Viina vs. Ryynit

Minä pidän viinanjuonnista. Juo ehkä 1päivän (perjantai) viikossa, yleensä kovaan humalaan asti.
Seuraavasta päivästä menee monta tuntia heräämisen jäljeen hukkaan krapuloidessa ja illalla alkaa vasta olla kunnossa.

Minä pidän lääkkeistä. Pidän siitä niiden tuomasta aivottomasta fiiliksestä jossa sitten istua koneella tai katsella leffoja. Downereita lahinnä, minulla on paniikkihäiriö ollut, joka on enää astella “joskus ahdistaa” että on noista joitan OIKEAAKIN HYÖTYÄ :laughing:
Somnoria jos haluaa hallusinoida nukkumaanmentäessä. Hihitellä peilikuvalleen.
Zopinoxia jos haluaa istua rennosti koneella ja nähdä pieniä visuaaleja sunmuuta.
Sirdaludia jos haluaa lötkönä maata sängyllä TV:n ääressä.
Panacodeja minulla oli kerran mutta fiilistelin niillä ihan syömällä, ja resepti on hukassa.

PÄÄKYSYMYKSET. Kumpi 1 vai 2 on terveydelle haitallisempaa? Eli jos luopuisin toisesta, kumpi se terveyden säilymisen kannalta olisi? :mrgreen:

Se vähän riippuu. Jos viihteilet lääkkeillä kerran viikossa ja annoksesi pysyvät joko määrätyissä tai sit ainakin lähellä sitä määrättyä ni mä sanosin, et viina on pahempi. Tosin kerran viikossa käytettynä lääkkeet saattavat alkaa himottaan useammin ja riippuvuusriski voi olla suurempi, kun alkoholissa, joka kohdallasi aiheuttaa kuitenkin edes jotain jälkiseuraamuksia seuraavalle päivälle. Tilanne on siis hankala. Luettelemasi lääkkeet ovat suht turvallisia eli ne ei rasita elimistöä ihan kauheesti ainakaan kerran viikossa otettuna ja yliannostusriskikin taitaa olla pahin codeilla tai sillä, et ottaa kaikkia yhtaikaa ja jokin menee vikaan. Alkoholiin taas voi kuolla myrkytyksen muodossa helpostikin. No mut teet mitä teet, ni älä ainakaan ala sekakäyttäjäks.

Diapamit puuttuivat listasta.

Joskus on lähtenyt lapasesta, ja on somnoreita mennyt koko levy (20) ja aamulla ei mitään muistikuvaa mistään.
Auto on kolhaistu johonkin (lapseen? postilaatikkoon?), josta myöskään ei muistikuvia. :blush:

Mutta noista on aikaa. Nykyään lähinnä napsin niitä joinain iltoina HIEMAN yli reseptin, rentoutuakseni.
Liian usein en ota, koska esim. somnorissa tuntuu että ottaa tänään yhen niin huomenna saa vetää kaksi.

Myöskään viinan kanssa en niitä enää ole ottanut.
Lopetin kun olin “elävän kuolleen” -muodossa ajanut auton ojaan ja heräsin putkasta. :unamused:
Enkä tietenkään sitäkään muista. :confused:

Jos mä voisin mennä ajassa taaksepäin ja voisin tehdä ton valinnan, niin luopuisin ryyneistä. Alkoholi on kuitenkin aika “turvallinen” ja siitä hyötyy tiettyyn pisteeseen asti. Ryyneissä on mun mielestä enemmän ongelmapotentiaalia.