Vittumaista tänään?

Saisivat nuo pakkaset jo hellittää :angry: . Palelusta ja ihon kuivumisesta tässä alkaa jo tottua kärsimään, mutta kun nyt kuivuu jo suukin nukkuessa ihan korpuksi, koska kuiva pakkasilma ulkona ja täysi lämmitys päällä sisällä. Ilmankostutin on käytössä makuuhuoneessa ja lisäksi sivelen ikenet kookosöljyllä ennen nukkumaan menoa(Hyvä konsti, jota käytän mm. silloin, kun joudun ottamaan jotakin suutakuivattavaa lääkettä, eikä tarvitse hörppiä vettä kaiken aikaa ja pilata yöuniaan ravaamalla kusella), mutta tuntuu, että suu imaisee senkin niin, että kuuluu vain “slurps” ja herätessä saa oikein tuskalla repiä kiinnikuivunutta kitaansa auki :angry: .

Ensi viikolla on enää puolet vähemmän pakkasta. Etelään on luvattu max 10 astetta miinusta. Hyvässä lykyssä kovat pakkaset eivät tule enää takaisinkaan. Hyvä niin, talvi onkin jo kyllästyttänyt pitemmän aikaa! :unamused:

Kävin vaa’alla ja sehän näytti aivan liian paljon. :frowning: Pitäiskö heivata Abilify helvettiin, jos se leptinperkele vaikka kerää nesteitä. En eläessäni ole painanut näin paljon, edes Mirtojen kanssa. Tai no, okei sillon en käynyt vaa’alla.

Nyt katselen nälkädieettejä. :smiling_imp: Naama näyttää pullamössöltä mun silmään, vaikka vartalo, no, terveemmältä ja alipainoinen mä edelleen olen. Mutta lähes 10 kg kesästä tuntuu kestämättömältä.

^ Nyt Nnaana kultaseni…!
Vaik kuin tuntuis et pitäs laihduttaa niin yritä jotenki taistella sitä tunnetta vastaan.!! Tiedän et tää kuullostaa kornilta ja on tällasta lässytystä, mut tiedän myös et oot kaunis ja ihana just nyt siinä tällä hetkellä, eli unohda vaan kaikki laihdutus fiilikset.!! :wink: :slight_smile:

Kiitos Zeussi tsempeistä! Koitan kyllä pitää homman hanskassa, vaikka vaikealta tuntuu.

Täällä alkaa mieli menemään taas matalammaksi. :confused: Sitä mukaa huomaan taas, kun päivät pitenee.

Migreenikin vaivasi tuossa aiemmin taas. Nyt se on onneksi ohi ja maanantaina neurologi soitteleekin ja pääsee kinuamaan uutta migreeninestolääkettä. Kun eipä se Noritren bipopäälle sovi lain. Se vaan vähän vituttelee, että se neurologi oli erittäin pkv-lääkevastainen nuori häiskä, niin kuumottelen, josko sieltä edes apua irtoaa enää vai lyökö se hanskat samoin tein tiskiin, kun verenpainelääkkeet ja masarit ei sovi.

^ Okei, mä pidän peukkuja et saisit jonku sellaisen lääkkeen, joka oikeasti lopultakin tehois siihen sun pirulliseen migreeniin…!
Ittellä ei onneks ole ollut, toivottavasti ei tuliskaan, mut ihan lähi sukulaisella on, ja kyl se on varmaan tosi “sieltä mistä ei aurinko paistele”.!!
Ainaki mitä sivusta seuranneena oon kattellu, niin aika karun näköistä ku päähän koskee niin et oksennat välillä ja silmien päällä on oltava pyyhe tms. ettei vaan valo pääse häikäisee yhtään… :neutral_face:

No mut toivotaan et saisit sellaiset dropit, et alkais tehoaa…! :wink:

Joo-o, Deprakine nostettu, önnönnööö, mieltä tasaamaan ja migreeniä estämään. Eipä siltä nössöltä neurolta mitään oikeaa apua saanutkaan. Kysyin ihan suoraan Lyricasta ja Neurontinista, niin kuulemma ovat vasta-aiheisia Deprakinen kanssa. Paskat, mä tiedän moniakin, joilla on käytössä Deprakine JA Lyrica.

Sitäpaitsi Deprakinesta ei ikinä, millään annoksella, ole ollut mulle mitään hyötyä migreeniin. Psykiatrin kanssa olivat ton jutun sumplineet, että kaksi kärpästä yhdellä iskulla muka. Tervetuloa zombielämä, en mä pysty kusettamaankaan että syön muka niin isoa annosta kuin on määrätty, koska sitähän seurataan labroissa sitä valproaattipitoisuutta.

