua. Et en o ottanu niistä vähistäkää juomisista ressiä. Jotenki semmone olo näin se ns normaali ihmisellä pitää mennäkki.
Nyt kun ei vaa unoha ja pitää tän ni hyvi menee.
Tosi hyvä kyl lukee teidän kaikkien ajatuksia täst hommasta.