En ole Saunaistamassa Lopettamoa, vaikka samoja ketjuja olenkin tänne perustanut. Lopettamossa ongelmana on enempi viuna ja siihen liityvät asiat. Yleispätevät ketjut voivat helpottaa fiiliksen työstössä kaikissa tapauksissa.
Positiivisuudella on vastavoimansa. Myönsimme tämän ja pyrimme analysoimaan jonkin verran vastuksia kielteisyyden, jotta voisimme enemmän oleskella positiivisuuden vehreällä ja ravitsevalla keitaalla.
Tänään pänniviä asioita, sillä turha niitä on yli-innokkaan positiiviseksi kääntää, vittumaisia asioita ja juttuja.
Kolmannen kerran tässä kuussa sama takahammas lohkesi, toki pientä tsunamiin verrattuna. En kuitenkaan taida paikata itse leegojani, vaan käynpä vakilekurilla. Edellinen käynti oli ilmainen, kun paikka ei pysynyt.
Tänään vituttaa ja ankarasti ne saatanan sairaat hirviöt, jotka omaksi huvikseen tappavat toisten rakkaita perheenjäseniä!!! Tarkoitan koirien myrkyttäjiä. He perustelevat sitä sillä, että koira tappaa lemmikeistä eniten ihmisiä ja plaaplaa. Lähes jokaisessa tapauksessa jossa koira on ihmistä vahingoittanut, syy on ihmisen. Joko koiran kouluttajan tai sen, jonka kimppuun on hyökätty. Lemmikeistä on niin järjettömän paljon enemmän iloa ja hyötyä kuin haittaa… Ihmiset tappavat eniten ihmisiä, pahoinpitelevät, kiduttavat ha raiskaavat… Myrkyttäisivät toisiansa perkele niin siitä olis oikeesti hyötyäkin.
^ Tuo on ikuinen ongelma, en kehtaa kertoa mitä niille tekisin… pelkurit pysyvät piilossa ja nappi ottaan on jees,
mutten lähde lusimaan onttopäiden takii…
Nyt on kanava virallisesti aukaistu, tänne vaan potemaan ja oloa helpottamaan.
Uusi puhelin, joka estää raittiuden vahvistamisen Plinkkiin kirjoittamalla: kaksi pitkää viestiä hävisi yhdellä hipaisulla, ja salasanat on ties missä. Nyt luovutan, pitkää pinnaa etsimään.
^ Moi. Siksi vain pöytäkone, joka vuorenvarma ja ulkokäytössä älytön puhelin lähinnä radiona.
Hidas maailma on paras. Tarpeeksi nopeesti tavoittaa uudet kadonneet matkustajakone-uutiset niinkin.
^ Siis niitä toisten pullojen haisevia pohjia vai omiansa… oksettavaa kumpikin.
Tänään tää talo on melko kylmä, sillä ikkunat tässä betonissa ovat valmiiksi vuotavat seulat ja ihmettelen kuinka tyhmää on ostaa falskaavat akkunat ja luulla säästävänsä, kun miljoona euroa niiden takia haihtuu taivaan tuuliin vuodessa, hä ?! Edellisessä talossa tekivät julkisivurempan ja laittoivat varmaan kaksi metriä eristystä seiniin ja uudet oikeat ikkunat fenestran toimesta ja sen jälkeen en kahteen vuoteen avannut pattereita ollenkaan…
white trash-taloissa on sittenkin eroja, vain metelöinti niissä kaikissa on vakiona ja vaihtuvat nimet.
Nyt mun hieno kasvitieteellinen viidakkoni paleltuu ja mm. rakkaan sutipuun joutuu kohta heittämään mäkeen, aika kallista. Myös muorinkukkani joi itsensä joulupyhinä koomaan ja eilen nakkasin sen monttuun, ettei nämä mulla oikein hengissä pysy. Pyrin oppimaan kasvikunnan toiveet ja olemaan liikaa niitä juottamatta.
Joku pirun minihyönteissuku pörrää ja todennäköisesti popsii kastanjansutin naamariinsa ja aterioi sitten loput kukkapuut. Saatan kokeilla ddt-satsia dynamiitilla ammuttuna, samalla voi vaihtaa asuntokohtaisesti tilalle aidot lasit. Bonsai ihme kyllä pukkaa uutta kautta, stripattuaan edellisen hengiltä kotiintulonsa jälkeen.
