Yrtit sun muut Luontoäidin antimet

Jotain luomua luonnosta tai kukkakaupasta, syöden, polttaen tai teenä nauttien. Itse en ole mikää kroisos, siksi pajauttelu sillon ku rahaa. Siks kysyn teilt kokeneemmilta
mitä luonnosta kannattaa vetää huivii, ettei ite tartte kokee mitää totaali trippejä flippaamisen rajoille.
Semmoset mukavat pöhinät jos jostain sais, niin mistä? :confused:

Ei ole olemassa kannbikselle korviketta,jos haluat kannabista saataville tarpeeksi on sun kasvatettava ite,tai sit meet vaikka töihin niinkö kuulemma ihmiset tekee.
Ilmastointiin ja natikkaan ei paljon mene,loppu onki kiinni sitten siitä kuinka kärsivällinen oot…

Tää on yks mun favorite aiheista. Tosin ei päihtymistarkoituksessa vaan lääkemielessä… Mäkikuisma auttaa masennukseen ja unettomuuteen. Sitruunamelissa+kanervankukka+humalankäpy-teetä myydään unettavana. Laventeli käy myös… Yrttilääkintä on oikeasti melko jees. Se kasvien keräily myös… :stuck_out_tongue: Parvekkeelta saattaa löytyä kuitukannabista ja syksyllä taikatatit tulee kerättyä messiin… Mikäli on niin varaton että ei ole varaa ostaa laastaria, voi käyttää aloe veraa tai piharatamoa, tehoaa. Lisäksi pajun kuori sisältää samaa ainetta kuin mitä aspiriinissa on… Kasvatan itse sitruunamelissaa ja basilikaa joka vuosi. Tosin en päihtyäkseni…

Mäkikuisma buustaa jotakin, mutta osaa lääkkeistä (e-pilsut ja mielipide-lääkkeet pahimpana) blokkaa… Voi aiheuttaa serotoniinisyndorooman, mutta tehoaa useaan ongelmaan kuten keskivaikea masennus ja rauhoittaa… Itse ostan tänä vuonna laventelia parvekkeelle, se tuoksu todella rauhoittaa… Särkynyt sydän-kasvista pitäisi saada pienet rauhoittavat olot, mutta mitä joskus hirveissä niskuissa ja vittuillakseni niitä muutaman kasvin söin, ei kyllä tuntunut auttavan…

Luonnossa on oikeasti järjettömästi potentiaalia. Monia kasveja kun yhdistää, saa lähes lääkettä… Usein teen muodossa… Seuraavaksi mä rakennan ekologisen mökin ja alan elää jonkun vesistön lähellä ja metsä lähellä… Parhaat päihteet ovat luonnosta kerättyjä… :smiley: Siemenet saa itse kyllä laittaa… :wink: On monia ulkomaisia kasveja joiden siemet ovat laillisia jos on vain puutarhurin virkaa… :slight_smile: Kesä tulossa, parveke/piha jeesaa; tosin kiire alkaa tulla… :unamused: Esim papaver somniferum ja Anadenanthera peregrina. Monivuotisia erittäin hankala, joskus mahdoton Suomen oloissa kasvattaa… Itse en enää tuohon ekaan ainakaan koske ku olen lopettanut…

mulla kasvaa papaversomniferumi ikkuna laudalla… tosin en yritä saada siitä mittän päihdettä aikaiseksi…
kun se saa aika vähän auringonvaloa ja en usko et se alkaisi alkaloideja kovinkaan paljon kerämään.
pituutta on jokin reilu 20cm. mut ne näyttää vähän laihoilta ei ole vielä varsinaista vartta alkanut kasvattaan pelkkiä lehtiä. mut kysymykseen.
päivänsinisiemeniä löytyy… tosin ne on aika yliarvostettuja. 750 siemenen doseja oon muutaman kerran ottanut ja joskus pienempiä mut toi 750 oli ainut mikä sanoi sillai jotai… alkoi muodostumaan lattialle sellasia isoja molekyylien muotoisia kuvioita ja värit muuttui todella kirkkaiksi… mut enimmikseen se oli vaan sellaista henkistä… ja se meni ahdistavaksi… tuli tosi likainen olo. näin kaikessa asiassa vain saastaisuuden…
olin syönyt jotain grilli ruokaa ennen sitä niin se tuntui vatsassa aivan kauhealta… mut se alku kun alkoi toimimaan oli todella euforinen olo…
daturat voi kasvattaa itse… valeriaanan juurista voi keittää teetää " mikä se itse kasvin nimi oli?"

^rohto virmajuueri on valeriaana. ja ite kysymykseen oopiumin polttamisesta tulee mukava pikku pöhnä.

