Vitamiinit, ravintolisät yms.

Käytättekö jotain otsikon mukaisia aineksia? Mulla menee D-vitamiinia 100 mikrogrammaa, iHerbin B-complex B-vitamiinia 1 kapseli (n. 5-10 kertaa enemmän erinäisiä B-vitamiineja vrt. suomalaiset vastaavat per capsule), ajoittain 5-htp:tä yksi 100mg kapseli ja myöskin iHerbistä tilattua kalaöljyä kapselina 1-2 per päivä. Noiden lisäksi oon ottanut magnesium-sitraattia eli sitä jauhetta mitä saa apteekeista 1-2 annosta päivässä, ja oon kyl huomannut et on paljon virkeämpi olo ja jaksaa ihan eritavalla tehdä asioita kun on pari viikkoa mennyt noilla annostuksilla. Liikunnasta palautuu kans paljon paremmin. Vaikutus on tosi hienovarainen mutta varsin luonnollisen oloinen. Diggaan :slight_smile:

Menee tällä hetkellä:
-N. 3g e-epa kalaöljyä kapseleina/pv (välillä otan vaan noin 1g, ja välillä sit “kuurina” ton reilu 3g)
-Shottilasillinen hyljeöljyä/pv
-100mikroo d-vitskua/pv
-magnesiumlisä
-välillä eukko kehottaa syömään maitohappobakteereja kapselina, tulee otettua

Toimii tai ainakin “placebo toimii”, toimintaa se on sekin :smiley:

Meneehän noita, aika kausiluontoisesti tosin. B- C- ja D-vitamiineja otan purkista, varsinkin syys- ja talviaikaan. Magnesiumia käytän myös, mikäli “lihakseni” alkavat tuntua kovin jäykiltä ja kipeytyä herkästi pienestäkin rasituksesta. Kalkkitabletteja menee lähes jatkuvalla syötöllä, koska mulla on osteoporoosia. Rautavalmisteitakin mun pitäisi syödä anemiani vuoksi ja syönkin niitä silloin tällöin, mutta se tahtoo aina jäädä, koska vatsani sietää niitä pirun huonosti. Olen kokeillut montaa eri rautavalmistetta ja joitakin vatsani kestää paremmin, kuin toisia, mutta kyllä ne lähes järjestäen aiheuttavat mulle ainakin jonkinasteisia ongelmia, joko ripulin tai sitten ummetuksen muodossa. Joo, ja maitohappobakteereita syön päivittäin ja vaihtelen aika ajoin eri laatujen välillä, juuri tuon vuoksi, että vatsani kestäisi edes jotenkin :angry: . Olen kyllä kokenut maitohappobakteerivalmisteet hyödyllisiksi, vaikka vatsani oireilee niitä syödessänikin, sillä kun jätin maitohappobakteerit tyystin ottamatta, niin siitä vasta meteli syntyikin :astonished: .

Edit: Iiik!!! Olen siis koukussa maitohappobakteereihinkin :open_mouth: . Voi vittu :laughing: !

Itse kun koitin sinnitellä tulehduskipulääkkeiden kanssa kun mun polviin ei auta nämä päivittäismyrkyt, no eihän mu maha kestäny ja sit noita maitohappobakteereja ilman tulosta. Pitkään pääsin sinnittelemään niillä pienillä juotavilla asidofiilus jutuilla ja niillä saan aamulla oksentamatta lääkkeet nieltyä, suosittelen kokeilemaan ja kun sulla Winston oli muistaakseni syömisen kanssa ongelmaa niin siinä on jo aamupala ja kannu kahviakin ei niin polta mahaa. Mulla närästys loppui ku vain yksi muki kahvia päivässä, hemmetin hyvin tehoavan lääkkeen jouduin lopettamaan ku rupes verta tuleen puklissa ja pöntöllä, no lukihan siinä että tilapäiseen käyttöön. Vuoden respa eli tilapäistä mutta mun polvet huutaa sitä ja oli kuulemma vahvin särkylääke ilman kolmiota, tramal 400Mg/vrk toimi myös hyvin mutta en saa nyt niitä syödä. Lääkäri nauraa et eikö teemut auta, jos auttais niin hätäkös tässä. Muista erioten rautatableteissa että sun pitää syödä rasvaa samalla ku ei se imeydy muuten, meillä emäntä söi vuosia ja sitten rupes tehoamaan ku otti vaikka rasvasta juustoa samalla niin ny arvot kunnossa.

Kyllä te ootte pöljiä. Ei sitä kaikkee tartte purkeista syödä!

Joskus on pakko varsinki naisilla raudanpuute voi olla paha, vaimolle luvattiin että korjaantuu kun kohtu leikattiin pois. Ei korjaantunut eikä ole ruipelo ja syö paljon lihaa, joku hieno nimi sillä raudan imeytymis hommalla oli mutta kun uskoi tuon rasvan niin arvot jo hipoo 140. Itsellä yli 165 ja kun lopetin tupakoinnin niin meinasivat et ny se putoo, nousi vaan. Lihaskipuihin otan kalsium poretabletin noin 3 kertaa viikossa, olen samaa mieltä että vitamiinit purkissa on pitkälti ihan huijausta. Tyrnimehua lusikallinen niin C ja D vitamiinit on tapissa ja tänään mustikkapiirasta paistetun kala aterian päälle, niin teflon pannut lensi roskiin ja kaikki tehdään valurauta pannuissa. No joskus otan Berokan väsymykseen ku mua ainakin piristää.