voimat lopussa

Vihdoin ajattelin kirjoittaa tänne ja toivon että apua löytyy.

Olen 19-vuotias nuori mies ja myönnän olevani peliriippuvainen,mutta en pääsee eroon sairaudesta.

Pelejä aloin pelaamaan jo 10-vuotiaana,kun tuolloin ei veikkauksella ollut mitään ikärajoja pitkässävedossa ym.Pelaaminen on jatkunut tähän päivään asti joko pelaamalla rahapelejä netissä tai lyömällä vetoa.

Täytettyäni 18-vuotta olin rahaa vailla ja muistin kuulleeni radiossa jonkin pikaisen avun rahan tarpeeseen.Otin yhden 100e pikavipin jonka sain maksettua sitten kuukauden päästä pois.Ajan kuluessa pelihimo on kasvanut ja etsin monet vippivirmat läpi ja otin laskut aina-spostiin ettei porukat olisi tietoisia.Lopulta huomasin velkoja kerääntyneen päälle 2000euron edestä,jonka jälkeen isä kysyi että nyt on jokin vialla kun olet muuttunut niin paljon.Tuo oli totta sillä olin vetäytynyt ja omissa oloissani.Isä auttoi asiassa ja maksoi velat pois ja lupasin hakeutua apuun,mutta en kuitenkaan mennyt.

Olin päälle kuukauden pelaamatta kunnes pelihimo taas iski.Kesätyörahoillani makselin aina vippejä pois,mutta nyt olen taas siinä tilanteessa että olen syvällä suossa ja ulospääsyä ei näytä olevan.En kehtaa enää kertoa isälleni asiasta,enkä tiedä miten helvetissä tästä selviän…

heippa!
suosittelen kyllä asiasta puhumista ja ihan kaunistelematta just vaikka isäsi kanssa. ehkä voisitte hänen kanssaan miettiä jotain ratkaisuja ongelmaasi? olen kuullut peliongelmaisten ratkaisuista ottaa esim. väliaikainen lainakielto, silloin et sais ainakaan velaksi pelattua. ja anna ne pankkitunnukset jemmaan ainakin aluksi…!
olet vielä nuori etkä ole ehtinyt kovin syvälle upota, joten peleistä luopuminen ei varmasti ole huono ratkaisu :slight_smile:
Kovasti tsemppiä sulle!!

samaa mieltä. Kerro isällesi nöyränä tilanteesi. Väliaikainen lainakielto asiakastietoon, verkkopankkitunnukset ja avainlukulista vanhemmille, pankkikortti pois ja opettele elämään rahalla. Vaikka siten, että pyytäessäsi saat porukoilta rahaa tai itse pankista hakemalla. Ja vanhemmille täysi oikeus tarkistaa verkkopankista mihin on rahat menneet.
Nuo eliminoi kaikki mahdollisuudet pelata, jos yksikin jää tekemättä löydät itsesti pelien äärestä pian.

Moi!!itse pelasin vuokrarahat tänään…nyt on 2 kuun vuokrat rästis ja velkaa pari hunttia,tätä on jatkunu lähes 7 vuotta…nyt olen niin loppu,että en tiedä mitä teen tai oikeasti tiedän sen viimeisen oljenkorren,pysähtyyköhän sydän kuin nopeesti jos mä vetäsen purkillisen clembuteroolia napaan?että mä pääsisin pois tästä helvetistä!

Tiedän tunteen, mutta silti omasta kokemuksestani kehoitan tekemään jotakin muuta. Pakeneminen kun ei ole ratkaisu. Tässä tapauksessa pelaamisen lopettaminen sen sijaan voisi toimia. Heitän ohessa linkin omaan tarinaani, todeten et jos minä olen selvinnyt, selviät sinäkin: toinen-mahdollisuus.blogspot.com … 20tarinani

Etkä sitäpaitsi välttämättä saa itseäsi hengiltä, voit pahimmassa tapauksessa päätyä laitoshoitoon loppuiäksesi, jolloin voisi hieman kaduttaa tuo ratkaisu. Mieti ainakin kahdesti.

Voimia elämääsi, apua on saatavilla. Jos vain itse on valmis tuota apua vastaanottamaan.

Hei,

tilanteesi on huolestuttava ja vakava. Toivomme, että hakeudut avun piiriin pikimmiten. Apua on saatavilla, jos on uskallusta ja ja halua ottaa apua vastaan. Muista, et ole yksin ja apua on varmasti tarjolla.

Nopeasti apua saat yleisestä hätänumerosta 112 tai voit myös soittaa valtakunnalliseen kriisipuhelimeen 01019 5202, ma-pe 9-06, la 15-06, su 15-22.

Apua löytyy myös täältä: apua.info/fi-FI/apuanopeasti/

Ystävällisin terveisin,
Päihdelinkin moderaattori

2 kuukauden vuokrat rästissä ja pari hunttia velkaa. Ei tuo kuule kuulosta edes pahalle. Tuon takia ei kannata liikaa stressiä repiä. Tuosta selviää suhteellisen helposti ja vieläpä lyhyessä ajassa.
Apu ei kumminkaan tule sinua kotoa hakemaan. Sinun on itse lähdettävä apua hakemaan ja kun päätät etsiä ratkaisua tilanteeseen, niin oot jo voiton puolella. Nyt asennetta peliin ja hopi hopi myöntämään ongelmat ja selvittämään niitä.
Mode laittoi linkin josta apua löytyy, mutta tässä vielä lisää vinkkejä.
Jos on ihan tukossa ajatukset, niin 112 on se oikea paikka. Siellä osataan ottaa asia omaksi ja pääset ammatti ihmisten kanssa purkamaan tilannetta. Turha on pelätä mitään, sillä ammattilaiset osaa löytää keinot.
Kriisikeskukset on myös hyviä paikkoja. Heillä on päivystys ja osaavat neuvoa miten asiassa kannattaa edetä.
Sosiaalitoimistoissa on myös päivystys aikoja akuutti tilanteisiin. Et tarvitse odotella, vaan saat heti taloudellista apua vuokraan ja ruokaan. Vaikka et kuuluisi toimeentulotuen piiriin, niin harkinnanvaraista tukea rästeihin on aina saatavilla. Kerro samalla ongelmiesi ydin, eli pelaaminen.
Kaikki kyllä selviää, kun päätät apua hakea.
Muista, että ongelmia ei ole olemassakaan, on vain olemassa keinoja selvittää ongelmat.