Yksin ajatusten raunioilla… pelottaa…

Ei, ei ole viidestoista yö tulossa, vaan jo seitsemäs tipaton viikko meneillään. Olen monesti, jo useana vuotena lueskellut/vilkuillut sitä mitä täällä kirjoitetaan. Nyt vasta rekisteröidyin tänne.

Vuosien juominen takana, oikeastaan ainakin parikymmentä vuotta suurimittaista alkoholin käyttöä, jonka onnistuin pitämään salassa niin vaimoltani, muilta läheisiltä kuin oikeastaan itseltänikin. Aloin käyttää suurempia määriä ja säännöllisemmin aluksi ’omalääkityksenä’: voi veljet kuinka hyvin ja nopeasti se eka kunnon ryyppy auttaa kaiken ahdinkoon ja hätään, siinä nousussa olen universumin kuningas joka ei pelkää mitään ja pystyy kaikkeen!

No, lopputulos on tietty samanlainen kuin mistä täällä monet on kertoneet: putki, riippuvuus, aamuryypyt, morkkista, viekkareita kun yrittää pitää tipatonta, itselle valehtelua: ’ei, mähän oon vaan ehkä pahimmillaan suurkuluttaja, ja mulla on kontrolli juomisestani’. Ja: ’oon ansainnut saada rentoutua juoman avulla, oonhan perheen elättäjä, meistä kahdesta selvästi hyvätuloisempi’. Se ’kontrolli’ vaan jotenkin rupes jo arveluttamaan, kun huomasin että ei oikein mikään pelaa hyvin jos jättää aamuryypyn ottamatta.

Viimeiset vuodet menneet totaalisena kaappijuoppona joka on yllättävää kyllä onnistunut salaamaan juomisensa: me alkoholistit ollaan kyllä aika taitavia juomiseen liittyvissä asioissa. Jossain vaiheessa totesin että vaimoni, vaikka muuten omaakin tosi tarkan hajuaistin, ei huomaa valkoviinin tuoksua niin hyvin. Eli viimeiset vuodet polttoaineena on ollut valkoviini. Sitä sitten menikin, vähintään pullo päivässä, viikonloppuisin saattoi mennä 3-4 pulloa päivässä, kun aamulla (joskus jo aamuyöstä) aloitti. Käsittämätöntä tuo toleranssi, mun lähimmät ihmiset ei käyttöäni huomanneet… siis ennen kuin huomasivat. Saatoin olla aamupäivästä aivan kunnon promilleissa, mutta silti lähteä esim. salille tai koiran kanssa metsään, sieniretkelle jne.

No, sitten jäin kunnolla kiinni, tulin juoneeksi ’vähän’ liikaa ja olin konttauskunnossa, laskin alleni jne. Vaimo ratsasi kaappini josta löysi ’vain’ viimeisen parin-kolmen päivän tyhjät pullot, olisikohan niitä ollut 13-14 kpl. Keksin muuten senkin että ostin valkkaria vain muovipulloissa: ne kun ei kilise, niin ne oli helppo salakuljettaa kaappiini. 3 litran tönikkä toimi sinänsä myös hyvin, etenkin kun sen turhan pahvikuoren heitti ekaan roskikseen joka tuli vastaan Alkosta ulos tullessa. Siitä hanasta oli vaan vaikea ryystää tarpeen nopeesti, niin että muovipullo oli usein valintani.

No, paljon muuta voisin kertoa siitä miten onnistuin salajuomaan niin kauan, mutta useimmathan täällä taitaa tuntea konstin jos toisenkin.

Se olennainen miksi kirjoitan tänne nyt, on tässä:

Kuten alussa mainitsin, olen lueskellut näitä keskusteluja silloin tällöin jo joidenkin vuosien ajan. Olen siis jollain tasolla tajunnut että mulla on ongelma ja että olen siis alkoholisti. Silti itselle sen kunnolla myönsin vasta kun jäin kiinni sen reilut 6 viikkoa sitten, jolloin sekä vaimo että lapseni tajusivat mistä on kyse. Onnistuin laittamaan korkin kiinni saman tien. Oikeastaan aika onnenpotku että jäin kiinni.

Tietty häpeää, jopa ehkä jonkinlainen loukkaantumisen tunne, ja ennen kaikkea oikeastaan itseinhoa/-vihaa: miten mä oon voinu olla tuollainen totaalinen idiootti, joka on pilannut elämäänsä näin kauan, vaikka on oikeestaan koko ajan tiennyt mitä on tekemässä. Aikamoinen tunnemyrsky oli alkuvaiheessa, eikä se ihan oo laantunut vieläkään.

