Zypadhera injektio

Hei, mitä mieltä olette Zypahera injektiosta?
Kokemuksia?

ZYPADHERA 210 mg, 300 mg ja 405 mg injektiokuiva-aine

Piikillä olatsapiinia (neurolepti) voi olla ihan paikallaan jos joku kärsii akuutista agressiivisesta psykoosista tai skitsofreniasta. Kovat on sielläpäin myrkyt :mrgreen:
Ei ole omia kokemuksia ja toivottavasti en tule niitä koskaan saamaankaan.

Parempi vaihtoehto tuo injisoitava olantsapiini on, kuin mitä haloperidoli (Serenase) tai tsuklopentiksoli (Cisordinol) on. :angry:

En muista/tiedä millä lepti-injektioilla ne ovat mua joskus sairaalassa tainnutelleet, mutta voin kertoa, että mukavia kokemuksia ne eivät millään muotoa olleet :imp: . En tiedä, onko aloittajalle lääkärin toimesta määrätty tuota lääkettä, mutta siltikin suosittelisin mahdollisuuksien mukaan sitä välttelemään, jollei se sitten ole hänen skitsofreniaansa ainoa sopiva apu :confused: . Jos aloittelija taas aikoo tuota jossakin pähkähullussa “viihdemielessä” vedellä, niin älä helvetissä ainakaan vedä sitä I.V.:nä.. Tuo on käsittääkseni I.M.-injektioon tarkoitettua ainetta :question: ja I.V.-käytöllä saattaa olla todella lopulliset seuraukset.

Kun olin osastolla niin siellä jaettiin IHAN kaikille serenaset, noin niinkuin automaattisesti. Sitten ihmeteltiin kun kukaan ei pystynyt lukemaan, rivit vaan hyppivät silmille. Mitäpä muutakaan osastolla voi tehdä kuin lukea tai polttaa tupakkaa?
Kai se oli jonkinlainen rangaistusmuoto sitten.

^ Kai tuo tehdään pitkälti sen vuoksi, että hoitohenkilökunnalla on helpompaa, kun potilaat vain istuvat tai makaavat tuijottelemassa seinille silloin, kun hereillä pysyvät. Eihän tuo potilaita mitenkään auta, mutta hoitajat saavat rauhassa juoda kahvia ja juoruilla päivät/yöt pitkät :unamused: . Olisihan se mukavaa, jos mullekin maksettaisiin tuosta kahvinkittaamisesta ja esim. Plinkkiin kirjoittelusta. Maksetaanhan mulle tästä toki tuo eläkkeeni, mutta hoitsun palkka lienee kuitenkin suurempi, vaikkei sillä hirveästi rikastumaan pääsisikään.

Joo, tuli taas ehkä hieman tylyä tekstiä :confused: . Kyllä mä joskus olen ihan asialliseenkin hoitohenkilökuntaan törmännyt ja tuskin olisin enää hengissä, jollen olisi lataamossa silloin tällöin piipahtanut, mutta mulla nyt vain sattuu olemaan sen verran paljon paskoja kokemuksia mielisairaalasta ja muistakin MT-palveluista, että tämä mielenilmaisuni mulle suotakoon. Hankala potilas taidan olla. No, sen vuoksi mä kai noiden mainitsemieni instanssien asiakas olenkin, koska mä olen hullu. Hulluilla monesti saattaa ilmetä hieman hankalaa käytöstä :open_mouth: :unamused: .