Yksityiset vieroitusklinikat

Hei,

Onko suomessa yksityisiä vieroitusklinikoita niin kuin U.S.A:ssa, esim. Californiassa että sinne mennään viikonlopuksi lääkäri tuikkaa elimistön täyteen nukutuslääkettä ja nukut vieroitusoireet pois. Dr. Phil ohjelmassaan myös on lähettänyt ihmisiä sinne ja on vakuuttanut että fyysiset vieroitusoireet katoavat. Ainoa taistelu on sitten henkisillä.

Kertokaahan tietämättömälle ja mitä ne maksaisi. 10 000$ on Amerikassa keskiverto hinta. Suomessa varmaa ei tollasia hintoja ole :slight_smile:

^ Huoh :unamused: . Katsopa vähän vähemmän Dr. Philiä.

Jenkeissä, ja miksei toki muuallakin suuressa maailmassa, noita klinikoita kyllä on ja ne siis ovat nimenomaan opiaattivieroitukseen tarkoitettuja. Esim. benzovieroituksessa tuollaisesta tuskin mitään hyötyä on. Tuossa vieroitusmuodossa ei ole pelkästään kyse siitä, että potilas pidetään pahimpien reflojen ajan unessa, vaan siitä, että samalla annetaan jatkuvalla syötöllä naloksonia, joka nopeuttaa opiaattien poistumista elimistöstä. Juuri tämän naloksonin antamisen vuoksi potilas onkin pidettävä nukutettuna, koska vieroitusoireet sen kanssa ovat vielä paljon tuskallisemmat, kuin mitä ne olisivat normaalisti. Mun on myös vaikea uskoa, että tuollainen naloksonikuuri, kunnon opiaattikuurin jälkeen, on elimistölle kovinkaan hyväksi, vaikka fyysistä refloista pääsisikin nopeasti ja “helposti” eroon.

Ja ne henkiset reflathan se pahempi juttu ovatkin. Ajattelitko joka retkahduksen jälkeen mennä mukavalle klinikalle vähän nukkumaan naloksonitipassa ja antaa kroppasi käydä sen rääkin läpi aina uudestaan ja uudestaan? Omalla kohdallani ainakin epäilisin moisen hoitomuodon johtavan juuri tuollaiseen kierteeseen, siis olettaen tietenkin, että mulla olisi valtavasti sitä rahaa, jolla kustannella näitä hoitoja.

Kyllähän Suomessakin on yksityisiä vieroitus- ja etenkin kuntoutuspaikkoja, joissa hoito maksaa paljon, mutta näihin yleensä saa maksusitoumuksen, joten omasta pussista ei tarvitse maksaa. Toki tuo maksusitoumuksen saaminenkin on tapauskohtaista. Ei niitä aina automaattisesti kirjoiteta kaikille ja joka paikkaan, mihin vain keksii pyytää. Suomessa ei myöskään tietääkseni, eikä toivottavasti, ole käytössä tuota Amerikan rikkaiden opiaattihoitometodia. Mun on aika vaikea uskoa, että tuolla tavoin saataisiin kovinkaan pysyviä tuloksia aikaiseksi.

Sen verran ylempään täytyy korjata, että tuollaisessa hoitomuodossa taidetaan käyttää naloksonin sijasta naltreksonia.

mitäs mieltä tuosta ibogaiini hoidosta. ei vissiin suomessa ole missään käytössä.
mut ainahan voi matkustaa ulkomaille jos haluaa vieroitus oireista eroon.
tai voihan tuota nauttia vaikka tilaamalla joltain vendorilta ja sitten jonkin ystävän avustuksella joka hieman perehtynyt tuohon.
ei kannata kait yksikseen nauttia tuota kasvia hoito mielessä voi sisältää pieniä terveydellisiä riskejä.
mutta kuullut et olisi hyvin tehokas ja tappaisi niin henkisen kuin fyysisenki riippuvuuden. kait toi henkisen riippuvuuden taltuttaminen johtuu tosta psykedeelisyydestä. :unamused:

Mitä vikaa Tohtori Pili Palissa on? :laughing: . Kyllä aikoinaan olisi ollut tarve tuollaiselle rehab clinicalle. Sanokaa jos olen väärässä mutta oma käsitys on että jos olet sairas ja haluat juuri sillä minuutilla lopettaa niin ei suomessa ainakaan kunnallisella tasolla päästä tosta vain. Millä aikavälillä sitä muuten pääsisi jos olisi todella kipeä ja haluaisi parantua. Ja mitä nämä " mennä katkolle" tai a-klinikat ovat?

Toimitus ja tietävät, kertokaas.

Saattaa hyvinkin olla juuri naltreksoni, juu. En ole kovin tarkasti tähän hoitomuotoon perehtynyt, jotakin joskus lukenut ja kuullut vain.

Tämä ei muuten taida olla edes mikään aivan upouusi hoitomuoto tuolla suuressa maailmassa. Muistelisin kuulleeni/lukeneeni tästä jotakin jo joskus kymmenisen(?) vuotta sitten, mutta mun muistiini nyt ei välttämättä ole luottaminen. Kovasti jaksan edelleen tämän toimivuutta käytännössä epäillä. Löytyisiköhän mistään mitään luotettavaa tilastoa siitä, kuinka moni on tällaisen naltreksoni-/naloksoni-/mikä-lie-/unikuurin jälkeen onnistunut pääsemään pysyvästi kuiville. Vaikuttaa lähinnä siltä, että tällä kusetetaan rahat niiltä, joilta sitä rahaa löytyy, mutta niinhän se toimii monen vielä typerämmänkin asian kanssa :wink: .

Eihän se mun pointtini tässä ollutkaan, etteikö tuollainen kuuri mahdollisesti pyyhkisi fyysisiä refloja pois ns. helposti, vaan se, kuinka pysyviin lopputuloksiin tuollaisella hoidolla päästäisiin. Ne henkiset reflathan ne pahimmat ovat IMO. Jatkuvat ja jatkuvat aina vain, vaikka fyysiset olisi kärsitty pois jo kauan sitten, pidemmän tai lyhyemmän kaavan kautta.

Uskallan väittää että omalla kohdalla fyysiset ovat voimakkaampia. Toki kyllä mieli on tehnyt monesti kepposet mutta pahinta on se fyysinen kipu. Jalkoja särkee, alaselkää särkee, kylmä/kuuma, maha kipeä ja ruikulilla :slight_smile:, iho kosketusarka, suihkussa ei tee mieli käydä, yleinen tärinä. Jos saisi noi kaikki pois, niin voisi keskittyä pelkästään mielen hallintaan. Olisi voimia käydä lenkillä, uimassa, tehdä tavallisia askareita.

Voin olla ihan väärässä, mut mun käsitys on, että A-klinikka ja sen vieroitus- ja kuntoutushoitopaikat ovat yksityisiä… :confused: . Kattelin Järvenpään sosiaalisairaalan hoitopäivämaksua, ja kyl se aika tyyristä olis, jos kysees olisi julkisen sektorin hoitopaikka (tai ei toi halpaa ole muutenkaan). Lääkeriippuvudes hoitopäivämaksu on joku 230€ + jotain. Ei laskennalinen vaan laskutettava… Ei julkisen sairaalaan hoitopäivämaksut ole noin korkeita… :confused: . Mene ja tiedä sitten… :unamused: .