xanorista vieroittautuminen

Hain täältä hakusanalla paljon tietoa, mutta haluaisin vielä omakohtaisia kokemuksia.
Olen käyttänyt 0,5mg Xanoria kohta 7 vuotta “päihteilytarkoituksessa”, lähinnä viikonloppuisin…ehkä noin 3-10kpl/viikonloppu. Lisäksi kaksi viimeistä vuotta olen käyttänyt päivittäin puolikkaan tuosta 0,5mg tabletista (siis 0,25mg) ahdistukseeni.
Aiemmin en siis käyttänyt päivittäin tuota, vain viikonloppuisin, joskus viikolla. nyt siis viikonloppuisin ja viikolla nuo pienet määrät.
Miten onnistun vieroittautumaan (tuota on varmaan jo niin hirveät määrät kertynyt kehooni, etten uskalla ajatellakaan!!), voinko vain vähentää hitaasti (viikottain?)tuota 0,25mg päiväannostani (menee kyllä tosi murujen naposteluksi) vai pitäisikö joku Diapam ottaa avuksi??? vai onnistuuko vain vähentämällä?
Olisinn todella kiitollinen neuvoista.

Ai vittu… Ohi on. 4mg päivässä kahden vuoden ajan. -->60mg diatsepaam - 5mg / viikko. 10mg jälkeen 2,5 milliä per viikko. Kouristuskohtaukset ja delirium.
Huoh :open_mouth: :angry:

sinulle vieroittautumisesta!!!
Niin, tuo päihteily-tarkoitus tuossa tekstissäni tarkoittaa siis lähinnä xanoreita ja olutta/siideriä, olen niin tottunut tuohon yhdistelmään, mikä on todella, todella typerää. Buustaan vain siis alkoholin vaikutusta noilla kirotuilla napeilla. Eli aina muutama xanor vähintään, juon sitten pari olutta tai enemmmän.
Nyt kaapissa n. 120kpl voita 0,5mg xanoreita, onnistuisiko tuolla määrällä vieroittautumaan hitaasti, siis niin, ettei tietenkään mitään viikonloppu-olut+xanor-yhdistelmiä?
Viikolla siis pärjään tuolla yhdellä puolikkaalla=0,25mg päivittäin, mutta en ole kokeillut mitä tapahtuu jos olen ilman…tuleeko jotain kouristuksia tms…ne pelottavat. Ahdistuksen voisi ehkä sietääkin. Tai sitten ei…
Mutta mielipiteitä? Olenkohan pahassakin koukussa???

Ei mul kyl xanorista paljo oo kokemusta mut vaikee uskoo et noin pienestä määrästä hirmu pahoja refloja tulis :E

olen itsekin ajatellut, mutta toisaalta mietityttää se, että olen tuota lähemmäs 7(!) vuotta harrastellut! Tosin ennen siis vain ja ainoastaan viikonloppuisin ja viikolla olin ihan ilman.

Ootko koittanut ollenkaa lopettaa ? Voiha se olla ettei siit mitää hirmu oireita tuu, jos tulee ni ota sit vähä helpotusta ja mieti asiaa uudestaan (vaikka lääkärin kans).

Moi!
Joo, kyllä sulla noi määrät on aika pienet, että saatat hyvinkin päästä helpolla irti ilman fyysisiä viekkareita…ne henkiset onkin sitten ihan toinen juttu :open_mouth:
Uskoisin sun tapauksessa henkisen riippuvuuden olevan ongelma ja se miten sä niistä irti pääset riippuu siintä kuinka kova halu sulla on lopettaa tuo. Jos halua ja tahtoa löytyy todella niin tuolla määrällä mitä sulla on nyt mennyt, uskon sun pystyvän lopettamaan ihan helposti. :slight_smile:
Ei muuta kun et vaan enää ota!!! Helppoa jos haluaa…vaikeeta jos on vähänkin halua jatkaa :unamused: :unamused:

ole koittanut lopettaa…nyt sitä vasta tässä harkitsen…täytyy kait alkaa vaan vaikka koittaa puolittaa noita puolikkaita…ja siitä sitten katsoa…