Korkin kiinni laitto sujui siis, no, jos ei varsinaisesti ’hyvin’, niin ainakin onnistui. Ainakin tähän asti. Ekat päivät vapinaa, pelkoa jne. Myöhemmin masennusta ja apatiaa, oli varmaan pahimmillaan 3-4 viikon kohdalla.

Nyt näinä viime päivinä oon tuntenut itse asiassa muutaman kerran ohimenevää hyvänolontunnetta… Koiran kanssa lenkillä käynti ei oo enää pakkopullaa, vaan huomaan katsovani koiraa joka nauttii ulkoilmasta, kevään tuoksuista, juoksemisesta jne. Ja huomaan itse asiassa nauttivani itsekin, sentään ainakin silloin tällöin. Eli ehkäpä tämä tästä menee vielä parempaan päin, ja noita hyvänolontunnetta tunteita tulee lisää.

Mutta mä pelkään niin hirveesti sitä että rupeen ylimieliseksi: nyt, tänään en halua juoda, mutta pelkään että jonain päivänä sanon itselleni että ’nyt olen toipunut’. Ja saatanpa sanoa itselleni myös: ’pidän niin paljon hyvästä ruoasta ja hyvistä viineistä, että nyt kyllä pystyn juomaan ruoan kanssa pari-kolme lasia hyvää viiniä’. Tai että voisi mennä vaikka ulos syömään johonkin raflaan jossa on illallismeny siihen kuuluvine viinimenyineen.

TIEDÄN että olen alkoholisti ja että tuohon ansaan mun ei pidä langeta. Mutta pelkään että alan TUNTEA että mulla on kontrolli, ja että voin toki kokeilla pikkaisen. Se pelottaa…

Mutta tänään en juo.

14 tykkäystä

Tosi hienoa, että löysit tänne ja olet päässyt oikein hyvään alkuun. Täällä me ollaan ja ihmetellään päivä kerrallaan. Itsellä vuosikymmenten rimpuilu alkoholin kanssa taustalla. Nyt pisin aika koskaan, 108pv raittiina ja oon joka sekunnista kiitollinen.

Tää on kyllä niin mahtava yhteisö, toisten tarinoista ja kokemuksista saa paljon apua ja tukea

5 tykkäystä

Pari ajatusta tuli mieleeni kirjoitustasi lukiessani, saattavat olla hyväksi. Tai pahaksi. Oma mielipiteeni on, että juomista ei voi salata. Toisin sanoen luulen, että lähipiirisi on kyllä ollut tietoinen juomisongelmastasi mutta, kuten hyvin monesti käy, ei väärästä solidaarisuudesta ole puuttunut siihen, tai edes osoittanut tietävänsä. Ja muutoinkin alkoholisti tunnistaa toisen hyvin herkästi, minäkin, vuosienkin jälkeen. Sitä ei voi tarkkaan määritellä; se voi johtua yleisestä habituksesta, epävarmuudesta, pälyilevästä olemuksesta, tietynlaisesta turvotuksesta olemuksessa, tai jostakin muusta, mutta tunnistaa.

Olet analysoinut tilanteesi erinomaisesti, tiedostat ongelmasi ja sen miten se pitäisi ratkaista. Olet sitä jo alkanutkin ratkaista, teknisessä mielessä, voisin sanoa. Hyvä hyvä!
Nyt sinun pitää vain hyväksyä ja sisäistää ratkaisusi. Miten sen teet on valitettavasti asia johon minulla ei ole yksiselitteistä vastausta. Olen pohtinut “haluamisen lopettamisen” ongelmaa itse tykönäni useinkin, ilman tulosta. Omalla kohdallani se tapahtui alueella jonne sanat eivät ulotu, syvällä psyykessä, mutta tapahtui. Olen siitä “allekirjoittamattomasta viestistä” jossain kirjoituksissani kertonut.

Vertaistuki, jota saa esimerkiksi täältä, tai paikallisesta AA:sta, ehkä seurakunnastakin, voivat olla avuksi siirtyessäsi alkottomaan sielunmaisemaan. Siirtymä voi olla, ja näyttää olevan lujassa, mutta ehdottomasti kannattaa.

