Yritystä Peliin Taas!

Hei! Uusi (vanha) Plinnkiläinen ilmoittautuu päiväkirjamaisesti takaisin kanssakäyjien matkaan…Olen aikaisemmin kirjoittanut tänne eri nimimerkillä, sillä ei liene tässä kohtaa merkitystä. Statukseni tällä hetkellä on se, että aika raskaasti juopotellun kesän jälkeen olen ensimmäistä päivää juomatta. Tukena antabus. Eilisen “loivennuksen” (ainoastaan 10 pikkutölkkiä olutta) jälkeen sain nukuttua harvinaisenkin hyvin. Yli 12 tuntia. Kesäloma takana ja nyt ottanut vielä pari ylimääräistä lomapäivää kootakseni itseni aloittamaan työt. Iältäni +50v (mies) ja alkoholiongelma siinä mittakaavassa, että päiväannokset pyörineet jo toista kuukautta 12-24 kpl välillä. Ammusta tasaisesti iltaan. Ihme on, että kroppa kestää. Tällä hetkellä lähinnä ilahtunut olo siitä, että ainakaan tänään en juo. Jo tuon antabuksen ansiosta. Viimeiset 10v mennyt sellaisella rutiinilla, että välillä useampi (jopa puoli vuotta) täysin juomatta, sitten taas “yhden” kautta repsahdus. Palailen paremmin, kommentit ovat tervetulleita!

Moi ja tevetuloa, hienoa kun olet lähtenyt lopettamaan uudelleen!

Itse olen nyt kolmatta päivää vasta juomatta ja täällä Plinkissä ihan uusis. Tsemppiä kovasti, antabuksesta mulla itsellä ei ole kokemusta, mutta hyvä kun olet ottanut sen avuksi! Pyöri paljon täällä ja lueskele juttuja, mua se on ainakin auttanut! Päivä kerrallaan ja ollaan täällä toisiamme varten!

UusiYritysTaas kirjoitti

Se, että et kykene olemaan ottamatta yhtä ryyppyä ja sen seurauksena on humalahakuinen juominen, viittaa vahvasti alkoholismiin. Alkoholismista on Googlesta ja kirjallisuudesta luettavissa paljon määritelmiä ja tunnnusmerkkejä. Kannattaa tutkia niitä ja päätellä oletko alkoholisti vai et. Sinulle lienee vuosien mittaan jo käynyt selväksi, että omin avuin tuskin selviät ongelmastasi. Alkoholistille on kuitenkin saatavana raitistumiseen monenlaista apua. Tämä Päihdelinkki on niistä yksi.

ryhmissä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme

Moikka ja kiitos kommenteista LomaPuisto ja Tuve! Tokihan tiedän ilman googlettamistakin, että olen alkoholisti ja tämä on sairaus. Täällä oleminen on tarkoituksena yhtenä kanavana ja keinona sparrailla juomattomuutta…Kokeilen päivitellä kuulumisia (rehellisesti) ja pysyä langoilla lukien myös muiden “matkakertomuksia”…hyvä puoli tässä on tällä hetkellä se, että tunnistan hyvin selkeästi ne vaaranpaikat, joissa aina repsahdan…kuulostellaan!

Vanha viisaus on jotenin näin, että määritelty vaikeus on jo puoliksi voitettu. Eli sulla on hyvät mahdollisuudet selvittää juomisongelmasi.

Tänään et ole yksin

Päivitystä tilanteeseen; edelleen ilman alkoa ja olo alkaa olla jo hyvä. Päivä kerrallaan. Pari päivää sitten oli tunti kerrallaan :slight_smile:

Kun tuntuu paremmalta, niin teeppä jotain mukavaa ja muista syödä ja juoda hyvin.

