Yhden alkkarin avautuminen

Moi.

Olen seurannut tätä foorumia jonkin aikaa ja ajattelin nyt kirjoitellakin, josko täältä saisi apuja.

Elikkä mistähän sitä aloittais… Olen siis 26-vuotias mies, tutustuin alkoholiin noin 16-vuotiaana ja minusta tuli heti aktiivikäyttäjä ja noin 5 vuotta alkoholi on ollut ongelma. Juomatapani ovat sellaiset että kun alan juomaan niin juodaan niin paljon kuin päivän aikana ehtii käydä kaupasta useammallakin reissulla ostamassa tai kapakka suostuu tarjoilemaan. Ja hommaa jatketaan monta päivää putkeen. Keneenkään ei pidetä yhteyttä, kotityöt jäävät, jne.

Nyt viimeisin putki kesti perjantaista eiliseen ja tänään herättiin tyypilliseen tapaan hirveään kankkuseen ja ahdistukseen. Ja totesin että nyt saa riittää, en jaksa enää. Soitin A-klinikallekin ajanvaraukseen, mutta eivätpä vielä soittaneet takaisin. Äitinikin kävi aamulla asunnollani huutamassa ja korjasi lompakkoni talteen, ehkä onneksikin koska nyt ei ainakaan pysty jatkamaan juomista.

Jos tähän astinen juominen mielestäsi riittää, on tietenkin lopetettava kokonaan. A-klinikalta saat apua, samoin AA:sta. Minulle apu tuli AA:sta. Eikä ole tarvinnut juoda sen jälkeen, kun otin ensimmäisen askeleen, ja kerroin palaverissa olevani alkoholisti.
Olen vuosien varrella huomannut, että AA on selkeä ja yksinkertainen ratkaisu lopettaa juominen, sitten kun on syntynyt halu lopettaa.

Saakos noihin aa-kokouksiin vaan marssia sisään vai pitääkö varata jostain aika tai jotain? Pikaisesti googlettamalla meilläpäin näyttäis olevan aa-kokous huomenillalla.

Hiippaile sisään vaan.
Mene vain tarpeeksi ajoissa et ehit jonkun kanssa vaihtaa sanasen et olet ekaa kertaa.

Tuosta palaverin kulusta saat hyvää tietoa Suomen AA sivustolta kohdasta “ensikertalainen kysyy”.