Pakko ihan uusi AIHE väsertää että mahdollisimman moni tulisi jakamaan omia ajtuksiaan.
Eli asiani koskee siinä mielessä kuningas alkoholia, ETTÄ miten te muut jotka olette kanssa pidempiä raittiita jaksoja, meinaan ihan raittiita. Ni Oletteko huomanneet saman minkä minä. Aluksi menee ihan terveellä itsepäisyydellä esim 3kk toinen 3kk menee sit omalla ajallaan sen kummosempia pyristellen sit tulee taas vaikeampaa ja miettii vaikka mitä pienessä päässään
. Eli on sellasta aallokkoa, ei ole OMATKAAN raittiudet vielä näköjään niin pitkiä etteikö noita miettisi, tässäkin nyt jo reilu 9kk kuivaa aikaa takana. Silti tuntuu et toisinaan joku takaolkapäällä kysyy miksi raitistelet?. Minä en noihin muuta selitystä keksi ku ITSE VIINAPIRUN
. Itelläkin syy on oma terveys, ja paskat olot ryyppyiltojen jälkeen masennukset(morkkikset vitutus ja kaikki nuo kertaa sata
. Mutta silti vaikka olisi kuinka hyviä syitä olla dokailematta ni tuntuu että joku YLIVAHVA kyselee itseltään toisinaan miksi raitistelet? Taitaa kuulua tohon alkoholismiin noi
. Mut jakakaa mietteitänne odotan innolla muiden asian kanssa painivien vastauksia.
Voi hitsi. Olin seittemän vuotta ihan raivoraittiina. Kuntoilin, söin terveellisesti. Sitten eräänä iltana kotona sain pahan tajuttomuus/kouristuskohtauksen ja ambulanssilla sairaalaan. Ilmeisesti siinä oli kyseessä paha eteisvärinä rytmihäiriökohtaus, josta lähti hyytymä aivoverenkiertoon. Olin viikon sairaalassa ja onnekseni toivuin täysin. Tästä katkerana tilitin neurologille lopputarkastuksessa että tässäkö oli kiitos minun terv. elämäntapojen, menipä ihan hukkaan ja olin katkera. Neurologi sanoi että pahemmin olis käynyt jos kuntoni/elämäntapani olis olleet huonot.
No, aloin ottamaan terveydeksi, ensin pikku tilkka punaviiniä, kohta se muuttui konjakiksi ja siitä tuli tavaksi ottaa kolme konjakkia illassa aika äkkiä, hiprakkahan siitä tuli. Nyt on tullu vielä lisäksi salaa juominen, eli mieheltäni salaa juon pari rokia illassa, pullo on piilossa. Nyt tätä on pari vuotta jatkunu, minulla on marevan ja verenpaine lääkitys, eli pakko päästä eroon tästä tavasta. kohtuu käyttäjäksi minusta ei ole, mutta haluaisin kuitenki joskus ottaa vähän. Viina on kiro, jonka pauloihin ei olis kannattanu sortua uudestaan. Koska tuo raittiuden edeltävä jakso oli ihan samanlaista dokaamista joka ilta, eli noin neljä alkoholi annosta joka ilta. Nyt yritän päästä taas kuiville, tänäänkin join 4-5 alkoholi annosta ja mies ei tiedä mitään, koska on ilta-uninen ja juon sen jälkeen, kun hän on mennyt nukkumaan, mutta eroon haluan päästä tästä viinahelvetistä, en tiedä miten ?
Niin se on oli se sit 1pv/1kk/1vuosi tai 10vuotta…
Taitaa olla loppuelämän kikkailua ton ottaako vai eikö ota Siinäpä vasta kysymys. Mut ku on kerran lotrannut ni ei taida kohtuudella mennä, Toki olen itsekkin jo onnistunut vähetää viimeisen 3vuoden aikana TODELLA TODELLA rajusti. Eikä kaduta, mut viel pitäis saada ettei veny ja pauku päivät siis ku ottaa. Viimeskin meni 5pv no se oli jo sellanen ehoton maksimi itelle. Kadutti silti sovin ennen tota et maksimit ois pari kolme korkeintaan (iltaa siis). No ensi kerralla taas tiedän tuon. Mut katellaan ja ihmetellään…
En ole kyllä koskaa sammunu, eikä lapset ole nähneet mua humalassa, eikä kukaan muukaan, mutta tuo pikkutissutelu on omaatuntoa kolkuttavaa ja nyt vuodenvaihteessa yritän tähän muutosta…jos ei muuten onnistu, pistän korkin kiinni lopullisesti.