Vuosia kuluu

Hei kaikille. Olen uusi täällä, nyt vasta myönnän etten aina jaksa.Poikani on jo asunut omillaan neljättä vuotta, mutta kannabista hän edelleenkin polttelee. Raskasta on kaikki ne selitykset käytölle tai toisten syyllistäminen . Ja vaikka kuinka tiedän ettei kannata väitellä näistä ideologioista tai että on ihmisessä muutakin kuin hänen riippuvuutensa ja yrittänyt etsiä ja löytänytkin sitä hyvää ja kannustettavaa…niin edelleen tulee hetkiä, jolloin väsyn häneen ja hänen tapaansa nähdä vika muissa.

Meillä on keskusteluyhteys hyvä ja hänelle on varmasti hyvä ettei häntä ole hylätty,mutta raskasta se on. Taustalla on sekin, että sain tietää koko käytöstä vasta siinä yhteydessä, kun erosin hänen isästään…joten isästä ei tukea ole.On tyttäret ja nykyinen ymmärtäväinen mies, en halua heitä kutenkaan kohtuuttomastri kuormittaa. Siksi tulin tälle palstalle.

Kun luin muiden viestejä, niin olihan sielä rankkoja ja voimia vieviä asioita. Monesta kohtaa löysin myös itseni jossain vaiheessa.Enää en itke ja maalaile kauhukuvia mielessäni kuten alkuvaiheessa, mutta on se tosi hidasta toi edistyminen. Tiedän ettei toista ihmistä voi muuttaa, kunhan saisin hänet hoitamaan itseään ja omasta mielestään hän hoitaakin.

Tässä tulee tämä ideologia:
hänellä on selkäongelma (todettu ja lääkäri määrännyt lääkistytä)mutta ei hän lääkkeitä hae koska ne on kemiallista roskaa, kannabis on hyvä lääke

Hyvää on se että hänen päänsä ei ole vielä mennyt sekaisin, eikä muita huumeita ole käytössä, ei edes alkoholia. Inhoo on se, että hän kasvattaa.

Olen hänet aikoinaan ilmiantanut käytöstä, kun vielä asui luonani. Nyt vain hiljaa toivon joain tapahtuvan. Imianto aikanaan ei johtanut mihinkään, pieni sakko ei vaikuttanut yhtään mitään. Siihen ruljanssiin en enää ala, se oli kamalaa äitinä.

Onneksi asuu omillaan ja vastaa itsestään.

Oli hyvä kirjoittaa tämä näin,selkiyttää omaakin ajattelua.
Toivon voimia ihan jokaiselle.

Hei Aina ei jaksa-äiti

Ei meidän läheisten tarvikaan aina jaksaa. On se niin käsittämätöntä tuo huumeriippuvuus, myös tolkuton viinalla läträäminen, en ymmärrä yhtään näitä käyttäjiä, valita nyt kaikista elämän suomista mahdollisuuksista päänsekoittaminen.

Sinuna ilmiantaisin poikasi, senhän voi tehdä nimettömänä. Voishan se pysäyttää poikasi ja antaisi hänelle selkeän viestin, että et hyväksy hänen toimintaansa.

Hae itsellesi apua, Irti Huumeista-läheisryhmistä, Al-Anonista, terveyskeskuksesta, seurakunnasta jne. Pelasta itsesi ja perheesi!

Lämmöllä Särkynytsydän

Ilmiannoin jo vuosia sitten, se oli raskas kokemus, koska siitä ei seurannut yhtään mitään…sakko ei tunnu missään…

Olen kääntymässä mielessäni siihen, että rangaistuksen lisäksi/tilalle pitäisi laittaa hoitoonohjaus ja velvoite käydä siellä…ei ehkä pakkohoitoa…vaan kunnon tukeva kontakti kotikäynteineen aika ajoin

Perheeni olen pelastanut jo kauan sitten, eikä hän käytä ketään hyväkseen rahallisesti…
Mutta on raskasta katsoa sitä kun ei hoksaa itse mennä hoitoon

Tsemppiä toisillekin

Jep mutta sen omantuen hakeminen itselleni onkin ehkä nyt se mitä tarvitse, kiitos siitä

Minullakin olisi pojastani todella paljon ilmiannettavaa, mutta en usko sen hyödyllisyyteen ollenkaan, päinvastoin.
Jos kyseessä olisi alaikäinen ja tuoreempi käyttäjä, sitten ehkä, mutta ns. aikuisen konkarin kohdalla uskon, että haitta olisi suurempi. On jo nyt niin moninkertaisesti kusessa velkoinensa, ettei siellä joku sakko lisää tunnu yhtään missään.
Pidän huolta itsestäni ja muusta perheestä. Autan käyttäjääni hänen kunniallisissa toimissaan ja tarpeissaan. Mutta mahdotonta on ymmärtään, MIKSI hänelle kävi näin!?!