Vuosia kestävät viestiketjut - grrrrr....

Hei!

En tiedä miten te muut, mutta jotenkin vaivalloista uudelle tulokkaalle nämä vuosien mittaiset viestiketjut.

Etsin sopivia otsikoita ja kun lopulta löytyy, tajuan lukevani sivu tolkulla keskusteluja vuodelta 2010!! Äh… Mukana on hyviä linkkejä(?), jotka ei toimi.

Enkö osaa käyttää tätä alustaa vai missä vika?

No mutta nythän pääset mukaan ihan kärkipäähän. Pitkiä ketjuja tosiaan on, mutta päivämäärän mukaan mulla ainakin uusimmat näkyy.
Oliks jossain nouseva tai laskeva valinta.
Ketjujen nimistä minä en oikeen ole mitään mieltä. Putka Häiriköille on mun kirjoitelmia kera kuvin. En kyllä mikään häirikkö ole :wink: .
Seurailet hetken niin eiköhän tää selkene.

Selvänä ainakin ollaan.

Hei tossa allahan noita valikoita on.

Luin sivut 1 ja 36! :unamused:

Ai siis putkan juttui? Mutta matkaa on tullut luonnossa tehtyä. Sivulta 20 eteenpäin vois olla vähän järkevänpää juttuu.
Sori piti editoida.

Kuinkas sulla menee?

Ehkä? Ei se varmaan ihan tuo mainitsemasi nimi ollut?

Siis ketjuni on Putka Häiriköille.
Siinä kyllä alkupää sekavaa. Mutta keväällä 2018 aloin kiertää kansallispuistoja ja muitakin reissuja tuli aika paljon tehtyä. Kävin monessa mielenkiintoisessa paikassa. Bodom- järven murhapaikallakin.

Niin kuinkas sulla menee?

Ehkä ongelmana on myös se, että ketjuja on jopa liikaa. Samasta asiasta voi löytyä satoja. Samoja asioita toistetaan.
Vanhoja viestejä on niin paljon että on melkein mahdotonta selata onko jostain asiasta jo kaikki olennainen sanottu.

Onhan se hankalaa, mutta onko muita vaihtoehtoja? Vanhoissa viestesissä on keskusteluja, joissa jokin asia saatetaan avata hyvinkin eri puolilta, mutta ne hukkuvat sellaistenkin joukkoon joissa ei itse asiassa sanota mitään. Mutta, kun linjana on, että ne säilytetään kaikki, niin sitten niitä on. Enkä tiedä, voisiko niitä edes alkaa tiivistämään, se taitaisi olla mahdoton työmaa.

Joskus otsikosta ei voi yhtään päätellä mistä aiheesta keskustelua käydään, ja joissakin pitkissä ketjuissa aihe voi vaihdella matkan aikana paljonkin. Sitten on sellaisia ketjuja kuin “Politiikka, uskonto”, jossa otsikko kertoo hyvinkin nasevasti ketjun hengen. Sitä ei siis kannata edes avata, jos otsikon mainitsemat aiheet ei nappaa. :slight_smile:

Minun ketjuni otsikko on “Pätkätyöläisen elämää”, vaikka alun perin se oli “Työttömän elämää”. Se on päiväkirjamainen ja blogimainen, jossa voi kirjoittaa mistä vaan inhimillisestä tai epäinhimillisestä asiasta. Vai pitäisiköhän sanoa “plokimainen”, niin kuin naapurin isäntä, yks Timo sen muotoilee.

Niin sanotuista ajanvieteketjuista paras on “Vastaa ja kysy mitä vaan seuraavalta”, jonka kakkososan joku voisi taas nostaa pintaan. Vinks?