Kiitos Helistin viestistäsi :smiley: . Tuntuu jo paremmalta ja suht normaalilta. Siinähän tuo yksi vaaranpaikka mulle onkin (tai itselleni ihmetyksen aihe); vaikka kiskon 3-4 viikkoa lähes joka päivä olutta (päiväannos 12-24 pikkutölkkiä), palautuminen (ilman mitään ihmeempiä tärinöitä yms vapinoita) tapahtuu 2-3 päivän kuluessa. Sen jälkeen sekä fysiikka että psyyke on suht normaalilla tasolla. Toisaalta tuona kuvatun putken ajanjakson aikana en saa mitään aikaan. Siis normaaleja kotona tapahtuvia pikku remonttihommia, liikuntaa tms. Itselläni tuo juopottelu saa aikaan pahiten siis ns toimettomuutta, aika pysähtyy, aivot nollaantuu jne. Siksipä olen siitä monen monta kertaa koittanut päästä eroon ja lopettaa ihan kokonaan. Enempi miinuksia kuin plussaa. Työtkin sujuvat jopa kuvaamani putken aikana, kunhan jaksottaa juomisen klo 16-23 väliseen aikaan (ja pienemmillä määrillä, max tuo 12 pikkasta)…sitten taas lomalla lavallinen lähinnä saa pöhnään ja toimimattomuuteen. Summauksena: kovasti tavoitellaan tuon litkun korvaamista muulla ja antoisammalla. Tehdä aine merkityksettömäksi. Pysyn (vaikka lyhyilläkin) rapsoilla täällä matkassa :slight_smile: .

Huomenta arvon Plinkkiläiset! Huomasin juuri, että täysi kymppi (10 päivää) juomattomuutta mittarissa :slight_smile: . Hyvältä tuntuu, joten antaa mennä vaan. Rentouttavaa ja raitista viikonloppua kaikille! Palataan linjoille.

Onnittelut raittiista kympistä. Nyt tarkkana jatkoon.
Voin muuten vakuuttaa että kalja menettää merkityksen elämässä. Alkuunsa tuntui että mitään harrastuksia, siis kalastusta erämaajärvillä, viitsi enää jatkaa. Jatkoin kuitenkin vaikka into sammui hetkellisesti. Pikku hiljaa aloin ymmärtämään että selvänä homma on myös ok. Niin, ja vaellusta olin aina halunnut tehdä. Ei vaan kunto riittänyt. Sen verran se kaljoittelu vaikutti.
Nykyisin elän täyttä elämää ilman päihteitä ja niiden tuomaa ahdistusta. Kuntoa on vaikka mihin. Onhan tuota tullut kuljettua.
Juomasi määrät ovat olleet kovin tuttuja minullekin.
Kovin lähellä olet pyörrettä joka imaisee mukaansa. Eikä siitä pyörteestä enää ominvoimin uida pois.

Putkis 0132

Moikka 0132! Ja kiitos vististäsi. Olen seurannut/lukenut sinun ketjuasi/ketjujasi ja hatunnosto reippailusta, mitä sieltä saa lukea. Luonto on aina ollut tosi lähellä sydäntäni. Tälläkin hetkellä juuri kohta venettä vesille ja kuhaa yrittämään mökillä. Päijät-Hämeessä tällä hetkellä. Eikähön sieltä jotain tule, ehkä. Tai sitten on tulematta :laughing: . Nuo määrät, joista mainitsit, on ihan järjen vastaisia, oikeasti. Kun muunnat ne vuositason juomiseksi, huhhuh. Tuo mainitsemasi pyörre imaisi jo vuosia sitten mukaansa. Iältäni siis en ole mikään poikanen enää. Mittarissa 55v. Ja monen monta kertaa jo lopetettu. Ja aloitettu. Nyt mäkillä ja humisen aamun aktiviteettina alkuun kahvin keitot aamusella (tod.näk. klo 06:00) ja siitä puusavottaan. Tiedän, että elämä ilman etanolia on erittäin paljon parempaa. Siihen pyritään :smiley: .
Tosi hienoja tarinoita sinulla Teltan, Rinkan ja Kahvipannun kanssa olen saanut lukea! Pysytään langoilla. Nyt vesille. Tunti pari ja sitten unta.

Pahoittelut kirjoitus “vihreistä”. kännykällä naputeltuna hyppii…

UusiYritysTaas kirjoitti

Kun alkoholisti raitistumishalustaan huolimatta ajoittain toistuvasti joutuu juomaan, kyse on nimenomaan voimattomuudesta alkoholiin nähden. On puutetta voimasta, siis itseä suuremmasta voimasta. Sen voiman lukuisat alkoholistit ovat löytäneet AA.n toveriseurasta ja sen avulla minäkin olen saanut olla pitkään raittiina.
Samasta mahdollisuudesta voit sinäkin nauttia liittymällä mukaan oman raittiutesi vuoksi.

Tänään et ole yksin