Mä oon hakenu aikoinaan vaan porukoiden unikoita pihalta… Ihan hyvin ne kuivatettuna toimi. Yllättäen loppui siementäminen kun kaikki vein… Mutta siemeniähän saa tilattua mitä vain. Unikoista jos aikoo saada ihan oopiumia viiltämällä ulos, ei kuulemma (puutarhurien mukaan edes) Suomen kesä riitä. Silti niistä saa ihan hyvän kokoisia kotia. Täällä oli aikoinaan ollut lamput, joilla sai unikosta kunnon sadon. Yllättäen kuapungin pääpuutarhuri sanoi että niitä pöllittiin niin hyvään tahtiin, että oli pakko poistaa…

Haluaisin peyote-kaktuksen. Tosin tuskin koskaan tulsiin sitä tappamaan jos sen hankkisin. Eikä ole edes tislaukseen laitteita… Mutta, kyllä luonnosta paljon kaikkea saa. Unikko vaatii periaatteessa sen 2v eli se pitäis talvehtia… Pihan jos omistaisi, niin olisi helpompaa; ei oikein jaksa rakennella parvekkeelle mitään suurempia altaita, että saisi jonkun kukan talvehtimaan… Onneksi qq viihtyy ämpärissä ja sen saa sisälle talveksi jos sitä haluaa kasvattaa…

Miten mä saisin kaktuksen kasvamaan siemenistä kun edes Damista ostetut, helpoksi kasvattaa väitetyt bonsai-puut, eivät siemenestä lähteneet. Nyt kokeilen ehkä toista mutta odotukset ovat ±0… Missä tahansa muualla jossa kesä olisi edes vähän pidempi… Täällä tulisi olla ihan normi-huonekasveille (vähänkin herkemmille) olla talveksi kasvi-lamppu, koska talvella kukat ovat kuolemaisillaan… Ellei nyt ole kasvattanut useamman vuoden ja saaneet tarpeeksi kokoa kestää se prkleen pimeä aika… :imp: :smiling_imp:

Unikon voi istuttaa myös juuri ennen, kun lumet sulaa maasta. Näin tehtäessä se talvehtii heti ja kauniin kukan saa jo samana kesänä.

Väri nokkosta saa kukkakaupoista. Toimii miedon sativaisesti jos tolet alhaalla. Joskus tuli koristeena kasvateltua
ja pienessä nousuhuppelissa sitten polteltua. Testasin myös selvinpäin ja kyllä se jotain sanoi.
Voi toimia hyvinkin jos tekis jotain 10x:ää.

Taidankin ostaa taas semmoisen. Laitan sen tuohon perunoiden viereen ja teen siitä jotain x:ää joskus syksyllä jurrissa. Mikäköhän on värinokkosen vaikuttava ainesosa? En kerkee nyt itse tutkimaan, koska lähen uistelemaan Kuhaa. (Kukka ja kalastus=1) Jos joku viitsisi selvittää tuon vaikuttavan aineen niin olisin erittäin iloinen.
Ja vielä=
Kärpässieni toimii oikei valmistettuna miedosti. (Miedosti jos verrataan isoon kasaan taikasieniä tai vaikka 3-4 lappuun 6h sisään) Pantterikärpässieni on vielä 3 kertaa punakärppäriä vahvempi.
Älkää nauttiko alkoholia jos meinaatte kärppäreitä vetää. (Voi joutua Dialyysikoneeseen loppuelämäksi.)

[Poistettu kasvatusohjeita -Päihdelinkin moderaattori] Ja nyt Vetämään Kuhaa.

muskottipähkinän vetäminen jä päristely on joko paskanjauhamista tai kehon myrkytystilan hakemista sillä en saanu mitään oloja, seuraavana päivänä kylläkin 44grammasta krapula-, ruoka ja kehon myrkytystilan…
suippumadonlakit kuulemma toimii hyvin myöskin?

itsekin tykkään nykyään vierailla enemmänkin maustehyllyllä, ja olen innostunut tästä kasvatuksesta niin että tänä kesänä kasvaa mökillä kasvit. lääniä löytyy vaikka muille jakaa ja suvulla periytyneet setäni alle 99 peltoa, joista murto-osa ei käytössä. niistä liikenee joku kulma pikku kasvattelua varten :slight_smile:. mutta pitääkö unikko ostaa ihan siemeninä siemenhyllystä vai onko ne niitä mitä kaupan maustehyllyltä pieniä mustia?
ja mitenkäs muskotti kukan polttaminen? näitä legendoja piisaa <3
[Poistettu valmistusohjeita -Päihdelinkin moderaattori]