Saihan sitä eilisessä punttitreenissä jollakin tapaa olkapäänsä sijoiltaan ja nythän se alkaa tietenkin kipeytyä vittumoisesti. Sitä se teettää, kun ei ymmärrä vieläkään ennen treenejä niin venytellä. Olisi äärimmäisen tärkeää hieman pyöritellä olkapäitään ennenkuin asetttuu painonnostopenkille. No tyhmästä kuulasta näyttää nyt kärsivän koko kroppa. Luultavammin joutuu kyllästämään itseään kipulääkkeellä. Akselia-Lyrica, Panacod, Tramal. Tämän viikon punttitreenit taisivatkin sitten olla siinä. Kannabis kyllä auttaisi ja tuohon kipuun ja onhan minulla purkkitolkulla sitäkin tuotetta, mutta en nykysin enää välitä lainkaan sen tuomasta pökistä ja flegmaattisesta olotilasta vaikka kuinka minulle ollaan sanottu, että otappa sitä ja tätä lajiketta, niin se piristää tai sitten ahtivoi yms. Ei se minulla niin toimi. Samaa flegmatisoivaa kamaa kaikki tyynni. Tietty jos olisi lajike josta uupuu täysin THC voisi olla hyväkin, no joo offiksi pajahtaakin taas.

Eiköhän se olkanivel ole ihan paikallaan, jos kättä pystyt kontrolloimaan. Kyse on 99% varmuudella kiertäjäkalvosimen revähdyksestä/repeämästä/tulehduksesta. Ei auta käsien pyörittely, koska ongelma ei ole olkanivelessä. Venyttämäänkään noita nivelen ympärillä olevia kalvoja ei oikein pysty, ja jos kyse on tulehduksesta olisi se jokatapauksessa vahingollista.

Kiertäjäkalvosimen kuntouttaminen ja ongelmien ehkäisy on varsin helppoa. Kaikenlaiset olkavarren ulkokierrot kevyellä vastuksella. 2,5kg levypaino riittää varmasti kenelle vaan. Kuminauhoja ja käsipainoja voi myös hyödyntää. Liikkeitä vähän hankala kirjoittamalla demota, mutta googleta esim. rotator cuff exercises. Penkkipunnerrus lienee se pahin, jos taipumusta noihin ongelmiin on. Yleensä lavat eivät noston negatiivisessa vaiheessa pysy yhdessä, takaolkapäät nousevat irti penkistä, jolloin paine kohdistuu suoraan olkaniveleen ja kiertäjäkalvosimiin. Virheellinen tekniikka siis.

Painnonnostossa muuten kilpaillaan tempauksessa ja työnnössä. Penkkipunnerrus taas on voimanostoa.

^ Joo on olka paikallaan. Tosiaan se on jo ihan eri asia jos paikoiltaan pääsee lähtemään. Kiertäjäkalvosimen revähdys on kyseessä melkosella varmuudella ja aloitinkin kyllä tulehduskipulääkityksen jos siellä olisi tulehdusta. Onhan näitä ennekin sattunut ja tekniikassa saattaa olla hiomista, joskin suurin syy näihin renkkoihin varmaankin on seikka, että nykyseltään unohtaa nuo tärkeät olkapään venyttelyt. Penkkipunnerrusta tehtäessä olisi elintärkeää muistaa pienet venyttelyt, juurikin noilla teikäläisen tipseillä vaikkapa. Täytyy tossa vielä tänään googlata laittamasi linkki ja kiitoksia ! :slight_smile:

Jeppis penkkipunnerrus on voimannostoa.

Hei Vävy, ihan hölmö kysymys ehkä, mutta voiko rintarangassa olla tulehdusta? Etkös sä tehnyt fyssarin hommaa joskus, niin kelasin, josko tiedät. Tuli mieleen tuosta aiemmasta keskustelusta. Mulla jumii meinaan tosi pahasti tuo alue, eikä venytteleminen tee asialle yhtikäs mitään. Nyt mietin, että kenties olen hoitanut sitä aluetta ihan väärin kiskomalla ja venyttämällä suuntaan, jos toiseen (osaan kyllä siis venytellä oikeaoppisesti entisen lajin takia, että mistään amatöörimaisesta väkisin kiskomisesta ei ole kyse.) Tosin niveliähän tuolla ei ole, vaan nikamia, mutta voiko niiden ympärillä olla tulehdusta yhtä lailla? Harmi, kun tulehduskipulääkkeet ei sovi ellen halua sitten kärsiä kaameasta nokkosihottumasta samalla…

Voi olla tulehdus, Tietzenin oireyhtymä on kohtuullisen yleinen vaiva. Useimmiten rintarangan ongelmat johtuvat kuitenkin selkärangan keskivaiheilla olevien nikamien jäykistymisestä. Kuvaile oireita, onko päänsärkyä tai huimausta? Pystyykö makaamaan selällään?

Ei kai tuossa tarvitse sen enempää alkaa kusettaa, kuin syödä suurempaa annostakaan. Sanot vain, ettei valproaatti auta sulla migreeniin sitten tippaakaan.

Itselläni ei muita suurempia vitutuksia, kuin se perus, eli liian kylmä edelleen.