Ehkä kukat ei rakasta mua. Lihansyöjäkasvi olisi varmasti iso virhe.
Onneksi eläinmaailma on ottanut mut omakseen.
Nämäkö ovat sellaisia lentiäisiä, jotka eivät punaviinietikasta välitä? Vai oletko kokeillut? Siis joihinkin hyönteisiin tehoaa varsin hyvin Martta-kikka, jossa pulloon laitetaan loraus punaviinietikkaa ja tulikohan siihen vettäkin ja vissiin astianpesuainetta pintajännityksen rikkomiseen. Onhan se raakaa hukuttamista, mutta ehkä ennen ddt:tä kokeilun arvoista.
Mulla on kanssa ilo asua yli 50 vuotta sitten rakennetussa talossa, jossa ikkunat karmeineen päästää iloisesti lämpöä - siis kylmyyttä sisään. Talo on vielä yhden säätiön suojeluksessa, ja ikkunankarmien ulkopinta tulee olla mustaa puuta. Ne perus nykyaikaiset lämpölasit on metallisella pokalla ja usein vielä valkoisella tai ruskealla. Pintalämmöt karmeista nyt noin 15 astetta ja ikkunasta noin 10 astetta. Tosin ikkunapintaakin on aika paljon. Ehkä joku lisäpatteri tois lisää lämpöä. Komeat maisemat on kuitenkin
Aina kun vastaavia kohtaloita näkee, niin se vähän ravistelee tajuamaan, mikä se oma tulevaisuuskin voisi pahimmillaan olla. Täytyy olla hyvillään, että en ole itseäni saattanut samaan jamaan!
^ Meleko surkiaa varmaan kyseisellä herralla. Kerran soitin kaverin jelppimään, kun oli niin helvetisti noita hylsyjä ja hää tuli ja roudattiin koko päivä tai tuntui siltä ja mk-aikaan niillä raadoilla sai hyvityksen kautta alkosta ison viskiputelin, joten hieman helpotusta sillä kertaa. En kyllä lähtis noita yököttäviä pohjia nuolemaan mistään puteleista, joitain kertoja kyllä sadoista pelleistä niitä vikoja pinttyneitä kuselle vertaisia nesteitä kaadellut ämpäriin, että sai vietyä ne silloisesta mörskästä kauppaan, jotta pystyi taas jatkamaan tuota ylvästä aineen imuttamista hermojärjestelmäänsä. väljähtänyt kertaalleen käynyt viunanhaju kaikissa olomuodoissaan
on yksi suosikki-inhokkihajuistani, vaikea pistää paremmaks, ollut aina. Siksi kai osittain koin tarvetta
korvata ja peittää se efekti tuoreella. kukaan siitä voi digata, en usko. siis sitä lemahdusta.
^^ YORU siellä vastaili meikän arkiongelmiin… en heti nähnyt, kun kaamos vaivaa…
siis teitä muita, kun on hiljasta…
Joo ammunko mä sen setin kukille vai mihin… eihän sitä juoda sitä punaviinietikkaa…
melko martta-meininkiä on tämä kyl… luulen että osa lentävistä eläimistä on kivunnut lattiaviemäristä,
jonka suihkuttelin, mutta varmaan pitää kokeilla kehittyneempää kemiallista sodankäyntiä.
onneksi eivät vielä ole nyrkinkokoisia.
falskaavat ikkunanpokat ovat siis laajenneet ilmiönä. täällä kuurankukkahuurteetkin ovat tavallisia
ilmanvaihto pielessä, kun on PAKKO teipata vialliset tuuletusosat, jotka puhaltavat kylmää.
joo insinöörit keksii raketteja ja tyypit ovat käyneet ehkä kuussa, muttei tällaisia hanskata ja
syyhän on selkeesti se, että eri alan ihmiset ovat väärissä hommissa…
Ei kyllä itelle ole koskaan tullut mieleenkään juoda punaviinietikkaa - marinoituihin punasipuleihin olen kyllä joskus muinoin käyttänyt.