En nyt halua vähätellä kiinnijäämiskokemustasi, koit sen ilmeisesti hyvin kipeäksi, mutta tuollaisia, ja paljonkin pahempia juttuja on tapahtunut monille, ellei useimmille tänne kirjoittaville. Ei maailma siihen kaadu.

Häpeää, loukkaantumisen tunnetta, itseinhoa/vihaa lienee jokainen tänne päätynyt aikanaan tuntenut prosessinsa vaiheissa; sanoisin että ne ovat pakollinen osa. Mutta usko minua: aika hoitaa ne. Kun hiljalleen sisäistät alkoholittoman elämäntavan, ne haipuvat pois samoin kuin alkon rooli elämän keskiössä. Olet jo alkanut matkan kohti parempaa huomista.

2 tykkäystä

Kiitos Mariikka vastauksista! Totta, vaikuttaa olevan todella upea yhteisö, ja paljon kannustusta olen nähnyt täällä annettavan (niin ja ymmärrystä myös). Jännä miten oli jonkinlainen kynnys tänne rekisteröityä ja kirjoittaa jotakin, vaikka tiedän että sen tekee anonyymisti. Nyt olen sen kuitenkin tehnyt, ja toivon sekä uskon että tää tänne kirjoittaminen (ja muiden kokemuksista lukeminen) auttaa selvänä pysymistäni.

Kiitos Mariikka myös kommenteista/ehdotuksista, eivät missään nimessä tunnu olevan pahaksi, hyväksi vaan! Mitä tulee tuohon salailuun, niin vaikuttaa melkein kuin kuitenkin olisin onnistunut pitämään juomiseni salassa, koska vaimoni ja lapseni ovat edelleen toistelleet yllättyneisyyttään. Ehkä jotain epäilyä on ollut, mutta oikeastaan sillä ei ainakaan just nyt taida olla suurta merkitystä, onnistuinko salailussa vai en. Nyt asia joka tapauksessa on tiedossa, ja mä tajuun että oon alkoholisti. Ja siis todellakin TIEDÄN että mun ei pidä juoda. Se mikä hermostuttaa/jännittää/pelottaa, että kykenenkö TUNTEMAAN sen myös. Jos se ei mee tunnetasolla mun päähäni, pelkään kovasti että jossain vaiheessa ylimielisyys kasvaa liian isoksi, ajattelen että kyllä nyt on kontrolli, ja sitten sama rumba ja kierre alkaa uudestaan…

Juuri nyt en yhtä usein kuin alussa ajattele juomista kuin alkuviikkoina, ja hyvänolontunnettakin olen ajoittain kokenut, en oikeastaan muista koska edellisen kerran, siis juodessani, on ollut hyvä olo. Juomaa on pitänyt silti saada…

Ja tajuan että avain ratkaisuun varmastikin on, niin kuin Mariikka sanot, se että sisäistän ratkaisuni. Sitä yritän työstää. Olen käynyt joitakin kertoja paikallisessa AA:ssa, ja kokemus on ollut pääosin positiivinen. Mulle tuottaa vaan vaikeuksia kyetä uskomaan ’korkeampaan voimaan’, siihen jota AA:ssa usein kutsutaan nimellä Jumala. Tokihan AA:ssa teroitetaan ehkä enemmän ’henkisyyttä’ ja henkistä ’valaistumista’ kuin konkreettista uskomista tiettyyn jumalaan. Enkä missään nimessä halveksi tms. niitä ihmisiä, jotka uskovat esim. kristinuskon kuvaan Jumalasta. Valitettavasti en vain itse pysty uskomaan, vaikka monesti on tuntunut että tästä kaikesta olisi helpompi selvitä jos mulla olisi esim. ’lapsuudenusko’.

Mutta järkeni siis sanoo että mä olen alkoholisti, ja tajuan sen järjen tasolla. Sinä päivänä kun olen saanut asian sisäistettyä ja kykenen tajuamaan asian myös tunnetasolla, luullakseni olen aika pitkällä. Kunhan en vaan repsahda sitä ennen. Pelkään niin pahasti että repsahdus tulee, vaikka sen haluaisin välttää. Tipattomia viikkoja tuli 6 täyteen sunnuntaina. Tämä on ehdottomasti pisin tipaton ajanjakso mitä mulla on ollut vuosikausiin… Aiemmin olen ehkä pystynyt parhaimmillaan 3-4 viikkoon, silloin ajatellut vain pientä vähentämistä, koska mähän oikeestaan omasta mielestäni oon ollut kohtuukäyttäjä jolla on homma hallussa (käsittämätöntä kuinka paljon sitä pystyy itselleen valehtelemaan…)

Toivottavasti 7 tipatonta viikkoa tulee täyteen ensi sunnuntaina!

