Xanor jeesaa;turha valittaa

Hmm, mitä nyt tähänkin vastais, melko sekavaa tekstiä oli mutta joo ei niitä xanoreiden respoja mitään kirjottamasta olla lopetettu. On xanoreista hyötyä monille, mutta täytyy myös muistaa että on ne koukuttavimmat myös! Eli mieluummin miedoimmilla jos vaan pärjää aina parempi.
Ja kyllä niistä SSRI ja SNRI lääkkeistäkin kyllä on moni saanut apua ja paljon onkin saanut!
Itse aloitin 2mg xanorin käytön kun jouduin lopettamaan snri masennus lääkityksen seinään, Nyt tosin pää pelittää paljon paremmin ja syön siis 2mg depotin vain aamulla.

Juu mä jäin miettiin, mistä tämä käsitys on peräisin, et xanoreiden kirjottaminen ollaan lopettamas? En vain ole kuullut tuosta, siksi kysyn. Päihdehoidois jyrkkä kanta niihin kyl, mut tääl edelleen arvioni mukaan yleinen psykiatrises hoidos, juuri tehonsa vuoksi kaiketi. Perustuu kuulemaani ja kokemaani. Mul ei onneks enää niitä, taon piätäin kyl seinään muittenki kans ku äksien, mut risolidia mult e i vie pirukaan. Enimmillään 10mg alprazolam-annos/d ja siin tuli katkasu sairaalan kautta 3 v sitten, sen jälkeen ei niitä. Alkoholista koitan pysyä eros, sallin ittellein kertavuosikännit, vaik pitkään olin absolutistilinjal siinäkin. Mut koska mul suurkulutustausta alkoholissa, en halua lähtä enää helpottaan oloa alkoholil, vaik lääkkeet loppuis kesken. Enkä perkele enää jaksa muuta ostelua, koska sitä ei kontrolloi muu ku raha ja riippuvuus. Pitkä tie takana, mä olen päätyny tähän tulokseen. Mut usein… :frowning:. Voimia sinne jonnekin, enivei :slight_smile:

Toi saatanan lääke pitäs poistaa kokonaan markkinoilta. Oot oikeessa että se auttaa mutta sitten kun sulta loppuu ne niin se on yhtä helvettiä tulee meinaan sellaset viekkarit että oksat pois. Kokemusta on enkä syö sitä paskaa enää ikinä

Joskus kun on pitäny saada vain “jotain” äkkiä ahdistukseen ja lääkärit, terveyskeskus ei jeesaa MITENKÄÄN niin on tuota tullu siihen otettua, ihan sellasilla annoksilal siis, että lääkärikin ois voinu määrätä, pari milligrammaa, niin kyllähän se auttaa, mutta mun näkemyksen mukaan tole nousee aika nopeasti, ainakaan tuohon ahistukseen ei sitten parin päivän päästä enää autakkaan.

Paniikkihäiriössä kai auttanut tuokin lääke monia, kunhan muistaa olla läträämättä viinan kanssa niin ei kait siinä mitään erityistä pahaa ole. Eikä napsi ylimääräsiä, kun tosiaan saa aika pahan koukun, kamalaa kateltavaa ja kuunneltavaa xanorirefloissa oleva kaveri.

Hieman erimieltä tossakin asiassa, miks ihmeessä pitäis lopettaa? Mulla ainakin ainut mikä auttaa. Ja ei ne ei lopu koska lääkäriltä niitä haetaan eikä kadulta… tosin jokainen tyylillään… Ja noilla sun perusteilla sais oikeastaan lopettaa ihan jokaisen lääkkeen markkinoilta. Xanorista kun alotetaan lopettelemaan niin sitä ei yleensä koskaan tehdä yhtäkkiä vain, vaan pienillä tiputuksilla ja siitä siirrytään diapamiin ja sillä sitten pikkuhiljaa kans pienennetään annosta kunnes ei enään ole tarvetta. Risolid taitaa olla oikeastaan ainoa bentso mikä ei oikeastaan koukuta.

Oookko yrittäny pienentää annoksias ja sitä kautta siirtyä vaikka pameihin. Mäkin söin aikoinaan kaikennäköstä mitä sattu oleen, nykyään käytän satunnaisesti. Tulihan siitä lopetuksesta kauheet viekkarit ja kesti helvetin kauan, mut en ollu missään katkolla laitoksessa niitten takia. Käyttäähän kaveripiiristä moni päivittäin kaikkee päkyjä ja kyllä sen huomaa jos niillä ei niitä oo. Sehän on jokasen oma valinta mutta mä oon tyytyväinen omaani