Haa, mulla on ollut tuo Tietzenin oireyhtymä ehkä 20 v sitten ja se oli varsinainen riesa, enkä pystynyt olemaan kunnolla ees seljällänikään kipujen vuoksi ja se meni sitten itsekseen ohi viikkojen ja kuukausien aikana ihan vaan alkoholipuudutuksella, jonka määäräsin siihen ja muihin vaivoihin ilman yläaikarajaa tai määrien kontrollia.

^^ En kyllä eilen pystynyt olemaan selälläni ollenkaan ilman jääpussia. Joskus jostain luin, että toi kylmän preferointi lämpimän sijaan voisi olla merkki tulehduksesta nimenomaan. Mutta tiedä sitten, mitä legendaa mä olen lukenut. Huimaa joo, ja päätä särkee, no melkein aina, mutta noista kahdesta mun on vaikea sanoa, et johtuuko esimerkiksi lääkkeistä ja migreenistä. Toisaalta mulla humisee korvissa, joka kai viittaa jonnekin selän alueen problematiikkaan?

Kävin googlaamassa ton Tietzenin. Mulla on ainakin ihan surkeat pef-arvot, kun joku kuvaili, ettei pysty puhaltamaankaan kunnolla keuhkot täynnä ilmaa. Mäkään en pysty, mutta astmaattiseksi ovat päätelleet. Jännä, ettei kellekään ole tullut tuo Tietzen mieleen, koska oireet täsmää aika hyvin. :confused: Hermokipuakin nimittäin on, ja sitäkin siinä kuvailtiin.

W, joo, mutta se annos oli mielialaakin tasaamaan, niin tiedä sitten psykan reaktiosta. No, en aloittanut syömään sitä kyllä.

Nyt vituttaa lähinnä liian lyhyeksi jääneet yöunet tuon kevään tulon takia. Ihan sama, kuinka pimeää täällä luolassani on, kun keho tietää, koska on valoisaa. Vasta toka päivä väsynä, niin eipä tuo niin vaarallista vielä ole. Inhottavaa vaan.

Ok, eli suinnilleen kaikki tyypilliset oireet ja ilmeisen voimakkaana. Onko sinne rangan alueelle tehty tunnustelu?

Joo, on ja kivuliasta hommaa oli. Mulla on laitettu Kantaan vaan diagnoosiksi “rintarangan kipu.” Kiitos, tuohan voisi hyvinkin selittää asiaa, ehkä menen yksityiselle, kunhan rahatilanne antaa myöden ja kysyn tuon “taudin” mahdollisuudesta. Julkisella eivät tee kuitenkaan mitään. Sekin viittaisi kai tohon, että rintarangan magneettikuva on ihan ok? Lisäksi kun ryhdissä ei ole ongelmia, niin sekin kai viittaa tohon? Yhteen aikaan myös hengittäminen sattui.

En tiedä, miten paljon te lääkehoidosta tiedätte, mutta sen verran vielä kysäisen, josko tiedät, onko vaikka kipukynnystä nostavista lääkkeistä apua, kun tosiaan tulehduskipareille olen allerginen. :confused: Yksinäänhän toi menee ohi, mutta kipukausista ei ole kiva kärsiä.

Eli palpaation kautta ei löytynyt mitään, kun kerran noin kirjasi. Kyllä nuo kaikki oireesi vahvasti viittaavat, mutta Tietzen pitäisi olla helppo todeta tunnustelemalla. Mene ihmeessä yksityiselle, vaikka tuo menee omia aikojaan, se myös kroonistuu usein.

Ei minulla ole mitään ammatillista pätevyyttä ottaa kantaa lääkehoitoon, mutta ei kipukynnystä nostavien kokeilusta mitään haittaa ole. Kokeilemalla selviää

Joka-aamuiset -tai mitä aamuja ne ny o ku minä heräilen- reflani stnanprkleenv*ttu. Itkua ja hampulinkiristystä. Jep jep. Aurinkoki kaiketi tuolla verhon takaa paistaa. Pakko lähtee hakeen lääkkeet tänäpä. Odotan, että tulee alkuilta, sillon on kaunista. Kauneudesta saapi jotai lohtua.
Säryt, kivut ja kolotukset.
Pah, pah ja vielä kerran pah!!!

T. Rapanhapakko :imp: :mrgreen: :unamused: :wink:

Ihmeellinen levottomuus, ettei meinaa saada unta. Nostinpa testiksi sitä Deprakinea ja heitin täyslaidallisen bentsoa koneistoon, jospa se uni sitten tulis. :confused:

Luulen, että kofeiinimaksimit tuli tänään ylitettyä, ja siksi tällainen ympäriinsä sinkoilu. Lisäksi jännää viikonloppuiset synttärijuhlat ja valmistelut, että miten mä jaksan ne henkisesti ja fyysisestikin, kun migreenin ja selän kanssa on ollut kremppaa niin paljon nyt.