Ja ainakaan tänään en juo.

7 tykkäystä

Hei taas!

Huomasin vasta nyt että toinen vastaus kirjoitukseeni olikin nimimerkiltä peruutuspeili. Eli tarkennuksena aiemmin kirjoittamaani: kiitos, peruutuspeili!

Mullakin hiukan AA:ssa särähtää korviin tuo Jumalan etsiskely, mutta en anna sen häiritä. Jollain tavalla uskon johonkin korkeampaan voimaan ja se saa riittää. Tosin teksteissähän puhutaankin “kuten jokainen sen käsittää”.

1 tykkäys

…joku joskus kirjoitti, että sen ‘korkeamman voiman’ voi vaihtaa itselleen sopivammaksi… kuten vaikka kiitollisuuteen, yleiseen luonnon luojaan, universumiin…

…eli ehkä sen ei kannata antaa haitata, jos muuten tuntuu olevan apua ja mukavaa, itselle sopivaa…

1 tykkäys

Kiitos Pampula ja Metsänpoika kommenteistanne, juurikin näin ajattelen, eli pyrin käsittämään sen ’korkeamman voiman’ tyyliin ’kuten sen itse käsitän’, kunhan vaan saan asian selvitettyä itselleni…

Luonto, etenkin metsässä ja merenrannalla liikkuminen on mulle aina ollut tärkeää, ja sieltä löytyy kyllä ainakin ’henkisiä’, jos ei hengellisiä elämyksiä. Ja ehkäpä yhteisöllisyys, mitä AA:ssa ja vaikuttaa siltä että täällä plinkissäkin saa kokea, voi olla isoksi avuksi.

Olen siis käynyt AA:ssa muutaman kerran, ja tyypit joita siellä oon tavannut, on aivan mainion oloista seuraa, eikä huumorintajuakaan puutu. Eli jatkanen siellä käymistä.

Ja jatkan tätä plinkin lukemista ja tänne kirjoittelua.

Nyt, 7 viikon tipattomuuden lähestyessä tuntuu tosiaankin siltä, että alkaa saada hyvänolontunnetta takaisin, ja ehkä alkaa oppia arvostamaan itseään vähitellen. Varmaan vaikeita jaksojakin tulee, ja niitä just pelkään: pelkään repsahdusta, ja että tää kaikki hyvä alku romahtaa. Ja sitä että onko mulla voimia aloittaa alusta jos repsahdan…

Tänään en juo.

3 tykkäystä

Kävin tänään pitkästä, pitkästä aikaa kuntosalilla. Sieltä kotimatkalla vastaan tuli pari mua jonkin verran nuorempaa kaveria, kummallakin Alkon kassit täynnä kilisevää. Tajusin että mulle ei ollut tullu mieleenkään pistäytyä Alkossa, vaikka sen ohi olinkin kävellyt matkalla salille.

Olisikohan niin että päänupissani alkaa tapahtua jotain positiivista…?!

Ensin sain lähdettyä salille ja sitten kävelin Alkon ohi uhraamatta asialle ajatustakaan (paitsi nyt jälkikäteen).

5 tykkäystä

Eilen olin tyytyväinen tilanteeseeni, suorastaan vähän ylpeä siitä ettei ollut juominen tullut mieleen. Tänään eri meininki, en ole ylpeä ajatuksistani…

Kauhee stressi eilen illalla ja tänään. Vaimo lähtee 2 viikon työmatkalle huomenna ja stressaa, ei löydä mitään kamoja joita tarvii mukaansa.

Yritän auttaa, mutta stressi tarttuu.

Ja sitten, stressin myötä on ’tietysti’ tullut juoma mieleen…

Kohta alkaa 2 viikkoa yksin… Saas nähdä onnistunko pysymään tipattomana…

Mutta tänään en juo.

6 tykkäystä

Hyvä olis tehdä suunnitelmia, miten aikansa käyttää. Kaikenmoinen liikunta, ruuanlaitto, ottaa osaa erilaisiin tapahtumiin, missä ei oo anniskelua.
Nyt vois ihan itteä hemmotella. Ja miettiä, mitä kivaa elämässä yhdessä vois sitten tehdä.

Juomaton kevät on jo pitkällä. Tuleva raitis kesä houkuttaa todella.