Ja siis kun ne tarveaineet on pullossa, niin se pullo laitetaan jonnekin huoneistossa, vaikka sinne kukkien lähelle. Jos ne hyönteiset on kiinnostuneita siitä liuoksesta, etsiytyvät kyllä omatoimisesti pulloon, mutta eivät pääse nesteestä pois, jos erehtyvät “nautiskeluun” asti. Pari päivää hiljaista metsästystä kertoo jo paljon. Etenkin jos on kirkas pullo, voi katsella, ilmestyykö sinne nesteeseen “lisäaineita” (eli niitä hyönteisiä). Yleisimmin niistä on haittaa kosteina aikoina keväällä ja syksyllä, jolloin myös kiehuvan veden kaataminen viemäriin ehkäisee niiden ilmaantuvuutta.
Ehkä tämä riittää, tai tästä tulee Me hortonomit-ketju
edit: 50 viestiä täynnä → vahvasti panostava (noin 0,036 viestiä/vrk!)
Ehdottomasti hyvä ja kannatettava idea on viherkasvien sekä kukkivien ruukkukasvien kerääminen ja hoito! Kasvit tai joku muu esim. oksanpalanen tai käpy tms. luonnosta lähtöisin oleva juttu lisää aivan tutkitusti meidän hyvinvointia, verenpaine laskee, mielihyvä lisääntyy, monet kasvit puhdistavat ilmaa (Nasan tutkimus). Ja kauniiden asioiden katseleminen lisää myös viihtyvyyttämme.
Veikkaisin pikkukärpästen olevan “kukkakärpäsiä” (harsosääski), jotka elelevät ja viihtyvät märässä mullassa. Anna kasviesi kuivahtaa niin pääset niistä. Kukkakärpäset eivät juurikaan vahingoita kasvejasi, ovat tosi kiusallisia, kun pyrkivät silmiin, nenään ja suuhun. Eivät ne ole kyllä ihmisellekään vaarallisia.
Olen lueskellut juttujasi just huonekasveistasi, hauskaa! Tämä pimeäaika on kasveille vielä rankempaa kuin meille, oikeastaan kasvit ovat totaalisen pimeässä nyt ja taistelevat eloonjäämisestään. Jos pystyt antamaan niille lisävaloa esim. energiansäästölamput ovat pienoisloisteputkia ja kasvit pystyvät hyödyntämään niiden valoa. Kastelu olis hyvä suhteuttaa valonmäärään, elikkä nyt tosi vähän vettä. Liikakastelu tappaa kasvisi tehokkaasti! Sitä vastoin sumuttele suihkepullosta auttaa, koska kuiva huoneilma on paha ja edistää esim. vihannespunkin leviämistä, ötykkä tappaa
kasvisi ennenpitkää.
Paljon hyviä hetkiä sinulle viherpeukalo ja multasormi!
Mukavaa lukemista kirjoittelusi ja positiivista muuten aika synkän asian vastapainoksi!
^ Kiitos samaa ja taidanpa aloittaa sen kuivattelun, monesti tuo liikadokaus on ongelmana, kun kukkaset pyrkivät nauttimaan liikaa kirkkaita nesteitä suoraan hanasta käsin ja näin tuhoa syntyy. nyt on keinoi käytettävissä ja yhdessä kasvikunnan kanssa pyritään edistämään uutta perinnettä. ja “löysin tämän hyödyttäväksi” sanoi kääntäjä.
Täältä yksi viherpeukalo tulee vahvistamaan kasvien merkitystä hyville fiiliksille. Mulla on aina rehuja sekä parvekkella että huoneessa. Ilmaston muuttuminen on aiheuttanut sellaista, että mulla on vielä tähän aikaan vuodesta ne kukkaset parvekkeella jotka istutin viime keväällä ja joiden pitäis kestää periaatteessa vain syksyyn asti. Katotaan kuinka käy kun ekat yöpakkaset iskevät näille kulmille!
Huoneessa mulla on 3 yuccapalmua jotka ovat tosi helppohoitoisia. Ja sitten silmänilona appelssiineja kaupasta. Rehuja ja värejä pitää olla!