Vuosisuunnitelma

Nyt riitti. Tänään on kolmas täysin selvä päivä. Juon harvoin, ehkä 1-2 kertaa kuukaudessa. Mutta aina liikaa. En muista liikkeitäni. Olen tavallisesti sen verran sekaisin. En voi kehua olevani mukaa seuranainen, vaan humalassa olen lähinnä typerä bimbo, joka provosoi ja provosoituu. Keski-ikäinen JA PIENTEN lasten äiti, mikä tekee kaikesta tästä heilumisesta noloa. Tuon vaiheen olisi pitänyt jäädä nuoruuteen, mutta jotenkin tapa on hiipinyt takaisin.Tunnen olevani epäkypsä. Saan hävetä ja luimistella. Jos nyt päivä kerrallaan eteenpäin. Itsetunnon rippeitä kasaillen.

moikkavaan! itsekkin kolmatta päivää selvänä. ensimmäistä kertaa 3 päivää söin kunnolla vasta tänään :smiley:

tervetuloa ja tsemppiä. kyllä niitä retkahduksia voi sattua, mutta eteenpäin sanoi mummo lumessa! :smiley:

Hyvä Lallitar.
Olet selvästi kyllästänyt itsesi riittävällä alkoholin määrällä. Liika on liikaa, olkoon käyttökertoja paljon tai vähän.
Vähäisistäkin määristä voi saada aamuisen olotilan jolloin vetää peiton päällensä ja huokaa: ei kai taas, taasko mä tein sen. Eikä halua uskoa tapahtuneita typeryyksiä todeksi. Kunnes ne kuitenkin päivän mittaan pulpahtelee mieleen. Pakoon ei pääse. On taas muistoja joita ei halua jakaa.
Tiedän tunteen ja erittäin hyvin. En enää koskaan halua elää niitä aamuja.
Selvänä pysyessäni ei ole enää tullut ainuttakaan aamua jolloin olisi tarvinnut hävetä eilistä.

Selviä ajatuksia ja tahdonvoimaa matkaan.

Mahtavaa! Päivä kerrallaan itsetunto kuntoon. Tällä kertaa tämä meni hieman erikoisella tavalla. Krapulapäivän jälkeen en kokenut morkkiksia. No alkoivat tulla vasta nyt joidenkin päivien päästä. Tavallisesti suunta on toinen. Morkkiksista normaaliin olotilaan. En ihan ymmärrä miksi olen juonut. En saa siitä mitään. Ehkä hetken taukoa ajattelusta.

Lallitar kirjoitti

Syvimmällä olevat syyt juomiseen selviävät pikkuhiljaa raittiuden jatkuessa. Voi olla, että perimmäinen syy ei edes selviä koskaan.
Tänään voi kuitenkin ajatella perusteita, miksi haluaa olla raittiina. Myönteisiä syitä voi löytyä sen verran, että on valmis luopumaan alkoholista ja tekemään jotain saadakseen tänään raittiin päivän.

Hiljaa hyvä tulee