Kiitos nani kannustuksesta!
Ei kait tää niin epätoivosta sitten ehkä olekaan.
Taitaa olla tosiaan henkistä enemmänkin tämä riippuvuus…aina viikonloppuna “muka” ei ole muuta tekemistä kuin dokailla ja siinä sitten napsin noita xanoreita…
ennen tosin vieläkin reilummalla kädellä, nykyään vaan sen verran, että on hyvä fiilis. Mutta loppuhan tästä on tultava, alan olla jo vanha tällaiseen pelleilyyn ja lapsentekokin suunnitteilla, niin ei hyvä. (Eka lapsi tosin jo 14v., mutta nyt vauvaa tahdottaisiin miehen kanssa. Miehellä ei onneksi tällaista ongelmaa ole.)

Kuulostaa aika turhalta puolittaa puolikkaiden xanoreiden puolikasta… :laughing: :laughing: tulipa hauska lause…siis noiden puolikkaiden suhteen :wink:
Mutta itse tiedät ja vaikka et tietäisikään niin teet mitä teet… Miksi haluat lopettaa? Haluatko todella lopettaa? Jos sä alat niitä vielä pilkkomaan ja näpräilemään…mun mielestä se on turhaa. Ihan kuin vähän löytyisi sellaista pientä fiilistä sun tekstistä ettet ole ihan varma haluatko varmasti luopua noista?! :confused:
Kuten jo kerran sanottu…noilla määrillä ei varmaan tule mitään viekkareita, paitsi henkiset… :stuck_out_tongue: mutta sen kyllä selättää jos haluaa!! :slight_smile: :slight_smile: Onnea nyt kuitenkin!! Tuo on oikeasti ihan iisi homma :smiley: :sunglasses:

Niin, muokkasin tuota edellistä viestiä hieman ja siinä sitten kerroinkin, miksi haluaisin lopettaa. Heh, niin, onkohan tuossa puolikkaiden puolittelussa järkeä…ehkä pienen pieni murunen pitää saada, muuten alkaa muka ahdistaa …en tiedä.
Taidat Nani tietää mistä puhut…?Mutta kiitos positiivisesta komppauksesta, onhan täällä ihmisillä ongelmia, paljon pahempia, mitäs mä tässä uikutan.

Jep, en mä ihan päästä näitä keksi…liikaa omakohtaisia kokemuksia. Onneksi ne ajat on THE END! :wink:
Mutta jos sua helpottaa niitä murusia ottaa, voitahan sä niillä yrittää sitä sitten vähentää…Onko siinä järkeä…se on taas toinen juttu mutta missä sitä järkeä yleensä kamahommissa on?! :unamused: :unamused: :wink:
Tsemppiä ja ota itseäs niskasta kiinni ja tee päätös! :slight_smile:

Älä vaan ala yrittämään lasta ennenkuin olet päässyt irti noista! Oikeasti pahin bentso mitä on raskaana olevalle, saattaa aiheuttaa todella pahoja juttuja sikiölle!
On sulla ainakin hyvä syy ja kannustin tuossa lopetukselle!! :smiley:

Nuo ei ole pahoja määriä. Itse rouhin noita ihan liikkaa, sitten aloin vähentämään. Viimeksi meni 0,5-1mg päivässä ja sitten 0,5. Nyt kun sain syyn noiden syömiseen hoidettua pois niin pystyin jättämään xantut kokonaan pois ilman mitään refloja. on noita vieläkin mutta otan vain tarvittaessa jos sille tuntuu mutta normaalisti voin olla ilman ihan ongelmitta.