Kyllä me selvänä pysytään :hugs:

6 tykkäystä

Kiitos Tämiss rohkaisevista sanoista ja hyvistä ideoista. Taidanpa kokeilla kirjoittaa ’lukujärjestyksen’ näille kahdelle viikolle, mitä ja milloin on suunnitelmissa tehdä/touhuta. Ihan siis kynällä paperille.

Koiran kanssa ainakin kunnon lenkkejä metsässä. Ehkäpä salikin täytyy laittaa listalle n. joka toinen-kolmas päivä.

Just nyt ei tee mieli juoda, mutta en kyllä itseeni niin kauhean hyvin luota…

5 tykkäystä

Tämä oli kyllä niin hyvin sanottu! Kirjoitan itsekin listan kaikista kivoista asioista, joita voi tehdä. Listaa voi sitten vilkuilla vaikeina hetkinä. Ostin lisää siemeniä -mansikkaa, olkikukkia ja värillisiä auringonkukkia. Näkisipä joku entinen tuttava minut nyt. Ei kyllä helpolla uskoisi silmiään. :grinning_face:

3 tykkäystä

Oikein hyviä suunnitelmia! Kaikki tuki myös minulta!

Ihanalta kuulostaa nuo puutarhasuunnitelmat.

Nyt, kun kylmä jakso, voi rauhas tehdä suunnitelmat valmiiksi.
Minä hankin lavakauluksia. En ookkaan ennen niissä kasveja kasvattanut. Ei tarvii niinpaljoo kumarrella.

Mulla on kauempana tontilla kasvimaa, minne surautan peltopyörällä. Koko ajan ruuan hinta nousee, niin saa itse kasvatettua syötävää.
On se kyllä aika taistelua kuka sadon korjaa: puput kauriit, etanat vai me.

Itsestäni olen ylpeä. Oon pysynyt ilman viininlipitystä. Panostan nyt tosi paljon enemmän omaan ja mieheni terveyteen.

Hyvää raitista viikonloppua jokaiselle :four_leaf_clover::four_leaf_clover:

4 tykkäystä

Palaan vielä palstallesi.

Voit todella olla ylpeä itsestäsi. Onnea etukäteen 7 viikosta selvinpäin :+1:

Kerroit pelkääväsi ylimielisesti suhtautumista juomattomuuteesi.
Moni lopettajissa on kirjoittanut aatelleensa kohtuukäyttöön siirtymistä Aina se kierre on alkanut uudelleen niiden muutamien lasillisten jälkeen.

En usko ollenkaan kohtuukäyttöön, kun on alkoholisti. Kyllä se ajoittain tietyissä tilanteissa itselläkin houkuttaa, mutta saanut sivuutettua pöljänä ajatuksena. Tää raittius on antoisa tapa elää.

Olet valinnut hyvän polun. Onnittelut :rose:

3 tykkäystä

No niin, nyt vaimo lähti 2 viikoksi työmatkalle, aamuyöstä tänään. Autoin vielä pakkaamaan loput kamansa autoon, ja tarkoitus oli nukahtaa uudelleen, mutta ei se uni oikein tullut enää kunnolla. Siinä aamun tunteina pohdiskelin kuinka hyvältä tuntuu herätä ilman krapulaa, ja mietin strategioita millä pysyä selvänä. Hyviä vinkkejä olen täällä plinkissä saanut, tuhannet kiitokset niistä. Tässä tilanteessa on selvästikin tärkeää että mietin ohjelmaani etukäteen, etenkin näin viikonlopun vapaapäiviksi. Muuten tuolta alitajunnasta rupee tulemaan ehdotuksia keinosta jolla aika kuluu nopeammin…

Kaikkia lähipäiviä en ole vielä ohjelmoinut, mutta tänään aloitin aamupäivästä salilla. Salin jälkeen ajoinkin sitten vähän kauemmas kotoa koira mukanani, ja tehtiin kunnon metsälenkki, oikeestaan suoranaisesti metsäretki. Pakkasin hauvelille ja mulle mukaan jopa vähän eväitäkin, jotka syötiin räntäkelissä, vähän puun suojassa. Ei tuo keli oikeastaan ulosmenoon kauheasti houkutellut, mutta ajattelin että parempi vaan lähteä eikä jäädä kotiin nököttelemään, ties mitä mielihaluja olis voinu nousta pintaan… Pidin sinänsä myös huolta siitä että oltiin siellä metsässä niin kauan että kotimatkalla oli jo Alkot kiinni. Koira viihtyi tosi hyvin, olis ollut mielellään pidempäänkin.

