Hei!
Olen keski-ikäinen nainen, työelämässä, elelen kahdestaan koiruuden kans. Poikani istuu toista pitempää tuomiotaan vankilassa koskien väkivalta- ja huumerikoksia. Hänen lapsensa huostaaotettiin kahden kuukauden ikäisenä, myös lapsen äidillä on päiheongelma.
Itse olen alkanut “lohduttamaan” itseäni viinilasillisella tai kahdella tai neljällä… ja se todella huolestuttaa minua itseäni. Otan viiniä kerran tai kaksi viikossa ja pullollisen kerralla. Ja kaikista kamalinta minusta on se että miten paljon ajattelen viinin nauttimista. Ja jos en voi jostain syystä (työ tai rahattomuus) ottaa viiniä niin sitten olen kärttyinen “ämmä”.
Nyt olen miettinyt että jotenki häätyis saada ajatukset pois viinistä… Häätyyhän elämässä olla muutakin, mistä saisin tsemppiä itselleni siihen.
Terveisin sydän karrella
Moi!
Juuri kirjoitin omaan ketjuuni, etten vähään aikaan kirjoittele kun menee niin hyvin, mutta se koski vain omaa ketjuani.
Ikävää että jälkikasvusi asiat ovat huonolla tolalla ja ymmärrän että viini lohduttaa. Täällä on neuvottu nyrkkisääntönä pitämään kuukausi tipatonta. Jos siihen ei pysty, on todella syytä huolestua. Kohtahan on perinteinen tipaton tammikuu!
Oikein hyvää Joulua, uutta vuotta ja jaksamista Sinulle!
t. Juhani
Viinin ajattelu ja viinin tuoma hyväolo tuntuvat niin tutulta, vaikka itselläni ei edes ole kuvaamasi kaltaisia huolia. Elän tavalista elämää, tavallisine kiireinee, lapsiperhearkea, työtä ja opiskelua päällekkäin…
Aion kokeilla tipatonta tammikuuta. Pelkään “viinin haaveiluani”…
Tsemppiä!
Ennen vuoden vaihdetta ajattelin että pietän tammikuun ihan tipattomalla. Tänään ajoin viinakauppaan heti töistä päästyäni. Oli niin älyttömän ahdistunut olo, poika oli saanut tuomion viimeisestä rikoksestaan ja viettää vankilassa monta vuotta. Surullinen olo, toivottavasti viini tuo helpotuksen.
En tiedä mitä sanoisin kun itselläni ei ole lapsia, mutta uskon että äidinrakkaus on suurinta maailmassa. Jaksamista Sinulle.
t. Juhani
Enpä tiedä minäkään mitä sanoisin. Mulla on yks lapsi ja juttunsa silläkin ollut vaan ei samaa kuin sun lapsella. Kyllähäns se viini hetken turrutuksen ehkä tuo, mutta sekään ei kanna pitkälle. Mutta tsemppiä sulle ja toivottavasti parempaa päivää tänään!
hei kaikki ja erityisesti sydän karrella
älä missään tapauksessa syyllistä itseäsi liikaa vaikka hait eilen sen viinipullosi.
se on todellakin ymmärrettävää. aina voit tehdä uuden päätöksen raittiuden jatkamisesta/yrittämisestä.
minullakaan ei ole lapsia, mutta tuskasi on varmasti mittaamaton.
yritä kanavoida kaikki energiasi itsesi hyvinvointiin. lohduta itseäsi, ymmärrä itseäsi, ja vielä kerran: viinipullon hakeminen EI ole mikään maailman suurin kuoppa. kukapa meistä ei ole kokenut ns. retkahduksia, hyvistä päätöksistä huolimatta. siksipä me kaikki täällä Plinkissä ollaan. kun ei päätökset vähentämisestä/lopettamisesta ole onnistunut.
rohkenenko sanoa, että kuka tietää vaikka poikasi tuomio havahduttaisi hänet hänen ikiomaa tulevaisuuttaan nähden, sillä se hänellä on, tulevaisuus vankeusrangastuksesta huolimatta.
älä myöskään syyllistä itseäsi äitinä. nykymeno on niin raadollinen. varsinkin nuorilla. elämme pärjäämiskulttuurissa. menesty, menesty… hokema, joka on kylmää kyytiä ihmisen mielelle.
pidä itsestäsi huolta! ole hyvä itsellesi. auta itseäsi jaksamaan. ole itsekkäästi itsekäs.
kun itse voit paremmin, sinusta on tukea myös pojallesi.
lämpimiä terveisiä Sulle ja voimaa päivääsi.
Hei!
Viime hairahduksen jälkeen olen mennyt ihan ilman viiniä. Kyllähän mie tiiän että se ei auta kuin hetkisen kun oikein ahdistaa. Työkaveri sanoi tammikuun alussa että mitä sie mittään tipatonta piät, ethän ota mittään kun et käy missään Niimpä, en sanonut että viinipullo menee kevyesti illassa kun katteleen telkkaria ja istuu koneella.
Olen asettanut itselleni tavoitteeksi että voin nauttia viiniä pari kertaa kuussa… saas nähdä miten käy viinin ajattelemisen kans
Hei!
Onnittelut ettet jatkanut viinin jokailtaista lipittelyä. Kuten itse sanoit, se tuo vain hetken helpotuksen ahdistukseen ja ahdistus palaa kahta kauheampana takaisin. Viiniä pari kertaa kuussa on oikein hyvä tavoite! Paljon jaksamista ja kevättä kohti!
t. Juhani
Hienoa juttu ettet lipitä joka ilta!
Minä oon kans välttänyt nyt pari viikkoa vapaailtojen tissuttelun. Mutta valitettavasti se viini kummittelee välillä mielessä. Tuskinpa tuota helppo saaha noin vian pois kun niin kauan mullakin ollut kuvioissa mukana.
Vaan kyllä se ajatusmalli muuttuu kun vaan jatkaa ja ne positiiviseti jutut päihittää niitä negatiivisia.
Tsemppiä.