meet klinikal ja saat sieltä parhaat neuvot. xanor on koukuttavin bentso ja siitä on mm. katkolla porukkaa…

ja vilkase kuivaushuoneen bentsojen lopetus linkki…

mutta tosin niin pienii annoksii syönyt kun itse parhaimmillaa vitutuksee mennny päiväs 10mg… pari viikko meni tossa yks kevät nii että 4-10mg päiväs ja siit alko tulee jo “kivoi” oireit… mut jooh… koitat vaan olla ilman. ei se pitäis olla vaikeet noin pienellä annoksella, mutta toisaalta 7 vuotta on pitkä aika ja sun elimistös on tottunut siihen joten suosittelen kuitenki miettii ettet ihan yks kaks lopet… vaan pikku hiljaa…

koita olla ilman, jos tulee huono olo otat minimi annoksen ja niin etenet… niin minä tekisin :unamused:

Kyllä lopetus onnistuu paljon todennäköisemmin, jos vähennät vaan annosta pienemmäksi, niinkuin itse suunnittelit.

Retkahdus on paljon todennäköisempää jos tekee ns. cold turkeyt. Voihan se sopia sinulle, en sitä sano, mutta keskimäärin ihmiset parantuvat tehokkaammin tiputtamalla annoksen mahd. pieneksi.

Jos ilman ammattilaisen apua laittaisin eropaperit vetämään, lopettaisin seinään ja odottelisin niitä ensimmäisiä kunnon refloja. Jos niitä ei tule, hienoa. Jos tulee, ottaisin just sen verran, että olo normalisoituu - ei yhtään enempää. Hermosto sopeutuu niin pirun hitaasti. Mulla lähdettiin hoitamaan noita pois kesällä, muutama kuukausi meni min. 6-10mg/päivä. Vieroituksen alku oli huomattavasti helpompaa, mutta mitä pienempiin annoksiin mentiin, sitä pirullisemmaksi touhu kävi. Ja nyt homma on taas jokseenkin perseellään.

Mun mielestä fiksuinta olisi mennä reilusti lääkäriin, kertoa määrät rehellisesti ja tehdä apteekkisopimus. Jos tulee ongelmia, voi kääntyä valkotakin puoleen sen napin sijasta.

Isosti voimia, toivottavasti onnistut!

Mukavaa, että näinkin moni on kommentoinut viestiini.
Yritän nyt puolitella noita murusiani ja katson, tuleeko mitään oireita.Varmaankin kestää päiviä, ennenkuin jotain ilmenee, vai? Vai onko tuo niin lyhytvaikutteinen, että jos nyt olisin vaikka tästä päivästä alkaen täysin ilman, alkaisi pian tuntua jo jossain päin, joko fyysisesti tai psyykkisesti? Kun omista ahdistuksistani en aina tiedä mikä on/olisi mahdollisesti Xanorista (tai sen puutteesta) tai mikä muuten vaan jostain muusta asiasta johtuvaa.
No, täytyy testailla, mitä tapahtuu (tapahtuuko mitään?).

Niin, hoitosuhde on psykiatriin, joka noita on kirjoittanutkin. Ei tosin tiedä osan niistä menneen päihteilyyn. Mutta ihan ajallaan on aina resepti uusittu ja olen niinkuin normaalimääriä syönyt (reseptin mukaan). Eli en ole joutunut pulaan, että lääkkeet olisivat loppuneet, tuo 100kpl riittänyt 2-3kuukautta aina.
Tai viikolla olen syönyt siis vain puolikkaan 0,5mg:stä päivässä, vaikka reseptissä on puoli - 1 tablettia 1-2 kertaa päivässä. Mutta viikonloppusin sitten tosiaan varmaan sen 3-10 kpl.

no jos oot tänään ilman niin kyllä sä sen huomaat… xanor koukku on sellainen että se täytyy ottaa tarkalleen tyylii kellon ajan mukaan… ettei tuu oireit. että voit koittaa vaikka heti. teet niinku parhaaks näät ja pyrit olee minimillä ja niin vähentää…