Viinin viemästä viinin viejäksi

täällä päässä ruutua sama juttu. mieliteot hyppäsivät tontille kun mielessä kuohahti kirjoittaessani omaan ketjuun erostani.
nykyisin pääsen jo ruokakaupasta ulos ilman alkohyllyjen kutsuvaa kuiskintaa mutta kun tunteet kuohahtaa niin mieliteoissa on tekemistä.
arki sujuu, viikonloputkin sujuvat, toisin kuin aloittaessani täällä Plinkissä pari vuotta sitten, mutta ne tunteet, ne tunteet :cry:

Tämä jotenkin nauratti tänään ihan ylimaallisesti. Ehhehe :smiley: :smiley: :smiley:

Se sun lista oli myös hyvä!

Mulle oli tänään tarjolla ilmaista punaviiniä! En ottanut!

Kivaa kun aloitit oman ketjun :slight_smile:

Oijoi, en ole vielä ollut tuossa tilanteessa tämän vähentämisyritykseni aikana. Aika kova juttu, onnittelut!

Tervetuloa Fridas! Tiedän minkälaisessa koukussa pyristelet. Itse olen onnistunut pääsemään eroon viikolla lipittämisestä ja juuri tänään mietin, että mikä siunaus, että en enää arkena juo. Olen sinua jokusen vuoden vanhempi ja vielä 4- kymppisenä pystyin kutakuinkin yhdistämään juopottelun ja urheilun sekä tietysti työn ja perheen, Sittemmin jätin urheilun vähemmälle ja pidin viinin - ei hyvä. Kyseenalaisin urheilusuoritukseni on puolimaraton lievässä kankkusessa kesäkelissä. En ole tästä ylpeä.

Onnea sinulle pyrkimyksiisi ja olet jo hyvin päässyt alkuun!

Olen huomannut muuten, että tällä palstalla kirjoittavat ovat keskimäärin verbaalisesti lahjakkaampia. Jos miettii mitä tahansa muuta nettifoorumia. Kukas nyt on ylemmyydentuntoinen? Hehe.
mä olen Frida pannut merkille saman asian jo aikoja sitten (olenhan ollut täällä pitkään).
hyvin erikoinen ilmiö.

huh, onneksi hoitokoirasi tervehtyi! :smiley:

Heh, heh! Minä ainakin nykyään vilkuilen sekä kaupassa, että Alkossa ihmisiä siihen malliin, että ostaako alkoholijuomia kohtuukäyttöön vai vähän runsaampaan. Saatan muutenkin joskus katsella ihmisiä sillä silmällä, että “mitenköhän tuokin ottaa” eli näkyykö ulkomuodossa merkkejä. Olen niitä valitettavasti oppinut tunnistamaan omasta naamasta ja nyt sitten etsin samaa muista. Huvinsa kullakin :stuck_out_tongue:

Mutta hyvä sinä, hienosti tehty kun kiersit Alkon. Vietetään rentouttava raitis viikonloppu.

Mikäpäs siinä täysraittiudessakaan, puhtaasti fyysisistä terveydellisistä syistähän se olisi ihan hyväkin asia. Että jos tie sinne vie niin varmaan silloin sen ihmisen elämäntilanteeseen se sopii. Tai elämäntilanne muokkautuu sen mukaan.

Minun elämässä näkisin sen erittäin epätodennäköisenä suuntana enkä psyykkisessä tai sosiaalisessa mielessä edes suotavana. Silti kyllä täällä lukiessa silmät on avautuneet siihen että alkoholi aiheuttaa monille hirveää tuskaa ja ahdistusta, siis pienetkin määrät. Olen oppinut ymmärtämään että sellaisessa tilanteessa täysstoppi voi olla hyvä ratkaisu. Ennen siis olen suhtautunut hämmästellen tai jopa tuomitsevasti ihmisiin jotka eivät mitään juo.