Vinkkejä pelaamisen lopettamiseen?

Hei!

Olen ongelmapelaaja, ja eilen tuli taas hävittyä 20 e rahapeliautomaattiin… Liityin tänään tänne sivustolle saadakseni vertaistukea sekä apua ja vinkkejä pelaamisen lopettamiseen muilta peliongelmaisilta. Olen ollut peliriippuvainen ainakin 2 vuotta ja haluaisin jo viimeinkin päästä eroon pelaamisesta ja sen jälkeisestä masennuksesta sekä rahahuolista. Voisiko joku kertoa vinkkejä, miten saisin hillittyä pelaamistani, etten menisi aina kaupan jälkeen pelaamaan ylimääräisiä rahojani ?

Hei, hienoa että kirjoitit tänne. on täysin mahdollista saada pelihimot hallintaan vaikkakaan helppoa se ei aina ole. asia on hyvin yksilöllistä.

Neuvoksi voisin ehdottaa sitä että valitset kauppasi sellaiseksi jossa ei ole peliautomaatteja. tai sitten otat rahaa mukaan vain ostosten verran joten sinulla ei jää kassan jälkeen mitä pelata. omalla kohdalla on auttanut myös se että olen ostanut itselle jotakin kivaa netistä ja ikäänkuin palkinnut pelaamattomuuttani.

Myöskin olen sallinut itselle pelata Veikkauksen pelejä noin 3e viikossa eli on mitä jännittää. tämä 3e on ollut minulla jo pidemmän aikaa enkä näe syytä sitä lopettaa koska se on toiminut hyvin eikä ole isontunut laisinkaan. myöskin sallin itselleni kotioloissa drinkit välillä se tekee pääkopalle hyvää kohdallani eikä tule kalliiksi kun ei lähde baareihin.

Tsemppiä sinulle kovasti, kun säästät tuon 20e joka kauppareissulla voit silloin tällöin jo ostaa itsellesi jotain kivaa tai laittaa rahaa vaikka säästöön tai lyhennät velkaa mikäli sellaista on.

Lopettaminen ihan kokonaan on tosi vaikeaa, miltei mahdotonta :cry: Ikävä kyllä koettu on.
Ei silti menetetä toivoa.

Itse en halua lopettaa kortin pelaamista koska muita tuloja ei ole, ja mitää muita pelejä en pelaa koskaa sillä niistä ei voi saada elantoa. Mutta miten lopettaa humala pelaaminen…alkaa menemään pisnikset metsään humaloiden vuoksi…huh…voimia!

Jos sinulla on todellakin ylimääräistä rahaa, niin laita ne turvaan jollekin sellaiselle määräaikaiselle tilille, josta et niitä voi kovin helposti nostaa. Liity kaikkien Suomen osuuskauppojen jäseneksi maksamalla niihin osuusmaksu, noissakin se raha on siinä mielessä turvassa, että sen osuusmaksun palautus kestää sen verran kauan, että pahin pelihimo ehtii jäähtyä jne.

Hei ja kiitos kaikille hyvistä vinkeistä ja tuesta!
Eiköhän tämä pelaamisen lopettaminen tästä pikku hiljaa, päivä kerrallaan onnistu… Tai ainakin roima vähentäminen… :slight_smile: Voimia ja tsemppiä kaikille muillekin!

No, onko se pelailu loppunut? Et kirjoittanut montaa kertaa.