Huomiselle olen ohjelmaksi kirjoittanut fillareiden pesun, huollon ja voitelun, sekä sen että käyn hankkimassa siemeniä. Kiitos Brenda vinkistä, puutarhatyöt oli loistava ajatus!

Nyt istun kotona suihkun jälkeen ja kuuntelen kuinka koira kuorsaa (ja piereskelee…) lattialla vieressäni. Se on selvästi ikionnellinen: saanut kunnon ulkoilun ja kotiin tultua oli ruoka-aika. Väsynyt ja kylläinen, torkkuu niin tyytyväisenä. Luulen, tai oikeestaan oon ihan varma, että se tajuaa myös että mä oon nyt enemmän läsnä kuin ’entinen minä’.

Ja oli se kyllä tosi hauskaa rämpiä metsässä, vaikka vähän kastuikin ja tuli kylmä. Tuntui melkein kuin aistit olis terävöityneet, ja tietty kyllähän mä nyt terävämmin aistin kun silloin kun olin vähintäänkin pienessä tuiterissa lähes koko ajan.

Just nyt mullakin itse asiassa hyvä ja seesteinen olo. Tuntuu että ehkäpä saatan onnistua täysraittiudessa.

Tämiss, tuhannet kiitokset tuesta ja hyvistä kommenteista! Tajuan sen että täysraittius on mun ainoa vaihtoehto, oon alkoholisti enkä tuu koskaan kykenemään kohtuukäyttöön (olen kokeillut sitä; ei toimi). Just tässä ja nyt ainakin tajuan asian.

Silti pieni pelko kytee siitä että joskus ajattelen että ’kyllä mä nyt vähän voin ottaa’. En voi, tiedän sen. ’Mutta jos nyt kuitenkin pikkaisen…’ tulee tuo pikkupiru nimeltään riippuvuus joskus sanomaan. Yritän kerätä itseni tarpeeks kunnolla kasaan niin että voin antaa pikkupirun kuiskia tuollaista välittämättä sen sanoista. Ehkä se lopulta kyllästyy ja lopettaa tai lähtee muualle kuiskimaan…

Kiitos kaikille upeasta tuesta ja tsemppauksista! Tuntuu niin hyvältä kun huomaa että joku on jättänyt kommentin.

Hyvää raitista viikonloppua kaikille! Huomenna mulle tulee 7 viikkoa raittiina täyteen.

Tänään en juo.

7 tykkäystä

No niin, 7 viikkoa täynnä!

Eli 7x7=49 päivää. Se tarkoittaa että huomenna tulee täyteen pyöreät 50 päivää!

Tuntuu että jotenkin ikäänkuin ’vasta’ 50 päivää, mutta aika kuluikin (välillä taisi koko lailla hävitä…) juoman kanssa läträtessä paljon nopeammin.

Toivottavasti näitä päiviä ja viikkoja tulee paljon lisää, selvin päin on itse asiassa aikamoisen kiva olla.

Tänään en juo.

6 tykkäystä

Hienoa, Onnittelut ja hatun nosto seitsemästä raittiista viikosta :smiling_face_with_sunglasses::+1:t2:

Samaa mieltä, raittiina on kivaa :smiley:

2 tykkäystä

Ja nyt siis 50. päivä ilman alkoa. Just nyt tuntuu tosi hyvältä olla selvin päin, uni tulee hyvin, herään aamulla virkeänä ja energisenä ilman krapulaa. Mikä voisi olla parempaa?

Toki täytyy myöntää että tuo suuri ’peikko’ välillä kummittelee mielessä. Eli se pelko että ryhdyn jossain vaiheessa ylimieliseksi ja sanon itselleni että ’nyt sulla on kontrolli’, ja kokeilen kohtuukäyttöä. Vaikka TIEDÄN että kohtuukäyttö ei oo mulle vaihtoehto: sama helvetti alkais uudelleen. Mutta ei se nyt niin paljon kummittele, täytyy vain ottaa päivä kerrallaan.

Vappu tulossa, tulee olemaan ensimmäinen kerta aikoihin kun shampisaamiainen jää väliin vappupäivänä. Holittomista vaihtoehdoista pidättäydyn ainakin toistaiseksi, etten tulisi triggeröidyksi.

Tänään en juo.

2 tykkäystä